nybörjarfrågor analog till digital

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

nybörjarfrågor analog till digital

Inläggav ara 02 feb 2009, 16:29

Hej

1. Jag har köpt "Scalextric gt racers" och ett sett till där man får med en orange och en svart Porsche 997 GT3 RS (ni vet säkert vilket jag menar) Nu vill jag göra banan digital och vet inte riktigt vad jag behöver, powerbase (finns det olika, vilken är bäst?) handtag och digitala/chippade bilar? Passar http://www.jadlamracingmodels.co.uk/products_03.asp?manu_id=2&cat_id=17&subcat_id=17&prod_id=301till min bana? och är det någon som har handlat där ifrån?

2. Jag har läst mycket om classic/sportbanor men jag förstår inte vad skillnaden är, skulle vara tacksam om någon förklara lite.

3. Skulle va tacksam om om någon också kunde tipsa om prisvärda bilar.

4. Vill också börja kunna mäta varvtider, vilken "tidtagare" är bäst?

5. Tack för ett ruggit bra forum.
ara
Övningskör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 feb 2009, 23:04
Ort: Linköping

Re: nybörjarfrågor analog till digital

Inläggav Dan J. 02 feb 2009, 19:17

Svarar bara på fråga 2: "Classic" är ett påhittat namn för de bandelar som tillverkats från 70-talet fram till ca år 2000. Sport heter de bandelar som tillverkats efter år 2000. Kopplingarna för att sätta ihop delarna är lite annorlunda, men det finns konverteringsskenor att köpa så man kan använda båda tillsammans. Att tänka på i så fall: Classic har lite grundare spår, så vissa fabrikats bilar kan ta i botten på spåret med sina flaggor, i så fall blir det till att fila ner flaggan lite. Classic har en skrovligare yta, Sport en lite halare.
/ Dan
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster

cron