SSD pitlane layouts

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Lasp 04 aug 2012, 17:40

Mittåt!
Jag ser nu den blå linjen i växlarna på denna dator. Gissa att jag blev konfunderad! Med det är allts X växlar. Självklart. :cuckoo: :cuckoo: :cuckoo:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Val Solo 04 aug 2012, 20:14

Schysst Nascarrace. Gillar layouten. Tyvärr tror jag inte det funkar på SSD. Läste ngnstns att man måste ha 2 spår vid start o mål. Men man kan ju "smala" till det på startsträckan.

Har dock märkt att mina döttrar e lite odisciplinerade, de byter gärna spår när flera bilar e i växeln... Sen skrattar de :D 1 Gallardo & 1 Audi TT förstördes på 10min. Men de tycker att det e kul iaf
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Lasp 07 aug 2012, 01:36

Om man ser till vad Scalextric själva vill, så är det två spår och ett ytterligare som faller in, alltså bara plats för en bil i taget! Skall det vara så?
Fann en intressant diskussion http://www.slotforum.com/forums/index.p ... opic=53244
och fick lära mig ett nytt ord It seems like successful pit lanes are a bit of a 'dark art',
Så kom igen med beskrivande önskemål, hur skall det vara! :cuckoo:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Val Solo 07 aug 2012, 10:13

Lasp skrev:Om man ser till vad Scalextric själva vill, så är det två spår och ett ytterligare som faller in, alltså bara plats för en bil i taget! Skall det vara så?
Fann en intressant diskussion http://www.slotforum.com/forums/index.p ... opic=53244
och fick lära mig ett nytt ord It seems like successful pit lanes are a bit of a 'dark art',
Så kom igen med beskrivande önskemål, hur skall det vara! :cuckoo:


Jag gillade tråden. Vad gäller SSD så saknar jag skarpare kurvor. Men som du själv var inne på innan, man får vara kreativ; kanske skära plast, kanske blanda trä & plast & i mitt fall börja med att använda dubbelspår som är dålda.. OM man inte har 2 pitlane avfarter som sammanstrålar i de "dubbla" spåren...hmm.... :cuckoo: :cuckoo:
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 02 okt 2012, 19:19

Jag gjorde 2 layouter med samma tema och den digitala kommer i framtiden förhoppningsvis.
Ville ha lite längd på depå för min byggnad skulle få plats, så den analoga är förlängd med en helraka också.

Bild
Bild
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 02 okt 2012, 19:23

Bild
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Val Solo 04 okt 2012, 12:04

snygg pitbyggnad & läktare. Självbyggt i trä?
"Som guys play hard to get, I play hard to want" -- Ford Farlaine, Rock'n'Roll detective
Användarvisningsbild
Val Solo
Mekaniker
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 31 jul 2012, 10:01
Ort: Limhamn

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 04 okt 2012, 12:29

Tack.
Självbyggt efter ritningar funna här på forum men ej i trä utan i plast. Foam står det på dom men om det är samma som omnämns här i andra sammanhang vet jag inte. Jobbar på lager och överblivna skyltar från gamla lagergångar jag tagit vara på. Hårt men ändå lätt skära i med kniv samt tål smältlim så det blir starkt. Har i annan tråd beskrivet hur jag gjort depåbyggnaden.
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav largasso 04 okt 2012, 15:47

:thumb: :thumb: :thumb:

Ser riktigt bra ut ! Proffsigt.
Blir nog att jag snor den layouten till Nascarbanan där jag tänkt ha en del läktare.

Ser ut att kunna bli lite trångt i Pitlane om mer än en bil behöver byta däck eller tanka 8-o
Digitalt tror jag man behöver minst 4 platser med omkörningsmöjligheter om man
kör med bränsle.
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 04 okt 2012, 16:32

Det finns lite fler bilder av banan här. länka till första bilden men hoppas den som är kntresserad ser alla bilder.

http://i117.photobucket.com/albums/o48/ ... 7F61DB.jpg
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 04 okt 2012, 16:35

Aj då, man ser nog bara den bilden. Men photobucket.com och söka svenstefan då....:)))
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Lasp 04 okt 2012, 20:17

Visst är det väl bra med sajter där man kan lägga upp bilder! Men var går gränserna?
Jag sökte upp Depåbygget via svenstefans nick. Så kunde jag botanisera bland bilderna.
Men, jag är inte pryd av mig, men Rubriken "Söker Du en Knullkompis" med en naken kvinna är i mesta laget.
Jag visade det för hustrun, Och båda svaren, Ja och Nej gick till samma rumpa med nedhasad trosa.
Att jag visade upp det för hustrun kan vara rent förebyggande än om hon eller ungarna ser vilka länkar Lasp har varit på. :o :o B-|
Jag tycker att gränsen är nådd. och vill gärna ha en ren länk till artikeln om Depå och läktare.
Jag har gott om Sintra eller Forex i 3mm gul och vit som troligt används. ;-) :cuckoo: :cuckoo: :cuckoo:

Ids ni inte länka så det denna adress http://www.flirtfair.se Moderator får gärna avlägsna den om det väcker anstöt! Som hos mig.
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 04 okt 2012, 21:13

Ok inte för jag vet hur din sökmotor fungerar, men nåt fel gör den väl då för det var absolut inte min mening att på något sätt länka till nåt annat än det mina tidigare bilder visat. Nämligen bilbanan hemma hos mig, kan även försäkra att min sambo inte på något sätt skulle tillåta det du skriver om.
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav Lasp 04 okt 2012, 21:19

OBS Ingen kritik mot svenstefan Jag använde länken som finns under svenstefans personsign.
Webbplats:http://s117.photobucket.com/albums/o48/svenstefan/
Det är där reklamen finns.

Så vad jag vill veta är vad depå och läktarjobben finns!
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: SSD pitlane layouts

Inläggav svenstefan 04 okt 2012, 21:24

Aha, då skall jag försöka hitta dom här i forumet där jag la in det. Hoppas bilderna finns kvar så jag inte tog bort dom bara.


P.S. har sänt dig ett PM Lasp.
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

FöregåendeNästa

Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster