Digitalt

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Håller med...

Inläggav Nico 03 aug 2004, 11:19

Jag håller med Ghost...

Tjusningen med bilbana är spåren. Att vinna i det spår som anses sämre osv. Vill man köra om och rejsa i samma linje tycker jag att man ska ge sig på radiostyrt. Vi har ju Cargel racing i stockholm som har jättefina innebanor för Mini Z racing! Sen finns ju de där radiostyrda bilarna som är mindre än bilbanebilar. Inte så snabba ännu kanske men det kommer säkerligen att utvecklas.
Sen inbillar jag mig att Digitalt kan bli väldigt dyrt. För oss som fortfarande håller på med plastbanorna är det nog mer intressant att dom satsar på att bibehålla kvalitén på befintliga produkter och pressa ner priserna istället!

Fridens...[/b]
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Dan J. 12 aug 2004, 17:10

Ja, tänkte just den tanken förut att man lika gärna skulle köra MiniZ...
Men för intresserade lär det nu komma en liten följetong på de engelska Scalex-sidorna innan lanseringen i höst. Börjar här: http://www.scalextric.co.uk/pages/nws_det_ann.aspx?NewsItemID=390
Hälsningar / Dan J.
(samma info i en av trådarna på deras forum: http://www.scalextric.co.uk/pages/cont_msg.aspx?fid=1&tid=4879&topics_currentPage=0
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Stirling Moss 23 aug 2004, 11:22

Moss, moss på er människobarn !

Helt ovetande om hur de nya digital-bananorna fungerar ger jag mig in i debatten :
Själva tjusningen med slotracing är ju att man inte behöver hålla rätt på höger och vänster , det är bara att gasa på.
Det är det lite primitiva som är själva grejen, hur många banor har det inte dykt upp där man kunde byta spår och hur långlivade blev de ( Carrerra, TCR; Nikko etc) ?
Efter diverse utflykter i diverse mer eller mindre lyckade lösningar ser det ut som om tillverkarna ända kommer tillbaks till punkten " back to basics ".

En annant starkt argument för gammal hederlig bilbana är att man kan ställa en bil från tidigt 60-tal på ena spåret och en fabriksny bil på det andra och köra mot varandra.Dessutom behövs det ingen större ingenjörskonst för att serva dessa bilar, och så kan man lätt bygga egna bilar eller konvertera plastmodeller.


Länge leve bakåtsträvarna som kör i invanda styrsår !

Moss, moss!

[/img]
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Föregående

Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 34 gäster