Sida 1 av 1

GRK Touring Mars 2006

InläggPostat: 01 mar 2006, 22:20
av Ghost
Bild
Kod: Markera allt
TG 4110  EM 3100  CC 2110  LM 1001      8.00
EM 2100  PB 3100  TG 4111  CC 1000      8.30
PB 2010  LM 3100  EM 4101  TG 1000      8.60
LM 1000  CC 2110  PB 4101  EM 3100      8.80
CC 3001  TG 4111  LM 2001  PB 1000      8.30

Thomas G 6+7+1+7 = 21
Erik M   4+3+6+4 = 17
Pär B    4+3+6+1 = 14
Calle C  4+1+4+4 = 13
Lasse M  2+4+1+3 = 10

Thomas G 10 = 10
Erik M    8 =  8
Pär B     6 =  6
Calle C   5 =  5
Lasse M   4 =  4


Bra kört över hela linjen.
AHS (automatiskt handikappsystem) fungerade betydligt bättre när det var dioder ivägen istället för motstånd.
En aning problem med blått spår, sisådär över volten mindre ström, vette tjyven vart den krupit å gömt sig.

El Presidente al Dente

InläggPostat: 01 mar 2006, 23:59
av ZeeJay
:D Tack grabbar för en kanonfin rejsing kväll...ska träna på plockhandsken bara...när bliar kommer flygandes... :P "get outta my league"... :D

InläggPostat: 02 mar 2006, 08:56
av Borgis
ZeeJay skrev::D Tack grabbar för en kanonfin rejsing kväll...ska träna på plockhandsken bara...när bliar kommer flygandes... :P "get outta my league"... :D


Tack själv, för både god rejsing och passningar. Det är kul med fler att tampas med och du har ju kommit igång mer än rejält, vilket garanterar många täta (och frustrerande) duster framöver. Get outta my league? Jag hoppas att du inte menar det bokstavligen. (Lilla monstret säger Get outta my lane. ;)) Jag tänker vara kvar och fajtas. Kanske bara lite mer med er andra än med mig själv... Och på banan då. :D

InläggPostat: 02 mar 2006, 14:22
av ZeeJay
:D :D :D Lilla monstret är en given succe.....

Jag tänker vara kvar och fajtas. Kanske bara lite mer med er andra än med mig själv... Och på banan då.


Självklart...härligt att se ditt tävlingssinne...knivskarpt...sådant sinne ska man ha...Hur kommer sig att du inte kör med Oasen??? Den e ju grym....

:thumb:
Det är kul med fler att tampas med och du har ju kommit igång mer än rejält, vilket garanterar många täta (och frustrerande) duster framöver

:thumb:
Vi hade ett par riktigt goa duster du o ja...synd där på slutet då du fick "häng" i spåret...Vet hur det känns...hängde 3-4 ggr... :sceptic: :(

InläggPostat: 02 mar 2006, 20:26
av Borgis
Tja jag vet inte, men jag önskar att jag kunde köra bättre och låta resultaten tala för sig själv men eftersom jag saknar den förmågan så blir det som det blir :sceptic: ...

Det ni ska veta allihop, är att jag nästan enbart är förb-d på mig själv och min oförmåga. Lite extra förstärkt blir det i och för sig när inte tekniken hjälper till. En önskan är att vi snabbt kommer till lösning vad gäller anslutning av handtagen. Hur ska vi göra, en gång för alla? Det känns angeläget, t o m mer så än automatisk viktning mm (även om det också säkert kan vara kul när man accepterat det. ;) )

Oasen får det nog bli nästa gång. Det går ungefär likadant var gång ändå, känns det som. Sist i något rejs, etta i något och så lite blandat. :) Calibran och i synnerhet Audin, är mer lättkörda, men jag får väl sluta fega. :rolleyes: Att inte köra Mercan är ju emot
grundidén med att köra det man gillar, fast i ärlighetens namn har alltid Calibran
varit en favorit. Rappa bilar med grym väghållning blir lätt såna. 8)

InläggPostat: 03 mar 2006, 00:04
av ZeeJay
Det ni ska veta allihop, är att jag nästan enbart är förb-d på mig själv och min oförmåga. Lite extra förstärkt blir det i och för sig när inte tekniken hjälper till. En önskan är att vi snabbt kommer till lösning vad gäller anslutning av handtagen. Hur ska vi göra, en gång för alla? Det känns angeläget, t o m mer så än automatisk viktning mm (även om det också säkert kan vara kul när man accepterat det


