Titelförsvarande Thomas G dök upp med sin pålitliga Audi A4, Karin var dessvärre upptagen med laborationsförberedelser, Pär hade fått ordning på magnetfästet för sin Opel Calibra, Lasse å Markus stod ej att återfinna, Lars tvekade in i det längsta att välja Mercedes CLK, Erik greppade BMW M3.
Alltså:
Thomas - Audi A4 /C
Pär - Opel Calibra /N
Lars - Mercedes CLK /N
Erik - BMW M3 /N
Handtaget som vart massakrerat sist var lagat. Banan har fått diverse varianter på begränsning, antingen { 0, 1.3, 2.7} ohm eller {0, 1, 2} dioder. Jag tror att 13.8V begränsades med dioder, men minns inte helt säkert. Trevligare uppförande än på full kräm blev det i alla fall (syns ganska tydligt på antalet avkörning, vad man kör på).
En ännu mer seriös är planerad, med en L200 som bas.
Nå, resultatet blev:
- Kod: Markera allt
Erik 18
Pär 18
Thomas 11
Lars 9
Förarmästerkapet:
- Kod: Markera allt
Erik 9
Pär 9
Thomas 6
Lars 5
Märkesmästerskapet:
(Nyinstiftat för att göra det hela lite lagandasmässigt.)
- Kod: Markera allt
BMW 9
Opel 9
Audi 6
Mercedes 5
Det grunnas nog mycket på vad som kommer att hända när Karin's Alfa 156 kommer ut på banan... Den förevisades lite lätt idag, med en mängd aningen förskräckta miner som följd....
Likaså väntar vi in Jonas R, med Mercedes och vad Lasse å Markus kommer att hitta på...
Tack för ikväll!
El Presidente