Tackar för de fina orden Jomol!
Nu börjar den lilla ombyggnaden av ena hörnet bli färdig. Skillnaden blir inte jättestor mot tidigare, bara lite kortare och en annan kurvradie där banan vänder in mot mitten av bordet. Skillnaden i att kunna röra sig runt banan är dock stor och det vara hela syftet med ombyggnaden.
- P1200910.JPG (2.94 MB) Visad 66480 gånger
- P1200912.JPG (2.86 MB) Visad 66519 gånger
Helst skulle jag velat få bort den lilla "knicken" som består av en halv R1-skena för att få ett bättre flyt i körningen. För att att kunna få till en annan sträckning utan att göra mycket stora ingrepp som skulle påverka hela banan skulle jag behöva ett antal R3-kurvor (tror jag) och då dessa gått och blivit dyra på Ebay får detta duga. Insett att jag gjorde ett misstag redan förra sommaren när jag sågade till vinkeln på skivan för att ge bättre utrymme vid arbetshörnen. Sågningen gjordes bara "på känsla" utifrån vad jag tyckte kändes bra ur ett utrymmesperspektiv, men borde ha tagit i beaktande de vanliga gradmåtten på olika skenor, så 22,5 grad skulle varit idealiskt, för att kunna lägga ut skenorna med bra flyt.
- P1200909.JPG (2.82 MB) Visad 66529 gånger
Målat och klart, dags att börja strössla och finlira lite.
- P1200914.JPG (2.94 MB) Visad 66526 gånger