Hoppas att du förstod att jag menade att jag gillar när man uttrycker sin känsla för att vara tävlingsinriktad...Härligt att se dig i action..blir goa fighter... :)

Håller med om att (minns att jag är rookie) det vore gött för känslan att veta att spåren är jämna i styrka o för min del kan de gärna få ligga kvar..dvs jag är inte snabb nog att märka av ett hcp system o om jag förbättrar mig allteftersom säsongen så syns det ju tydligare i resultatet om jämnheten är densamma mellan varje tävlingstillfälle...dvs jag kan jämföra min körning mer rakt mot de bästa.... :|

Dock har jag en viss förkärlek till att man försöker utjäman fältet för tätare fighter men funderar då mer på ett pitstop system med taktiska inslag.... :P

Go Calibra go....."Get outta my lane".... :D :D :D
På tal om det..GRATTIS TG ...

InläggPostat: 09 mar 2006, 00:02
av Ghost
Bild
Och Erik ska komma ihåg kameran... För det är möjligt att mobiler's kamera duger till något, men visst är det trevligare med skarpa och ljusa bilder? -"Erik, kom ihåg kameran!" Samtidigt så ska det ju oxå sägas att bilden blev tagen, och det är ju ändå det viktigaste! :wink:
Kod: Markera allt
Spår 1  Spår 2  Spår 3  Spår 4  Snabbaste varv:
TG 401  EM 210  LA 301  M1 100   EM     8.67
EM 201  PB 310  TG 401  M2 100   PB     8.57
PB 300  LM 200  EM 411  LA 100   EM     8.73
LM 201  M1 411  PB 300  TG 100   M1     8.52
M1 300  M2 100  LM 211  EM 400   LM     8.83
M2 100  LA 400  M1 301  PB 210   PB     8.63
LA 200  TG 410  M2 301  LM 101   TG     8.35

Thomas G  5+5+1+5 = 16 Audi A4 /Carrera
Erik M    3+3+6+4 = 16 Mercedes CLK /Ninco
Magnus M1 1+6+3+4 = 14 Audi TT /Ninco
Pär B     4+3+3+3 = 13 Mercedes CLK /Ninco
Lasse M   2+3+4+2 = 11 Opel Calibra /Ninco
Lars A    4+1+4+2 = 11 BMW M3 GTR /Ninco
Markus M2 1+1+1+4 =  7 Porsche 911 GT3 /Ninco


Thomas G 10 10 = 20
Erik M    8 10 = 18
Pär B     6  5 = 11
Lasse M   4  4 =  8
Magnus M  -  6 =  6
Calle C   5  - =  5
Lars A    -  4 =  4
Markus M  -  2 =  2


Sju man på startlinjen, och Lars lille Henrik som ivrig påhejare (även om det inte verkade så viktigt att heja på pappa... :o ).
Gott om rejsing blev det, och en del snack om planeringen för dels EmSac's besök den 26 mars och dels Red Pine Mobile på Nostalgimässan den 2 april. Liksom att det börjat byggas byggnader etc runt om i stugorna; Thomas hade med flera små lådor å skåp att ställa ut här å var, mer sånt!

Dagens "köra fort"-liga blev Erik och Pär med två dylika heat var.
Snabbast som sådan var dock Thomas.
AHS (automatiskt handikappsystem) fungerade betydligt bättre när det var dioder ivägen istället för motstånd och blått spår hade full ström (ett fallerande relä var problemet).
Dock är det lite väl effektivt; undrar vad som händer om man parallell-kopplar diod och motstånd...?
Problemet med track call funktionen löstes efter rejsandet, det var rätt tänkt, men fel kopplat... :red:
Nu vill jag bara ha en onsdag med minst åtta startande, så att vi kan testa swiss-systemet oxå.

