Jag använder inte Facebook så där hamnar inga bilder. Du får hålla till godo med dessa på BBF eller kolla min Instagram.
Jag har lyckats köra ett varv på ca 22 sek med en NSR Abarth som är snabbast hittills. De flesta bilar hamnar kring 24-25 sek så du gissade bra. Har haft en del strul med tidtagningen då jag bytt dator och webbkamera men hoppas jag fått till det nu efter diverse tweakande.
Jag har också gjort en del justeringar av kurvan som går in och ut ur tunneln. Det blev föremål för en hel del irriterande avåkningar framförallt när man kom nerför backen och ut ur tunneln. Träd och figurer flög all världens väg. Fick känslan att jag inte utvärderat detta tillräckligt innan, men det var försent att göra om till en R2-kurva utan att göra mycket stora ingrepp.
Efter en del klurande kom jag fram till att om jag höjde bandelerna i hårnålen i ytterkant fick jag till en svag bankning vilket underlättar kurvtagningen. För det behövde jag dock höja "marken" bredvid kurvan så det fick bli lite frigolit och spackel.
- IMG_20191222_181954446.jpg (2.54 MB) Visad 75623 gånger
Sen var det bara att gå lös med färg och strössel igen.
- IMG_20191222_185941707.jpg (2.94 MB) Visad 75613 gånger
Som slutkläm så fick jag tillfälle att återanvända mina gamla avvåkningsskydd om det trots allt skulle bli en avvåkning.
- IMG_20191223_101552557.jpg (2.94 MB) Visad 75610 gånger