Sida 1 av 1

DTM-serie, Göteborg, Nov-Jan

InläggPostat: 24 okt 2004, 17:41
av Ghost
Det är dags att rejsa seriöst nu!

Ghost Rejsing Klubb arrangerar DTM-serie november-januari.
Bild
REJS-SCHEMA
Måndagar - Samling från 18:30, Rejs från 19:00.
"Jämna veckors Måndagar":
Datum: 8/11, 22/ 11, 6/12, 20/12.
..samt...
"Ojämna veckors Måndagar":
3/1 och 17/1.

TÄVLINGSFORM
Var och en kör ett heat på varje spår, spårfördelning enligt 1342-principen, i varje rejs.
Heatpoäng ges med 4, 3, 2 & 1 poäng samt 1 poäng för snabbaste varv i heatet.
Varje körkväll har två rejs, ett sprint på 15 varv, ett normalt på 30.
Sprint har ej "däckbyte". Normalt har möjlighet till ett "däcksbyte".
"Däckbyte" är ett gemensamt track call för däcktejpande.
Seriepoäng utdelas med: 10, 8, 6, 5, ,4 ,3, 2 & 1, för varje rejs; undantag sista rejset.
Sista rejset (det tolfte) är 45 varv, två möjliga "däckbyten" och dubbla seriepoäng.
Man räknar sina sju bästa (av de elva första) placeringar samt den tolfte och sista.

ANMÄLNINGSAVGIFT, PRISER OCH SPONSRING
Anmälningsavgift: 100:- för hela serien, erläggs vid första start.
Priser:
Olika Slot-It produkter, däck, fälgar, drev etc etc. Förhoppningsvis RTR-chassien(!).
Priser till ettan, tvåan och trean, samt en eller annan runner-up (slump, baserad på antal rejs körda).
Jag, Erik, kör som arrangör EJ om priser, utan bara om placering (och eventuell pokal).
Sponsring: Nordic Slotcar Store
Varifrån man lämpligen inhandlar sina Slot-It silikondäck oxå....

BANREGLEMENTE
Handtag: de banan står med (i skrivande stund "Parma Economic 45 ohm").
Track Call:
1) Bil av bordet.
2) Bil på fel spår.
3) Alla bilar av i samma kurva.
4) Vid annat tillfälle då det är påkallat.
Vid fem, eller färre, deltagare, sker track call vid varje avkörning. Det så kallade "stoppsystemet".

REGLEMENTE:

Bil:
Ninco och Scalextrix DTM-bilar.
(Exklusive Audi TT - Inklusive BMW M3 GTR.)

Däck:
Entypning till Slot-It S1 (silikondäck) 20*11.
För nyare Ninco innebär detta att bakhjul flyttas fram och framnav flyttas bak.

Framvagn:
Framaxel får/bör fixeras i sid- och höjdled.
(I de allra flesta fall limmar man plastnav under axeln, åsså är det fixat.
I sidled en eller annan M3 bricka som shim, åsså är det klart.)


Motor:
Äldre (NC-1) Ninco får byta till NC-2 motor.

FRÅGOR OCH KONTAKT
Erik Malmcrona
Mejl enligt "Epost" nedan.
Tel: 031-26 89 38
Mobil: 0703-78 03 17

:thumb: VARMT VÄLKOMMNA TILL :thumb:
:thumb: SPÄNNANDE OCH UNDERHÅLLANDE REJSING :thumb:
:thumb: PÅ RED PINE TOO :thumb:

Erik :beer:

InläggPostat: 26 okt 2004, 11:01
av Ghost
En liten ändring...

I anmälningsavgiften ingår ett par Slot-It S1 (silikondäck, 20*11).

Erik :beer:

InläggPostat: 07 nov 2004, 21:38
av Ghost
...påminnelse...

Erik :beer:

The writing on the wall....

InläggPostat: 08 nov 2004, 20:34
av Ghost
45 minuter efter lokalens öppnande, 15 efter tänkt första start...

Med ingen deltagare och ingen som hört av sig så tar jag nu min mats ur skolan.

Lite ledsamt, men vill folk sitta å köra för sig själva, ensamma i sina stugor, så får de väl göra det.

Fräs!
Erik :suspect:

InläggPostat: 10 nov 2004, 09:18
av Dan J.
Hej Erik!

Tråkigt förstås :( , kan det bero på att, trots flitigt skrivande i forumet, vi inte är så många ändå? Din omröstning 'Vart frå ä du' gav bara 5 svar från västra, va? Men å andra sidan, initiativet Janne tog i Sthlm i helgen gav ju heller inte mycket mer (jag själv svek :( ).

En annan tänkbar förklaring, apropå att köra hemma i stugan, kanske kan vara att folk är ganska nöjda med det. Jag förstår dig och vart du vill komma med allt snack om reglementen och däck och motorer och chassin och bygga egna och..., men det kanske skrämmer bort en del som bara har en plasthemmabana och bilar rakt från kartongen :? ?

Jag själv amatör hemma i stugan har inte så himla stort intresse av att skruva på bilarna, utan kör dem som de är och har kul med det. Sedan blir varvtiderna därefter (hm, kan ju bero på mig också förstås, inte bara materialet :rolleyes: ).

Bara en tanke som slog mig att det kanske blev 'för seriöst' för många, men det troligaste kanske ändå är att hobbyn inte är så stor, men nog är den väl på gång :thumb:

Kämpa på! / Dan

InläggPostat: 10 nov 2004, 09:58
av Ghost
Vad gäller reglemente, så är det skrivet för at man just inte ska behöva (få!) pilla... utan ta sin bil å rejsa å ha kul.

InläggPostat: 10 nov 2004, 10:46
av Dan J.
Ja, du ser så lite jag begrep av alltihop... :rolleyes:
/ Dan

InläggPostat: 10 nov 2004, 11:17
av Ghost
Ok... :wink:

Låtom oss säga som såhär då..." Tuta å kör så det ryker!" ....bättre? :D

InläggPostat: 10 nov 2004, 11:29
av Dan J.
Precis det reglemente vi kör efter hemma!
:-D an

InläggPostat: 10 nov 2004, 11:32
av Ghost
Läser man reglementet ovan så inser man snart att det är just vad det säger... Med reservation för att man kanske inte är elt nöjd med hur bilen beter sig "straight out of the box"....

Ja ja... :D

Erik :beer:

InläggPostat: 17 nov 2004, 14:08
av Ghost
Hur som haver - jag testar en gång till...

Dvs följer uppsatt schema, med rejs på måndag, den 22a Nov.

Erik