The Eleventh Hour Raceway

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav Morbidelli 28 dec 2017, 01:02

Version 2av banan börjar ta form. Imorgon kör 14 blir vi ett gäng som ska köra nya layouten, så jag har lite att göra. Kl ringer 06, sovmorgon är bara att glömma.

Tre nivåer och fungerande sladdzoner är lite bökigt att få till kan jag lova. Biltemas liggunderlag är materialet jag använder.

Bild
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav Ekis 28 dec 2017, 14:37

Tjena. Vart i Motala finns du? Ser ut som du precis som jag håller på hemma?
Ekis
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 apr 2012, 17:03

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav MagArne 28 dec 2017, 15:33

Oj, det var mycket bana på liten yta. Imponerande! :thumb:
MagArne
Kurvvakt
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 12 dec 2016, 10:13
Ort: Söderköping

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav Morbidelli 02 jan 2018, 08:20

Ekis skrev:Tjena. Vart i Motala finns du? Ser ut som du precis som jag håller på hemma?


Strax utanför Fornåsa. Jag håller på att bygga bana hemma, dock inte i huset utan i en annan lokal på tomten. Banan är liten nu, men skulle bli förvånad om den inte kommer växa ytterligare under året :)
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav Morbidelli 02 jan 2018, 08:45

Efter att ha kört ett antal gånger i mellandagarna och hårdtestat banan kan man utvärdera den, den är kul att köra men det är en hel del som behöver fixas. Först och främst saknas ett par sladdzoner, vi en del av banan smäller man in med bredsidan rakt in i väggen när man glider av, och det är nedförsbacke och kurva så det är inte så svårt.

Jag måste hitta ett bra sätt att stabilisera sladdzonerna som är på nivå två och tre, dom kurvor som har bana under sig är svåra att fixa smidigt, det går ju inte ha en bropelare mitt i banan eller strax utanför i en kurva, som gjort för att slå av bakvingar. Ett par bilar har jag undvikit att köra eftersom risken för skador är lite för stora, mina tåliga Flybilar har fått agera föråkare :)

Största problemet är instabiliteten i hela uppbyggnaden, men jag ville bygga upp den nuvarande layouten och provköra innan jag lade för mycket arbete på grunden. Den är lite kortare nu än på tidigare bilder som ni kan se, men det blev lite för många partier där man inte såg bilen, och det vill man ju göra :)

Bild
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav Ekis 02 jan 2018, 13:41

Frigolit är både stabilt och formbart, och alldeles utmärkt att bygga landskap på om man nu vill ha det.
Ekis
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 apr 2012, 17:03

Re: The Eleventh Hour Raceway

Inläggav Morbidelli 26 jun 2018, 10:07

Det var ett tag sedan jag postade ett inlägg, och det har väl inte hänt så mycket med banan sedan sist. Lite fler sladdzoner har tillkommit som ni kan se på bilden.


En grön matta ska läggas på bordet, något som varit smidigare om jag tänkt på det lite tidigare :)

Ingen frigolit ska vara synlig, eller målas så det ser ut som betong.

Jag ska uppgradera min Arc Air till Arc Pro, vilket innebär att jag måste digitalisera några bilar. Just nu är det bara 3 st som är körbara, och två av dom är inte speciellt roliga.

Det har dykt upp en nya app för Scalextric Arc som fått positiv respons, Magic App heter den och finns till Ios och Android. Nu är den i betastadiet, men uppdateras regelbundet. Killen som gör den är väldigt aktiv på ett engelsk forum där han postar kommande uppdateringar, tar emot förslag på förbättringar och vilka buggar som dykt upp. Känslan är väl att det är den här appen som kommer var den primära för Arc i framtiden.

Bild
Morbidelli
Depåman
 
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 mar 2017, 12:29
Ort: Motala

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster