banbygge- ingetnamnbanan

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: banbygge- ingetnamnbanan

Inläggav Nico 01 okt 2014, 06:29

Ja jevvlar vilken mysig liten plätt du har fått till. Intrycket jag får är helt klart någonting som finns ute i svenska skogarna i a f.
Snyggt jobbat!
:thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: banbygge- ingetnamnbanan

Inläggav dongusto 07 okt 2014, 20:54

Nico skrev:Ja jevvlar vilken mysig liten plätt du har fått till. Intrycket jag får är helt klart någonting som finns ute i svenska skogarna i a f.
Snyggt jobbat!
:thumb:


Tackar ,då har jag lyckats lite att inte göra landskapet allt för "exotiskt".



Har kommit en bra bit nu men ändå ganska mycket att göra + ett eventuell utbyggnad av raksträckan är nog inte så långt borta nu .
Har börjat mjuka upp frugan i den frågan ;-)

Har jag fått hem lite digitala grejor nu så nu kan jag köra på alla spåren , blev då en lite annan grej när man kan växla och ta andra spåret hur man vill :-)

Hitta en begagnad C4PB med transformator och 2st handtag för ett bra pris så slog till på det,vill nog ha den finare med 6 bilar och skärm eller eventuellt den nya som kommer någongång så man får tidtagning enkelt och så.
Fast nästa projekt är nog att fixa bron/tunneln på banan och dammen..

Har en till växlare som är i nedförsbacken efter bro/tunneln
Bild
Användarvisningsbild
dongusto
Kurvvakt
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 27 apr 2014, 09:13
Klubb: basementjunkies

Re: banbygge- ingetnamnbanan

Inläggav dongusto 18 nov 2014, 22:17

Nu har man tagit sig ett bygglov och byggt ut banan hela 60cm .Undvek då att ha den där hårnålen allra längst in på banan. Får ha det så här någon kväll och gå ned och köra någon minut då och då sedan utvärdera om det ska byggas om.
Känns som att det blev lite bättre flow på banan och nu kan man nästan hålla i fullgas i 1 sekund säkert... detta bygge slutar nog med att jag måste bygga ut källaren ,mycket vill ha mer :-D
Bild




sen har jag hällt i ez water i min damm också... ja att ha smältlimmat fast min "vass" var väll inte det klokaste beslutet med facit i handen .Då det mesta försvann , sen att hälla på lite till så det inte täckte allt och tro att man kan smeta ut det var det andra misstaget.
Som tur är så har man lärt sig något, man kan inte vara världsmästare första försöket :D

Bild
Användarvisningsbild
dongusto
Kurvvakt
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 27 apr 2014, 09:13
Klubb: basementjunkies

Re: banbygge- ingetnamnbanan

Inläggav kjella72 19 nov 2014, 10:36

Härlig bana å så jäkla snyggt.Sista bilden :thumb:
kjella72
Kurvvakt
 
Inlägg: 37
Blev medlem: 19 sep 2014, 10:58
Ort: Mariestad

Re: banbygge- ingetnamnbanan

Inläggav dongusto 08 jan 2015, 22:20

Går lite långt mellan uppdateringarna ,men det står inte alls still iallafall. Det rullar på lite sakta med pyssel på banan, utbyggnaden är fixad så det har kommit lika långt som det andra på banan

har grejat lite med att försöka få lite curbs och började med denna bunke

Bild

Och så är blev det på banan innan bakningen i ugnen

Bild

Efter ugnen och ja det är de det går åt skogen då det är svårt att få böjarna på curbsen rätt mot banan

Bild

Så Trolldegs iden skrotades och börja att blicka mot cenitlera, fast det ska också vara i ugnen så det blir inte så mycket bättre ändå.
Efter lite surfande på nätet hittade jag lufttorkande lera som också var billigare :beer:

Bild

Nu blev det lite trevligare,fast vissa skarvar mellan de röda och vita torkade tyvärr isär.
Fast det löser nog sig med lite lim :-)

Bild
Användarvisningsbild
dongusto
Kurvvakt
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 27 apr 2014, 09:13
Klubb: basementjunkies

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 104 gäster

cron