Klippan slot raceway

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Klippan slot raceway

Inläggav firebird 20 dec 2015, 22:56

Slutspurten i bygget.
bygge120.jpg
bygge120.jpg (71.3 KB) Visad 30193 gånger

bygge121.jpg
bygge121.jpg (58.51 KB) Visad 30200 gånger

bygge122.jpg
bygge122.jpg (72.72 KB) Visad 30156 gånger


Bergspartiet är byggt på det gamla beprövade sättet, med hönsnät, tidningspapper och gips. Sen målat i fyra steg, grundat med mörk grå, ett lager inte täckande ljusare grå. grön färg på vissa partier, och till sist mer av den ljusa gråa. Avsluta med litta grönt strö.
Det som inte är färdig är ett parti som byggs av frigolit, ska bli murar och någon slags damm i mitten.
bygge123.jpg
bygge123.jpg (71.71 KB) Visad 30143 gånger

bygge124.jpg
bygge124.jpg (64.85 KB) Visad 30155 gånger


Datorbordet är byggt av plexiglas. Monterade strömbrytare till basen och banbelysningen. Blir som ett tävlingsledarplats. Blev kanonbra!!
bygge125.jpg
bygge125.jpg (52.09 KB) Visad 30207 gånger


Rätt gott att banan börjar bli klar så man kan ägna sig åt rejsing istället!! :thumb:
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: Klippan slot raceway

Inläggav Gulf Persson 21 dec 2015, 10:41

Wow :thumb: Ser riktigt kul och bra ut även om det är lite svårt att hänga med i alla digitala växlar på bilderna för en analog kille som jag :-? Kul också med kombon plast-träbana.

Blir lite avis som 08:a på alla stora lokaler och fina banor ni har där nere i skåne..
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Klippan slot raceway

Inläggav firebird 22 dec 2015, 09:05

Tack Gulf!

Ja, vi är nog lite bortskämda här nere om man gillar bilbana. Alltid nån kul rejsing på gång i nordvästra skåne. :thumb:
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: Klippan slot raceway

Inläggav Martin_M 22 dec 2015, 21:34

Grannt bygge! Men för sladdkungar som mig hur går det på yttre spåret ut på rakan? Det ser tight ut för en retursladd innan man ligger upponer på golvet. Har nog inte tänkt på det innan men kör ni med magnet?

Martin
Användarvisningsbild
Martin_M
Mekaniker
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 25 jan 2008, 18:41
Ort: Helsingborg
Klubb: HBG Slotcar

Re: Klippan slot raceway

Inläggav firebird 23 dec 2015, 07:33

Tackar sladdkungen! :)

Nej, vi kör inte med magnet.

Jag har byggt ytterspåret så man ska kunna ladda för fullt med stöd av sargen. Det var väl lite tveksamt om det skulle fungera som jag ville innan det var testat.
Men det fungerar som tänkt, när man har kommit in i kurvan är det bara att ösa på. :thumb:

Hur de vänstra skärmkanterna på bilarna kommer se ut om ytterspår körs mkt kan ju bli intressant....

Sargen är 70-80 mm hög plus ett nät ovanför. Sargen är gjord av markering för eldragning i mark, därav den gula färgen.
bygge11O.jpg
bygge11O.jpg (44.28 KB) Visad 29958 gånger
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: Klippan slot raceway

Inläggav Nico 04 jan 2016, 12:29

Tjohoo,

Grym mancave... som alltid söderut i landet! Kul att se så många "där nere" som har detta som hobby. I det här jävla råtthålet (Stockholm) är det mer intressant att måla vägar vita och göra bostadskarriär *kräks lite* etc etc.

Man kanske skulle flytta till Strängnäs med 3-bils garage och sjönära läge för samma pengar som 1 RoK innanför tullarna. Tanken lockar, jag lovar!
Fast o andra sidan ska jag inte klaga när jag har 26-27m bana hängand ei taket på jobbet. Men ändå... klaga för att hålla skenet uppe!

SNYGGT FIREBIRD!!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Klippan slot raceway

Inläggav firebird 08 jan 2016, 00:04

Jag bockar o bugar! Mancave, det gillar jag. Kan vara ordet jag har letat efter...
Resterande familj har en annan uppfattning kring mitt maniska intresse, så de namngav rummet genom att dekorera dörren.Inte så manligt, kanske.
Men visst, de kan jag ta. Jag menar, jag har tagit anspråk på nästan halva källaren och vi kör tävlingar var vecka. Och dem tycker det är okej....så jag är nöjd!!
Fast dem ( fru o två tonårsdöttrar) skakar bara på huvudet som vi vore knäppa när vi rejsar, snackar bilbana osv.. :cuckoo:
bygge45.jpg
bygge45.jpg (44.4 KB) Visad 29620 gånger


Dammen blev färdig härom veckan. Banan är nu klar för en ny go vårsäsong med tävlingar.
miljö.jpg
miljö.jpg (72.3 KB) Visad 29592 gånger
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Re: Klippan slot raceway

Inläggav firebird 30 nov 2018, 21:39

Ja, vi rejsar på.
Vi kör tävlingar i Klippan varje torsdag. Ni kan följa oss på facebook, slotracing-KSR.
Vi välkomnar gärna nya racers, så är ni intresserade av digital rejsing är det bara att höra av sig. :thumb:

/Daniel
Användarvisningsbild
firebird
Braidsbytare
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 okt 2014, 06:30
Ort: Klippan
Klubb: Slotracing-KSR

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 76 gäster

cron