någon som testat rcs64

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

någon som testat rcs64

Inläggav GTA 17 dec 2013, 12:16

http://rcs64.com/

verkar ju läckert med många depåfunktioner.. däck bränsle skador mm.

även väder.. fast det är jag lite skeptisk till.
Användarvisningsbild
GTA
Mekaniker
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 28 feb 2012, 22:58
Klubb: Trönö Slotcar

Re: någon som testat rcs64

Inläggav Palle_h 11 jan 2014, 15:56

Ser intressant ut..kopplas samman med scalextric Powerbase c7042.
Synd att ingen har någon erfarenhet av den, samt undrar hur den står sig mot scalextrics eget rcs.
Palle_h
Kurvvakt
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 dec 2013, 18:16

Re: någon som testat rcs64

Inläggav amazon-peo 18 jan 2014, 23:31

Jag har provat de lite igår o jag blir inte klok på de. De verkar bra men det tappar kontakten hela tiden med pbn. Prova 3 andra program också o dom funka klockrent så vet inte om senaste versionen buggar eller nåt. Det finns o prova gratis så dra ner o prova vetja :)
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: någon som testat rcs64

Inläggav ezburn 09 feb 2014, 12:49

Har kört det i två tre dagar men inte testat med något längre race, däremot funkar allt som det ska för min del, ingen tappad kontakt, smartsensorn vart ett riktigt guldkorn för depå/startträd, massor med inställningsmöjligheter hursom
ezburn
Depåman
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 14 sep 2007, 11:33
Ort: Smedjebacken

Re: någon som testat rcs64

Inläggav ezburn 11 feb 2014, 16:37

Har nu haft en polare på besök och kört några kortrace med F1:orna och allt funkar precis som det ska, inga konstigheter alls. Det enda som stör mig lite är att när det är race så delas förarnas inforuta upp i en 3x2 tabell vilket blir ganska rörigt när man i kvalet har den mer klassiska 1x6 tabellen, men men det är ju en RCS64 V2 på gång och där såg det ut som att dom kör allt som 1x6 tabell, har även gjort en liten test rigg med startlampor som kopplas hur enkelt som helst via en RJ45 kontakt (nätverkskontakt) till smart sensorn, mycket uppskattad bonus till pit in/out sensorerna som för övrigt funkar flawless, helt klart ett trevligt program so far och med uppdateringen till V2 så kommer det ju ännu fler förbättringar/nyheter och den uppdateringen är dessutom gratis om man har den nuvarande F1 versionen, tummen upp för det :thumb:
ezburn
Depåman
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 14 sep 2007, 11:33
Ort: Smedjebacken

Re: någon som testat rcs64

Inläggav mattswe 16 okt 2014, 11:42

Har kört RCS64 några veckor nu, och jag är riktigt nöjd med det. Har fungerat hur bra som helst sedan installation, inga tekniska konstigheter över huvud taget. Riktigt trevliga inställningsmöjligheter vad gäller reglageprofiler, och pacecars. Jag älskar depå-menyn, vilken gör det möjligt att (förutom tanka, byta däck, laga bilen) byta reglageprofil "i farten" så att säga. Dessutom är en ny version med omfattande förändringar på gång nu i mitten av oktober. Ser fram emot den.
mattswe
Braidsbytare
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 18 dec 2012, 12:24
Ort: Örebro


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster