Carrera digital bana tips önskas

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Carrera digital bana tips önskas

Inläggav Gb79 17 jul 2016, 13:19

Carrera digital projekt hjälp och tips önskas.

Har läst många av era fina trådar med projekt men om ja får fråga lite tips o dela med mig hur de blir så vore de skoj.

Jag ska försöka utveckla ett intresse där jag o min 4 år pojk tillsammans ska bygga och köra.

Beställt en något större carrera digital 132 bana tror den är ca 9 meter på ca 3×2 m yta som den kommer.

Behöver bygga den på golvet först såklart o prova lite men vill gärna ha den på bord sen så nu till frågeställningen.

Är det spånskivor på ben med trä sarg runt och grön nålfilt matta som är att önska till en glad amatör med ambition att bygga lite landskap allt eftersom eller vad gäller?

Vi börjar där så kommer nästa fråga bli hur ni gör så fina uträkningar med bilder på ban layout där man kan se vad jag behöver komplettera med för att kanske bygga en vinkel bana med förutbestämt mått.
Gb79
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 jul 2016, 12:15

Re: Carrera digital bana tips önskas

Inläggav GranTurismo 17 jul 2016, 19:16

Gb79 skrev:Är det spånskivor på ben med trä sarg runt och grön nålfilt matta som är att önska till en glad amatör med ambition att bygga lite landskap allt eftersom eller vad gäller?


Ja, varför inte. Du känner bäst själv var ribban ligger. Att få upp den på skivor från golvet är första steget för en bättre upplevelse och ta hobbyn till en annan nivå. Själv började jag så och lät det ta den tid det tog för att senare ta nästa steg med med att bygga landskap osv.

Gb79 skrev:Vi börjar där så kommer nästa fråga bli hur ni gör så fina uträkningar med bilder på ban layout där man kan se vad jag behöver komplettera med för att kanske bygga en vinkel bana med förutbestämt mått.


Jag kan rekommendera programmet Ultimate Racer. Du hittar det här: http://www.uracerweb.org/index.html

Det är ett komplett racingprogram med en baneditor som komplement. Det är gratis att ladda ner och prova men för att fullt ut kunna använda baneditorn så kostar det 15€ för en licens vilket i sammanhanget får anses vara billigt för vad man får.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Carrera digital bana tips önskas

Inläggav Gb79 17 jul 2016, 19:48

Tack för svar.

Hittade denna typ av bord som nån gjorde bana på. Känns genomförbart o lik min utformning dock skulle mitt bli i hörnet på rummet så borden emot 2 väggar samt spegelvändt.

http://slotcarillustrated.com/portal/fo ... hp?t=92001

Om detta verkar bra sätt o bygga på har ja en plan iaf. Känns genomförbart o ja slipper famla efter hur man gör ett bord på vettigt sätt.
Gb79
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 jul 2016, 12:15

Re: Carrera digital bana tips önskas

Inläggav Gb79 07 aug 2016, 22:13

Imorgon börjar vi bygga lite bana. Spännande! !
Gb79
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 jul 2016, 12:15

Re: Carrera digital bana tips önskas

Inläggav GranTurismo 07 sep 2016, 21:14

Härligt att komma igång! Visa gärna lite bilder.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Carrera digital bana tips önskas

Inläggav Gb79 29 nov 2020, 07:31

Screenshot_20201129_062207_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20201129_062207_com.instagram.android.jpg (587.9 KB) Visad 23754 gånger
Screenshot_20201129_062203_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20201129_062203_com.instagram.android.jpg (660.93 KB) Visad 23726 gånger
4 år gammal tråd och kan erkänna det inte blivit så värst mycket kört med banan då den dels befunnit sig en mil bort samt tidsbrist. Men här är gamla bilder på när vi satte ihop banan från 1a kartongen samt sen andra bilden kompletterat med ytterligare en bana.

Nu ska banan flyttas så nu kommer den va på hemmaplan. Banan har vart på golvet och kommer troligen förbli så på grund av att den ska va rätt så stor så blir för mycket projekt innan banan är på plats.

Har dock en fråga. Har ett klick vinyl golv i rummet men är de fördel att ha matta under eller inte? Mattan vi haft är balkong matta och tycker inte det funka så bra. Är vanlig nål filt matta bättre?
Gb79
Nykomling
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 jul 2016, 12:15


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 74 gäster