Hunsen raceway

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Hunsen raceway

Inläggav pv544 03 mar 2017, 00:26

Bild

Bild

Har börjat försöka ta tag i banan här hemma, är fasen lika dålig på att bygga och köra bilbana som jag är på att renovera mina gamla volvobilar.

Men, har ni tips om hur man ska göra med kanterna på uppbyggnaden?
Från banan och neråt alltså. Tänker nog lägga matta under banan även uppe på förhöjda delarna.

Ska man sätta fast matta eller ska man kanske ta papp eller kartong och bygga för. Typ bygga en murliknande yta kanske?
Vill dölja lite av det mindre snygga bygget.

Tänkte även försöka engagera ungarna i att hjälpa till och bygga någon slags byggnad in till det tomma hörnet, kanske något mer också.
Skyddsnät till den högra kortsidan ska jag försöka få dit igen, har nått liggandes som jag byggde för länge sedan när jag köpte banan.

För övrigt lär jag försöka få ut tummen och bygga en sån vakumform så jag kan försöka göra lättare karosser till min pv och amazon. Amazonen går ändå skapligt men pv:n välter snabbare än en a-klass vid en undanmanöver.
Har fått lite tips om detta i en annan tråd så det är bara latmasken som bromsar....
Användarvisningsbild
pv544
Kurvvakt
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 22 feb 2007, 02:14
Ort: Svärdsjö

Re: Hunsen raceway

Inläggav Lasp 03 mar 2017, 19:11

Bra idé att involvera flera. Skapa en platta för hörnet som enkelt kan lyftas ut och hantera den uppbyggda miljön.
Den står ju sedan stadigt därinne.
När det gäller att gömma underlaget är fogskum ganska praktiskt. Börja med enkla Frigolitdelar och spruta på fogskum med lite vattendimma. Så kan man skapa med typ Kanthaltråd och lite 12V.
Skall bli kul att se vad som byggs upp. Kolla gärna Claes bygge från Eslöv. eller andra kring den vägen (117)
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster