- Lackerning - med Biltema spray -

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

- Lackerning - med Biltema spray -

Inläggav Optimaniac 23 dec 2018, 11:26

Om man ska spraymåla med Biltemas sprayfärg, är det något man ska tänka på eller är det primer - lack - klarlack som gäller. Vad har ni för erfarenheter av att använda deras sprayer och är det Hobbyfärg eller Hobbyfärg H2O som används.

Niklas :checkeredflag:
Garaget börjar bli fullt, mina favoriter är NSR GT3 bilar och Abarth. Slot.it Alfa 155 & Calibra DTM och Grupp C jaggan slik cut.
Användarvisningsbild
Optimaniac
Braidsbytare
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 27 feb 2018, 12:00
Ort: Norra Stockholm
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: - Lackerning - med Biltema spray -

Inläggav Gulf Persson 07 jan 2019, 10:32

Har använt både deras hobbyfärg och billack (bättringsfärg) De flesta har fungerat utmärkt utom någon metalliclack som aldrig blev bra och en burk som sköt i väg ventilen med en skön fontän av grå färg som följd..
Kommer ganska mycket färg ur dom så man får var försiktig så det inte blir för tjockt.
Deras klarlack använder jag alltid, gulnar inte och har ännu inte hittat på något bus med dekaler :thumb:
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: - Lackerning - med Biltema spray -

Inläggav Nico 15 jan 2019, 09:30

Alla mina senaste lackeringar (läs; senaste 5 åren) är gjorda med Biltemas hobbyfärg på sprayburk. Penslar lite med Tamiya vid behov. Topplackar endast med biltemas klarlack art.no 36-239.
Jag har gjort några modeller med Humbrols skitlack på toppen. Allt gulnar och blir fult! Funkar väl om man ska göra.

Biltema må generellt stå för mycket skräp i sina butiker (som går vansinnigt bra). Men deras hobbyfärger på sprayburk duger mycket väl om man inte ids jobba med airbrush.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 73 gäster