BBQ-rejs, sön 13e Juni, i Göteborg

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

BBQ-rejs, sön 13e Juni, i Göteborg

Inläggav Ghost 04 jun 2004, 21:28

Hej på er,

Nu har jag varit tyst å stilla länge nog här nere i Göteborg, eller hur? ;)

Så det är dags att agera igen, att damma av Red Pine, för en drös juste rejsande.

Avrostning - tisdag den 8e Juni, från 1830; om inte annat ett utsökt tillfälle att känna på banan...

Red Pine BBQ Rejs - söndag denn 13e Juni, från kl 10:00 (vi vill ju kunna hålla på ett tag... Eller hur?!).

Klasserna är främst Super Touring (DTM), Le Mans (GTP/GTC) och Grand Touring (GT), möjligen även Super Cup (N-GT) och Trans-Am.

Reglerna för bilarna är som de brukar, dvs i det närmaste Box Stock och RX-silikondäck och det handtag som sitter vid spåret.

Reglerna för rejsandet är oxå som det brukar, dvs:
* 4, 3, 2 å 1 poäng för heat, samt 1 för snabbaste varv,
* 1342-systemet för "vem kör när",
* Antal varv per heat får vi titta lite på, beroende på hur många som kommer,
* "Viktning" av ledare/vinnare kommer att användas, för att hjälpa till att hålla spänningen på topp,
* Tidtagningen sköts med RaceDax, som numera ser ut att fungera som det ska.
* En eller annan lånebil finnes, så att alla får chansen att rejsa.
* RX silikondäck finns till alla bilar (vill man behålla dem efteråt mottages tacksamt ett bidrag till utvecklingskostnaderna).

Åsså BBQ!
Det blir grillning med ett antal roliga korvar, potatissallad eller dito gratäng, samt dricka till. Vill man ha mer/annat/starkare så medtages detta själv.

Kostnaden är 100:-, dels till grillbasen, dels som hjälp att hålla utrymmet för Red Pine betalt.

Vänligen sprid detta till eventuella behövande...

Javisst ja! Om Tomas Verner kommer, så att vi amatörer får oss en match, så är det bra om Scalextric Sport banan jag vann i Danmark kommer med, inklusive de delar jag köpte till. Det ser ut som om jag har ett visst behov av den, det ser ut som om det kan bli lite
"Faller AMS", men i 1/32, för mig.

OSA vänligen senast 6e Juni.

Långväga gäster är naturligtvis välkomna redan under lördagen, plats finns på golven runt om i huset (dvs medtag liggunderlag å sovsäck).

Storligen Välkomna!
Erik Malmcrona
031-26 89 38
Red Pine Raceway http://www.netg.se/ghost/raceway
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster