Aramis Workshop

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Aramis Workshop

Inläggav Aramis 23 mar 2013, 17:19

Tänkte som flera andra här på forumet att det är mer organiserat att ha en tråd som är samlad med alla projekt man håller på med. Så detta första inlägg blir en repris på alla gamla i form av länkar sen fyller jag på med nya grejer vartefter...

Sloter Lola T290 Devil
Slot.it Lancia LC-2 Usain Bolt
Slot.it Porsche 956KH Dunlop
Carrera/HRS2 DeTomaso Pantera Gr 5
Mr Slotcar Mazda 787B JVC
NSR Audi R18 Monster
NSR Porsche 997 GT3 RSR Monster
Fly BMW 320i STCC West Coast Racing
Aston Martin DB3 1953
NSR Ford GT40 MKII Gulf Privateer

10 st länkar var max vad som gick och det får duga! :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Aramis Workshop

Inläggav Aramis 23 mar 2013, 17:32

Sedan 11 mars har jag jobbat frenetiskt med att bli klar med detta projekt - en Mercedes Sauber C11 som är byggd på en C9 från Slot.it. Det har varit stressigt värre (varför ska man komma på ett sådant projekt så tätt inpå en tävling?? :cuckoo: ) men äntligen så står den redo! Trots att jag blev tvungen att slarva lite så är jag mycket nöjd med resultatet. Den är ju klart mer lik en C11 än en C9 och det är ju en skön känsla. Finns ju dock detaljer som jag gärna hade velat ändra men helt ärligt så är jag rättså less på plastic card, spackel och lim just nu...

Jag vill särskilt tacka Peter Christensen i klubben för att han kunde bidra med en vit kaross (medan min var på väg från England, behövde ju spara tid!) och plastic card. Marcus Karlsson vill jag tacka för transparent dekalpapper och så min Mentor Janne för att jag fick idén! Hade planerat att göra en Jaguar XJR-14 men den ombyggnaden hade blivit en sann pärs, samtidigt som Le Mans Miniatures har givit ut modellen i 1:32 redan...

Hur jag gått till väga har jag förträngt då lymfkörtlarna var fulla av stressig vätska... Får se om det kommer till mig nån dag... :cuckoo:

Bild

Bild


Sen kan jag ju flika in bild på originalet:
Bild

Samt en Sauber C9 så man kan jämföra:
Bild
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Aramis Workshop

Inläggav Doc-Z 23 mar 2013, 17:54

Snyggt jobbat pöjken :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ska bli intressant och få se den in real.
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Aramis Workshop

Inläggav Lempa 23 mar 2013, 20:09

Grymt bra spacklat och moddat!
Minst 300% fräckare än C9:an du utgick ifrån! Bara att lyfta på hatten... Gillar dessutom vingen skarpt.

:up:
:up:
:up:
:up:
:up:

Btw; har du printat vitt på transparent papper?
/LL
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: Aramis Workshop

Inläggav Jormungandr 23 mar 2013, 21:34

riktigt snyggt! ser fram emot att få se den in action i morgon! Den vita nummerdekalen är nog printad på vanligt vitt dekalpapper. med fyrkantig dekal så är den lätt att få snygg i kanterna.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Aramis Workshop

Inläggav Lempa 23 mar 2013, 22:25

Jormungandr skrev: Den vita nummerdekalen är nog printad på vanligt vitt dekalpapper. med fyrkantig dekal så är den lätt att få snygg i kanterna.


Låter helt klart rimligt, men jag tänkte framförallt på vingens Mercedes-text. Gissar ju nu dock att även den är printad på vitt papper med större svart bakgrund, ungefär så som du beskrev det för siffrorna?
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: Aramis Workshop

Inläggav Gulf Persson 23 mar 2013, 23:10

Wow, sjuk snyggt jobbat :thumb: Grymt jobbat, ska bli riktigt kul att få se den imorgon live och jag är övertygad om att den går minst lika bra som den ser ut...
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Aramis Workshop

Inläggav Aramis 24 mar 2013, 00:39

Ja, nummerdekalerna på sidorna och Mercedes-Benz-dekalen på vingen är på vitt dekalpapper mendetet andra är på transparent dekalpapper.

Hoppas den går lika bra som den ser ut, men det får jag ju veta först imorgon! Blir lika kul oavsett! Grupp C är en underbar klass och särskilt med bilarna med de stora vingarna. De var ju vanligast i slutet av Grupp C-eran och jag hoppas att Slot.it kommer ge ut sådana bilar onom kort. Men än så länge så är jag väl tämligen ensam om Sauber C11 i skala 1:32 eller hur Ravajack?
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Aramis Workshop

Inläggav Dawid 26 mar 2013, 20:04

Fantastisk! Och extra stiligt att den dessutom uppenbarligen är snabb! Gillar mycket att jag kan gå in och kolla dina tidigare byggen i din nya lista.

Dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Aramis Workshop

Inläggav Dawid 26 mar 2013, 20:07

Mer; så cool att du rejsar med Hamilton och Rosberg. Och så snyggt att du har en annan silverfärg runt avgasrören. Med mera, med mera!

DS
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: Aramis Workshop

Inläggav Nico 26 mar 2013, 21:46

Ja du Anders, iskallt att semi-scratchbygga efter en riktig förlaga. Skulle jag aldrig våga göra. Men du gjorde det och resultatet är verkligen glimrande. Det tar ett tag innan man inser hur mycket du faktiskt har moddat karossen med öppningar bakom cockpit, dyngfet vinge nya skärmar bak förlängd nos and so on!
Det är en given 6'a av 5 möjliga. Men hur är det möjligt? Jag tycker vingen ser större ut än på förlagan och det tycker jag ser riktigt grymt ut. Liveryt bara vrålar "less is more". Det är ju det som är coolt med Sauber-bilarna.
Grymt imponerande arbetstempo och finish, you killed it!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Aramis Workshop

Inläggav Aramis 26 mar 2013, 22:31

Dawid skrev:Fantastisk! Och extra stiligt att den dessutom uppenbarligen är snabb! Gillar mycket att jag kan gå in och kolla dina tidigare byggen i din nya lista.


Tack!
Dawid skrev:Mer; så cool att du rejsar med Hamilton och Rosberg. Och så snyggt att du har en annan silverfärg runt avgasrören. Med mera, med mera!

DS


Hamilton och Rosberg var bara nåt som flög i mig när jag väl satt med dekaljobbet i datorn men det känns klockrent! Sen är det inte silverfärg vid avgasrören utan äkta plåt som är blankpolerad! 8-)

Nico skrev:Ja du Anders, iskallt att semi-scratchbygga efter en riktig förlaga. Skulle jag aldrig våga göra. Men du gjorde det och resultatet är verkligen glimrande. Det tar ett tag innan man inser hur mycket du faktiskt har moddat karossen med öppningar bakom cockpit, dyngfet vinge nya skärmar bak förlängd nos and so on!
Det är en given 6'a av 5 möjliga. Men hur är det möjligt? Jag tycker vingen ser större ut än på förlagan och det tycker jag ser riktigt grymt ut. Liveryt bara vrålar "less is more". Det är ju det som är coolt med Sauber-bilarna.
Grymt imponerande arbetstempo och finish, you killed it!


Tackar Nico! Jo det var en hel del ändringar som behövde göras. Några som var planerade fick stryka på foten men men... Vingen är medvetet större än originalet för jag bara ÄLSKAR de där feta vingarna! Jaguar XJR-14, Nissan NPT 91A, Mazda MXR-01 m fl har ju dyngfeta vingar och det var egentligen en sån bil jag strävade efter att göra.

Efter racet så tunade jag en aning på bilen och då smackade jag in sanslösa varvtider så den är blixtrande snabb också! Tar med den till din tävling på JLS för lite test! :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 77 gäster

cron