Oxigen digitalt system

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Oxigen digitalt system

Inläggav ZeeJay 13 sep 2009, 10:43

Tjena forumracers!

Har suttit och läst igenom på slot.it´s hemsida om Oxigen systemet och tar den lata vägen som oftast ger snabb och välgrundade svar....bilbaneforumet!!

Så kära vänner....vad finns det för information att tillgå i Svedala för efter att ha läst igenom FAQ på deras hemsida och är själv nyfiken på att göra mer av det digitala systemet...(har idag SSD) så blir man klart nyfiken på den enkla konverteringen från analogt till digitalt i ett handsvep.

Vad finns ute på marknaden och är det nån här som har testat det?

Tjing

ZJ
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Oxigen digitalt system

Inläggav Razamanaz 13 sep 2009, 12:58

Det släpps först någon under 2010, så ännu är det bara några italienare som har testat. Men jag kommer att skaffa det, så då kommer du förstås få möjlighet att testa.

Den mesta engelskspråkiga informationen om systemet hittar du på oXigens egen avdelning på SlotForum.

Jag själv kommer att köra det på min Ninco-bana. Du själv kommer att kunna använda dina SSD-spårbytesskenor på din Scalextric-bana tillsammans med oXigen.
Användarvisningsbild
Razamanaz
Mekaniker
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 03 aug 2005, 11:02
Ort: Göteborg

Re: Oxigen digitalt system

Inläggav ZeeJay 13 sep 2009, 13:38

najs Raz!!

Vi två får prata ihop oss om det och fixa till nåt så kanske det går att bygga vidare och även köra det på storbana...
Borde ju diskutera med Ninco om att få till lite bandelssponsring på FROG kanske.....

Är klart nyfiken o intresserad om det går att ta Oxigen till mer realistisk tävlan med omkörningar...pitstops o allt...tänk 20 st förare på en tight 4 spårig bana som gör upp i kval o race som ett F1 lopp eller liknande... :beer: :beer: :beer:

Fet fränt!

/

Calle
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Oxigen digitalt system

Inläggav Eszaraxe 31 okt 2009, 15:52

Vad ger Oxigen till skillnad från Scorpius?
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein
Eszaraxe
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 okt 2008, 12:27

Re: Oxigen digitalt system

Inläggav umbra 31 okt 2009, 15:57

I princip support för SSD vilket Scorpius inte har. Går dock att uppgradera mjukvaran i Scorpius till alla systemen bara någon gör koden (Jag och en till har delar av SSD koden klar..)

Annars så är det inga större skillnader personligen tycker jag O2 har för mycket boxar mm men det kanske har blivit bättre iom att dom också sattsar mer på Wifi.. Tja Raz också jue ;-)
umbra
Braidsbytare
 
Inlägg: 63
Blev medlem: 15 feb 2009, 14:27


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster