Sida 2 av 3

InläggPostat: 17 nov 2004, 10:30
av Ghost
Ein bichien frage (ursäkta min franska)... Hur kopplar ni in handtagen? Banan, klämma, plugg....?

/Erik

InläggPostat: 17 nov 2004, 13:54
av Ghost
Och även om ni kör med sk positiv eller negativ polaritet... Dvs vilken pol kör ni in i resistorn (hyfsat intressant om man ska använda diodhandtag...)?

InläggPostat: 17 nov 2004, 17:12
av Catman
det är inkoppling med 6,5mm stereoplugg och banan är positiv

/Tom

InläggPostat: 17 nov 2004, 18:04
av Ghost
Oki, då får jag väl leta reda på och göra adaptrar då, före det har ni inte, eller?

InläggPostat: 17 nov 2004, 18:09
av Catman
nix....vi har lånehandtag Parma 45

InläggPostat: 18 nov 2004, 21:08
av jomol22
Catman skrev:", men eftersom både KSCC och SRCoWÖ drog sig ur i sista sekund pga för mycket race i egna klubben,


Jag vill bara påpeka att SRSoWÖ aldrig lovat att delta i en serie. Vi har uttryckt intresse av en serie, men det är inte riktigt samma sak. Vi kör varannan söndag, och det räcker mer än väl till för de flesta av oss. Däremot är vi gärna racevärdar och hade kan vara det fler än en gång. Men då Tom ringde och frågade om vi kan arrangera och jag svarade ja till det, men knappast vara med och tävla, betydde inte det att saken var utagerad från vår sida. Saken är nog den att Tom har lite brådis. I och för sig är det bra, annars går tiden och alla väntar och gör nåt annat medan de väntar. Å andra sidan är risken stor att alltihop blir mindre än man ursprungligen tänkt. Men jag tycker att så länge Tom och alla andra tycker det är tillräckligt kul så kör ni vidare. Med tiden ansluter fler eller så utvecklas det på nåt annat sätt. Eller läggs ned.

Vi var ett fåtal som höll på ett par år lokalt innan vi fått ihop ordentligt med folk som tävlade regelbundet och dessutom kunde tänka sig att betala för det! Vi kanske också dyker upp nån gång!

InläggPostat: 18 nov 2004, 22:02
av Catman
srsowö skrev:
Catman skrev:", men eftersom både KSCC och SRCoWÖ drog sig ur i sista sekund pga för mycket race i egna klubben,


Jag vill bara påpeka att SRSoWÖ aldrig lovat att delta i en serie. Vi har uttryckt intresse av en serie, men det är inte riktigt samma sak. Vi kör varannan söndag, och det räcker mer än väl till för de flesta av oss. Däremot är vi gärna racevärdar och hade kan vara det fler än en gång. Men då Tom ringde och frågade om vi kan arrangera och jag svarade ja till det, men knappast vara med och tävla, betydde inte det att saken var utagerad från vår sida. Saken är nog den att Tom har lite brådis. I och för sig är det bra, annars går tiden och alla väntar och gör nåt annat medan de väntar. Å andra sidan är risken stor att alltihop blir mindre än man ursprungligen tänkt. Men jag tycker att så länge Tom och alla andra tycker det är tillräckligt kul så kör ni vidare. Med tiden ansluter fler eller så utvecklas det på nåt annat sätt. Eller läggs ned.

Vi var ett fåtal som höll på ett par år lokalt innan vi fått ihop ordentligt med folk som tävlade regelbundet och dessutom kunde tänka sig att betala för det! Vi kanske också dyker upp nån gång!


det stämmer Johan...jag ber om ursäkt för mitt kanske felformulernade svar,
Det var en diskussion om ett trestadsmästerskap och ni var väldigt intresserade.
Något löfte om att ställa upp fanns aldrig när vi förde diskussionen i våras.
När jag däremot tog kontakt och frågade om banvärd i höstas, ställdes frågan igen och då fick jag svaret direkt; att SRSoWÖ´s tävlande räcker tillräckligt. dessutom föredrar ni träbanan framför plast och magneter.

Jag hade mycket riktigt brådis. Hade jag inte fått ihop EMSAC inom 1 månad, var det för sent att arrangera en tävlingsserie.

mvh
Tom Clarqvist

InläggPostat: 19 nov 2004, 20:25
av Ghost
Det är gôtt å se, att folk både kan bli sura och glada, svära och förlåta. :hug:

Hur som haver Tom, vägbeskrivning å typ mobilnummer vore bra att ha.