El Presidente al Dente

InläggPostat: 09 mar 2006, 08:50
av TurboTurtle
WOW!
Jag hade ju snabbaste varv i ett heat! :o :o 8)
/TT

InläggPostat: 15 mar 2006, 23:35
av Ghost
Startfältet:
Bild

Sicken fullständig rysare! :thumb:

Kod: Markera allt
Heat 1
TG 110  EM 410  CC 301  LA 200
Erik 5, Calle 4, Thomas & Lars 2

Heat 2
EM 200  PB 3100  TG 401  LM 100
Erik 7, Thomas 7, Calle 4, Pär 4, Lars 2 & Lasse 1

Heat 3
PB 210  LA 411  EM 310  CC 100
Erik 11, Lars 8, Thomas 7, Pär 7, Calle 5 & Lasse 1

Heat 4
LA 200  LM 300  PB 411  TG 110
Pär 13, Erik 11, Lars 10, Thomas 9, Calle 5 & Lasse 4

Heat 5
LM 101  CC 200  LA 410  EM 300
Lars 15, Erik 14, Pär 13, Thomas 9, Calle 7 & Lasse 6

Heat 6
CC 200  TG 410  LM 301  PB 100
Lars 15, Erik 14, Pär 14, Thomas 14, Lasse 10 & Calle 9

Heatpoäng efter lika många körda:
1 heat     2 heat     3 heat      4 heat
Erik   5   Lars   8   Pär    13   Lars   15
Pär    4   Erik   7   Erik   11   Pär    14
Calle  4   Pär    7   Lars   10   Erik   14
Lars   2   Thomas 7   Thomas  9   Thomas 14
Thomas 2   Calle  5   Calle   7   Lasse  10
Lasse  1   Lasse  4   Lasse   6   Calle   9
   
Heatpoäng:
Lars A    2+6+2+5 = 15 BMW M3 GTR /Ninco
Thomas G  2+5+2+5 = 14 Audi A4 /Carrera
Erik M    5+2+4+3 = 14 Alfa 155 /Ninco
Pär B     4+3+6+1 = 14 Opel Calibra /Ninco
Lasse M   1+3+2+4 = 10 Opel Calibra /Ninco
Calle C   4+1+2+2 =  9 Mercedes C /Carrera

Poängställning:
Thomas G 10 10  8 = 28
Erik M    8 10  8 = 26
Pär B     6  5  8 = 19
Lasse M   4  4  6 = 16
Calle C   5  -  5 = 10
Lars A    -  4 10 = 14
Magnus M  -  6  - =  6
Markus M  -  2  - =  2

InläggPostat: 22 mar 2006, 15:58
av Ghost
Två rejs kvar, två gånger till att skrapa ihop "bästa fyra av fem"... :o

InläggPostat: 22 mar 2006, 18:24
av RaceTG
Skall jag ta med "riktig" kamera ikväll?

/TG

InläggPostat: 22 mar 2006, 22:27
av Ghost
Bild
Kod: Markera allt
TG 200  EM 411  LA 300      8.46
EM 310  PB 200  TG 411      8.78
PB 200  LA 301  EM 411      8.46
LA 310  TG 401  PB 200      8.61

Erik M    6+4+6 = 16 Mercedes CLK /Ninco
Thomas G  2+6+5 = 13 Audi A4 /Carrera
Lars A    3+4+4 = 11 BMW M3 GTR /Ninco
Pär B     2+2+2 =  6 Opel Calibra /Ninco

Thomas G 10 10  8  8 = 36
Erik M    8 10  8 10 = 36
Pär B     6  5  8  5 = 25
Lasse M   4  4  6  6 = 20
Calle C   5  -  5  - = 10
Lars A    -  4 10  - = 14
Magnus M  -  6  -  - =  6
Markus M  -  2  -  - =  2


Hm... Kanske inte årets bästa rejs, men en del duster blev det ändock.
Största vinsten var nog de halogen-armaturer Pär donerade till klubben. Åtta 50W små halogenstrålkastare lär ge oss rekorderligt med ljus! 8) Stort tack Pär! :thumb:

El Presidente kaosium stressada

InläggPostat: 25 mar 2006, 03:38
av Ghost
Visst tjyven lyckades jag igen... Lars är Lars och Lasse är Lasse...! :red:
Kod: Markera allt
Thomas G 10 10  8  8 = 36
Erik M    8 10  8 10 = 36
Pär B     6  5  8  5 = 25
Lars A    -  4 10  6 = 20
Lasse M   4  4  6  - = 14
Calle C   5  -  5  - = 10
Magnus M  -  6  -  - =  6
Markus M  -  2  -  - =  2

En deltävling kvar...! (På lördag 1april.)