vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav skalman72 07 dec 2009, 21:47

hejsan jag är nybörjare om man inte ska räkna bilbananan man hade som liten kotte. vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B 3.70 vad får jag plats med ? nån som kan rita en spårplan ?

den ska vara lätt att flytta undan och ställa fram,precis som man bygger moduler inom MJ går det ? för husfridens skull.

jag vill ha digialt pitstop,varvräknare kopplad till dator vad heter dom sakerna jag skulle behöva ha då ?
skalman72
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 nov 2008, 23:12

Re: vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav skalman72 08 dec 2009, 13:37

ingen som vet ?
skalman72
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 nov 2008, 23:12

Re: vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav Aramis 08 dec 2009, 13:54

skalman72 skrev:hejsan jag är nybörjare om man inte ska räkna bilbananan man hade som liten kotte. vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B 3.70 vad får jag plats med ? nån som kan rita en spårplan ?

den ska vara lätt att flytta undan och ställa fram,precis som man bygger moduler inom MJ går det ? för husfridens skull.

jag vill ha digialt pitstop,varvräknare kopplad till dator vad heter dom sakerna jag skulle behöva ha då ?

Det är inte lite krav du ställer... många frågor att svara på som redan är besvarade många gånger förut.
En spårplan kan du göra i programmen Slotman eller Ultimate Racer. Ritningar på moduler finns här i forumet, använd sökfunktionen. Den är ett bra hjälpmedel som brukar rendera i många timmars inspirerande läsning!

Lycka till!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav ZeeJay 08 dec 2009, 20:33

skalman72 skrev:hejsan jag är nybörjare om man inte ska räkna bilbananan man hade som liten kotte. vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B 3.70 vad får jag plats med ? nån som kan rita en spårplan ?


Kolla även på http://www.scalextric.co.uk och ladda ner deras egna program.
Ofta klart personligt om hur man vill bygga och vad du vill ha i en layout..rakor..s-kurvor...antal spårbyten osv....

skalman72 skrev:den ska vara lätt att flytta undan och ställa fram,precis som man bygger moduler inom MJ går det ? för husfridens skull.


du kan se den variant jag gjorde om du söker på Pineswamp Raceway...där gjorde jag en variant av hissanordning upp mot vägg...sen är det lätt att hissa upp i taket om du tex har den i ett garage...lite block o taljor o en bra vinsch...

skalman72 skrev:jag vill ha digialt pitstop,varvräknare kopplad till dator vad heter dom sakerna jag skulle behöva ha då ?


Idag kan du inte koppla in detta till dator såvida du inte bygger om en 6 bilars PB som ett par på http://www.slotforum.com har gjort...tror det är RichG som har gjort en lösning på detta med pitstop..dessutom ska du även ha programmet PC lapcounter....

Tjing

ZJ
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav Eszaraxe 09 dec 2009, 14:54

Jag tror inte PC lapcounter har ströd för pit stop i RichG's tappning, utan du ska SSD Console istället.

Men basen för allt är en ombyggd 6-bilars PowerBase, av den gamla modellen. Den nya är inte releasad och ingen vet när den kommer, eller om den kommer att vara möjlig att modifiera.
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein
Eszaraxe
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 okt 2008, 12:27

Re: vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav Nico 10 dec 2009, 09:21

Skicka tråden till digitala forumdelen kanske?!?!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: vill ha 3-4 spår Scalextric Digitalt,på en yta av L 4,30 X B

Inläggav Storabjörnen 10 dec 2009, 10:04

Nico skrev:Skicka tråden till digitala forumdelen kanske?!?!


Ja.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 53 gäster