E det någon som kör Scalextric Digital???

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

E det någon som kör Scalextric Digital???

Inläggav Qickan 28 sep 2005, 23:03

Tänkte bara kolla om det är någon som kör Digitalt än? För jag o nårra polare ska bygga en stor digital bana. Tänkte kolla om det finns några svagheter lr nått.. samt vilka bilar som är bra.. Banan vi ska bygga kommer att vara ganska stor samt 4 filig..

// Qickan :thumb:
Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Qickan
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2005, 20:49
Ort: Norrahammar

Inläggav Storabjörnen 28 sep 2005, 23:32

Inte svar på din fråga direkt, men.... du hänger på Zatzy va?
Känner igen sig'en. :-)

Tror inte det är så många som åker digitalt här. Än. Rätt dyrt system så det är lite lurigt att bygga stort om man inte har mycket $$$.

Scalextric har väl inte så vansinnigt många renodlade Digi-bilar än, men det finns ju konverteringssatser att bygga om traditionella bilar till Digi. Det skulle jag göra om jag var ni.

Hur stort hade ni tänkt det skulle bli förresten? Ska ni köpa flera digital-satser lär ni ju få med ganska många bilar.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Qickan 28 sep 2005, 23:44

Ja jag hänger ganska mycket på Zatzy. Man måste ju ha nått som man känner igen sig på. :P

Förstår att det inte är många som har kör digi än, men hoppas på att det kommer att komma mer..
Jo de är klart att man kommer att konvertera sina egna bilar..
Jag frågade inne på Playplanet (där vi kommer att köpa banan) och dom hade en konverteringsats som passade de flesta bilarna..

Vi känner dom som jobbar på KFUM här i jkpg och dom blev sugna på att pröjsa banan om vi är där och har ett litet öppethus för ungdomar ca 2 tim/veckan..
Då får vi en bana (ja ska bara komma på vilken vi ska ha, helst en svensk bana tex: Mantorp) Samt en lokal av dom..
Så jag kommer att åka upp till Playplanet och visa vilken bana som ja har bestämt mig för och sen ska dom kolla med deras leverantör så fixar dom alla delarna så får vi ett bra pris av dom..
Fan va kul detta kommer att bli..

// Qickan
Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Qickan
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2005, 20:49
Ort: Norrahammar

Digitalize it... (lyssnar för mycket på reggae tror jag)

Inläggav ymigs 29 sep 2005, 00:56

Jönköping. det är ju bara ett stenkast från Habo där "Svenska Scalextricklubben Jönköping" huserar. Vet att de ibland anordnar körningar på just Playplanet med bl.a. Scalextric Digital.
Skicka ett PM till habos här på forumet, han har kanske mer info...

Nu har ju oxå slot.it digitalkonvertering till ScalexDigi för sina bilar. Placeras där ljuselektroniken normalt sitter.
Jobbigt val: lyse eller digital?! :?
Nåja, vissa sätter ju bly där magneten normalt sitter så... :P
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster