Provar lite bilder på -61a chevan för Nascar classen..
ska gå upp på megapixlen nästa gång, tog med vga inställningen nu. Blev lite suddigt
Vattendekaler och lite montering.
Snart lite målning av detaljer o sen klarlack!
Återkommer..
/Niclas
Doc-Z skrev:Hej
Oj oj oj. Takit easy.
Jo det är helt rätt att nsr´s bilar brukar vara vinnar bilar direkt ur lådan.
Fast det stämmer inte alltid. Oftast så brukar man ändå få göra en del smärre justeringar.
Otroligt att du har lyckas köra sönder alu drevet??? Har inte hört talas om det förut.
Du kanske skulle ha slutat köra med bilen tidigare när du märkte att den inte gick som den skulle.
Att fortsätta köra med en bil som inte fungerar perfekt, slutar alltid med ras.
Tyvärr så tycker många av oss att Nsr´s Porsche, Corvette och Audin är övermotoriserade.
21 000 varvs motorn är alldeles för vass och hysterisk för dom bilarna. En av anledningarna till att bilen uppförsig som den gör på banan.
En betydligt bättre och skönare bil att köra. Blir det om du byter till t.ex en nsr babyking motor.
Bilen kommer inte att gå mycket långsammare. Där emot så får du en bil som uppförsig bättre på banan och blir 100 gånger skönare att köra. Viktigt är också att du har exakt samma ytter diameter på drevet. Skulle rekomendera att du köpte ett nsr 31 drev. Så att det blir rätt. Annars är risken mycket stor att du kommer att rasera drevet eller pinjongen igen.
Motorn ska du inte limma fast. Det finns skruvhål som ska användas till att skruva fast motorn i motorvaggan.
Ta bort vikterna. Det är sällan man behöver vikta så mycket just bakom pick upen. Ska du vikta så lägger du vikterna i motorvaggan. Bilen blir betydligt bättre balanserad då.
Bakdäcken ska du limma fast. Så eliminerar du all däcks krängning.
Vaggan för pick upen ska man skruva fast. Finns ett hål bakom pick upen. Antingen så sitter det redan en liten skruv där eller så ligger skruven med i lådan i en liten plast påse.
Framvagnen justerar man in med 4 st små insexskruvar. 2 på undersidan och 2 på översidan. Man justerar så att däcken precis rör banan. Och så att framaxeln kan röra sig lite uppåt. Därigenom så kommer inte däcken att ta i karossen. Du behöver inte alls lacka framdäcken. Framdäcken är av så kallad "zero grip" typ.
Om du ställer in bilen så här. Så kommer du att få en helt underbar trevlig bil att köra med.
Det är lätt att en rätt inställd nsr bil blir en favorit bil som man aldrig vill sluta att köra med.
Väntar på att få höra din lyriska kommentar. När du har fått kört en rätt inställd Nsr Corvette.
Lycka till
Mvh Doc-z
Doc-Z skrev:Okej men bilen blev bättre att köra nu?
Så tipsen funkade då?
Nu vet du hur en NSR bil ska fungera
Nu är det bara att träna och köra in dig på bilen sen kan du visa gammel gubbarna Sven o Ingvar hur man ska köra
Svänn skrev:Visst går det. Men att hitta fram till rätt motstånd är nog inte det lättaste.
Du har i praktiken 3 val eftersom banspänningen i 1/32 är bestämd till 12,0 V.
Byt morot, köp nytt handtag, blya ned bilskrället!
/S
P.S.
Om du hittills enbart har erfarenhet av att köra denna bil med klubbhandtag så avvakta med beslut tills du testat annat handtag. Våra diod-klubbhandtag har ett diodregister optimerade för våra 1/24-bilar på mellan ca 140-180 g och körning på 10 V.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 134 gäster