Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Aramis 10 feb 2013, 22:16

En bil som varit klar ett tag nu men bilderna "satt fast" i mobilen så jag har inte kommit mig för att publicera dem här, men nu så äntligen!

Ursprungligen en billig Fly Fast Kit som fått ny drivlina med alufälgar bak och P6-or. Trots frontmotor går den asbra och påminner mer om en Slot.it att köra snarare än Fly, trots de 100 reglementsenliga grammen!

Färger är Auto-K vit, och svart till vingen, lite svart Humbrol fram, bak och på B-stolparna, resten är dekaler (Crafty). Är riktigt nöjd med slutresultatet men det var lite pillrigt att få till rätt mått på dekalerna, jag tänker då på sidorna och på taket som är stora dekaler i hela stycken.

Bild
Bild
Bild

Bild
Här en bild på förlagan som dock är en modell av modernare snitt. Richard Göranssons BMW från 2011 då det dock inte gick så jättebra för honom efter en våldsam krasch i första tävlingen.
Senast redigerad av Aramis 10 feb 2013, 22:24, redigerad totalt 1 gång.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Pucko Camaro 69 10 feb 2013, 22:21

öhhh jag ska bara gå på toa en sväng och ...... fy hå vete vad grann
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Marsupilami 10 feb 2013, 23:50

Den där ser ju ut att komma direkt från Flys fabrik. 8-o
Kan det inte bli högre betyg än så!
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav snugged 11 feb 2013, 00:01

M-POWER!

:thumb: :thumb: :thumb:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Nico 11 feb 2013, 15:18

Förare av Alfa Romeo #16 Signorelli Team GPB vill omedelbart ta ett färgprov på bilen. Tar med mitt ekipage till nästa tävling. Om jag nu inte redan packat ner den i flyttkartong :-?

Grymt snyggt jobb Anders. Bra tålamod med dekalerna. Men är det korrekt uppfattat att hela sidan är en enda dekal från främre hjulhuset ända bak till cramo texten? brave man... :up:

Dom 100grammen får de flesta bilarna att kännas riktigt goa i den här klassen.

Skitsnyggt! :thumb: :cuckoo:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav GranTurismo 11 feb 2013, 20:47

Imponerad av detaljarbetet och alla dekaler. Hur lyckas du hitta alla?
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Aramis 12 feb 2013, 02:47

Pucko Camaro 69 skrev:öhhh jag ska bara gå på toa en sväng och ...... fy hå vete vad grann

Ledsen om jag gjorde dig bajsnödig men tack för att du gillar'n! :-P

Marsupilami skrev:Den där ser ju ut att komma direkt från Flys fabrik. 8-o
Kan det inte bli högre betyg än så!

Det betyget går rakt in i hjärtat! Tack!

snugged skrev:M-POWER!

:thumb: :thumb: :thumb:

...is da shit!! :-$

Nico skrev:Förare av Alfa Romeo #16 Signorelli Team GPB vill omedelbart ta ett färgprov på bilen. Tar med mitt ekipage till nästa tävling. Om jag nu inte redan packat ner den i flyttkartong :-?

Grymt snyggt jobb Anders. Bra tålamod med dekalerna. Men är det korrekt uppfattat att hela sidan är en enda dekal från främre hjulhuset ända bak till cramo texten? brave man... :up:

Dom 100grammen får de flesta bilarna att kännas riktigt goa i den här klassen.

Skitsnyggt! :thumb: :cuckoo:

Du är välkommen att försöka ta färgprov på den men jag tvivlar på att du får en enkel uppgift. 8-)

Dekalerna på sidan omfattar det svarta och blåa fältet samt Cramo. Sandå och de under är för sig. Modigt vet jag inte men jag ville få så bra slutresultat det bara gick och då finns inga genvägar! Börjar få in snitsen med Redigering i datorn och hantering av stora dekaler nu så då känner man sig trygg.

100 g känns ganska tungt på 12V men håller med om att det får bilen att ligga stadigare på banan. Du får gärna provköra den på söndag! :thumb: :cuckoo:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Aramis 12 feb 2013, 05:24

GranTurismo skrev:Imponerad av detaljarbetet och alla dekaler. Hur lyckas du hitta alla?

Det är oerhört tidskrävande att hitta alla logotyper men Google brukar hitta det mesta jag behöver. Men det har hänt vid ett flertal tillfällen att jag gjort logotyper själv från scratch så att säga. Sandå-loggan på den här beamern t ex är egengjord eftersom jag inte hittade nån i rätt upplösning. Den är förvisso rättså enkel att göra men är ju ändå ganska tidskrävande. Ett A4-ark med dekaler tar mig ca 20-30 timmar att fylla i fotoprogrammet... :cuckoo:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Fly BMW 320i STCC West Coast Racing

Inläggav Lempa 12 feb 2013, 07:43

Fantastiskt bra jobb, mycket imponerande! :thumb:

Aramis skrev:Det är oerhört tidskrävande att hitta alla logotyper men Google brukar hitta det mesta jag behöver. Men det har hänt vid ett flertal tillfällen att jag gjort logotyper själv från scratch så att säga. Sandå-loggan på den här beamern t ex är egengjord eftersom jag inte hittade nån i rätt upplösning. Den är förvisso rättså enkel att göra men är ju ändå ganska tidskrävande. Ett A4-ark med dekaler tar mig ca 20-30 timmar att fylla i fotoprogrammet... :cuckoo:


Oooohh My God!!! Förstår ju att det är tidskrävande att få till en sådan delikatess när man gör alla dekaler själv, men jädrar vilket tålamod du måste ha, och tungt seriöst engagemang! Helt underbart ju!

Du förtjänar 6 bägare av 5 möjliga!

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

/Lempa
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 91 gäster