Erik

InläggPostat: 22 nov 2004, 11:36
av Ghost
Tack Tom och Karlskoga Slot Racing Club, för en mycket trevlig deltävling i EMSAC.

Karin, med sin röda Marcos LM600 och jag, med Red Bull Audi TT-R, fick slita hårt, båda i finaler ett par steg nedan de vi sedan körde upp oss till.
Det lönar sig att lära sig banan... :o Å det blå spåret, innerspåret med två rediga hårnålar och en jävelkurva var en... upplevelse att köra utan tidigare träning och under rejs... :suspect:

Trevligt folk, inga direkta problem, fick drevat om (magnatraction tål helt andra utväxlingar än träbana...) åsså köra utav bara hela friden! :thumb:
Det får nog bli en skvätt Scalextric, behöver något at öva på... :D

Erik :beer: :beer: :beer:

InläggPostat: 22 nov 2004, 13:05
av teepee
Kan inte göra annat än att hålla med, trots "blygsamt resultat". Får väl hålla tabellen upp och ned... :D

Kul bana, trevligt att träffa lite andra bilbanetokar :)

Vi ses troligtvis på nästa deltävling
Antagligen med annan bil, jag har ju inga poäng att förlora :)

/Thomas P

InläggPostat: 23 nov 2004, 23:29
av Catman
Tackar för posiva ord.

Vi håller på att försöka förbättra datortidtagningen så att både heatsegrar samt varv = poäng.
Hoppas hinna med det till nästa tävling.

Resultat samt referat kommer strax under http://www.ksrc.nu samt i den andra tråden om deltävlingar.

InläggPostat: 23 nov 2004, 23:40
av Ghost
Jo, att addera ihop varven känns inte helt bra, ett dåligt heat hänger med dig hela tävlingen igenom, liksom en inte omdelbart stoppad varvräkning vid track call.
Dessutom kör du mer mot dig själv än mot övriga.
Med poäng för heat (och möjligen ett extra poäng för snabbaste) så blir varje heat fristående. Det blir iofs oxå viktigare då att du kör mot olika förare i varje heat (eftersom du dels kan hamna bredvid någon som stör din körning, dels kan hamna bland folk som kör bättre/sämre än du rakt igenom; i båda fallen får du då heatpoäng som inte reflekterar din förmåga).
Så på det viset kan varvräkning (under förutsättning att den även räknar del av varv) funger bättre, men är mer känslig för störning.
Vid heatpoäng är heatet över, du får ut det du får ut. Åsså blir det rejs mot mållinjen! :D

I övrigt väntar vi med spänning på referatet!
(Och jag håller på å kollar möjligheterna till att fräsa ner magnetisk fläta i RPT...)

Erik :beer:

InläggPostat: 24 nov 2004, 22:09
av Ghost
Ghost skrev:I övrigt väntar vi med spänning på referatet.


Å väntar å väntar... Nu får Catman sluta ha ett vanligt liv oxå...

:taunt: Erik :beer:

InläggPostat: 11 dec 2004, 17:40
av Catman
Lite tillägg till reglerna har framkommit pga strul vid deltävling 2.
Finns på hemsidan under regler också:

Tilläg from. 25/11-04

Walkover.
Vid lämnad walkover innan finalomgångarna, flyttas övrig uppåt från grundomgången/arna så att direktkvalsplatsen fylls.
Vid walkover i finaleran, flyttas snabbaste kvarvarande förare upp från Föregående finalheat.
Detta gäller endast om WO är lämnad innan finalheaten är påbörjade.

Omstart
Om en kurvvakt missar en situation grovt, orsakar en krash eller på annat sätt är ansvarig för att en förare tappar flera varv och placeringar, tillåts också omstart.

Poäng
Pga många deltagare, ändras poängberäkningen enligt följande :
25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Poängberäkningen gäller retroaktivt i serien.


/Tom

InläggPostat: 31 dec 2004, 00:12
av Catman
Då var det snart dags för deltävling 3 i EMSAC.
Den hålls i Köping den 9/1 och det finns en vägbeskrivning på deras hemsida: http://home.koping.net/kscc/