Söndagsrace Forsbaka Raceway

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Pucko Camaro 69 26 dec 2012, 16:58

Do har dinne karrafan nod add gora här himma. :o
Byta morot i Audin till ikke mag motor, so den fick en annan mjukare och lättare motorvagga. 8-o
Ska po och byta däck på classic bilarna osse, samt kolla igenom di andra. :-$
Så se opp når dinne han koummer po tvärren i varje kurva och trycker å er me arslet. :-D= :-$ :beer: 8-o
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Andretti 26 dec 2012, 21:09

Pucko Camaro 69 skrev:Do har dinne karrafan nod add gora här himma. :o
Byta morot i Audin till ikke mag motor, so den fick en annan mjukare och lättare motorvagga. 8-o
Ska po och byta däck på classic bilarna osse, samt kolla igenom di andra. :-$
Så se opp når dinne han koummer po tvärren i varje kurva och trycker å er me arslet. :-D= :-$ :beer: 8-o


Ha, ha...tror Farbror Camaro att de hjälper å byta motor :-? Å mjukare motorvagga...? Sånt där hokus-pokus mals ti fiskmat när Andretti's projektiler väser förbi :beer: Å håll inne arslet annars hamnar de i buffén som busfärska julaskinkor...me matchande däckmönster på diagonalen\m/
Å så läser man att jsturess förärar oss ett besök me den gröne faran..Bah, hur svårt kan de bli för LaVetti Andretti ??? Kan ju binda händerna på ryggen o fixa gasandet me knävecket. :up: :up: ...å ändå fixa en låg 14-runda. Gröna faran??? Jo, jo... de enda farliga med den e väl om man kommer i kläm i dreven :banana:
Nä, nu e de laddning som gäller...tre burkar svartpeppar o två possar småspik..o så sköljer vi ner me en liter lavemang :thumb: Hårdast i stan...en stund....sen flyr småfåglarna :sceptic: Ses imorrn, flickor.. :beer:
Användarvisningsbild
Andretti
Braidsbytare
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2008, 17:07
Ort: Tararp
Klubb: Forsbacka

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Pucko Camaro 69 27 dec 2012, 02:16

Det var en ikke godkänd motor som satt i den bil, var lite mycket magnet :-x
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav jsturess 28 dec 2012, 12:50

Ville bara tackar för en suvve kväll!!! :thumb:

Vi synes !!!!!
Användarvisningsbild
jsturess
Braidsbytare
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 nov 2008, 15:30
Ort: Sölvesborg
Klubb: FRW

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Pucko Camaro 69 28 dec 2012, 16:58

Händen är ljuv. Men hem kom jg och när jag stannade bilen var kl 01,13, så det gick inte lagligt på allmänväg 8-o
Såg blå ljusen hmmm som tur var det på andra sidan motorvägen då.Så även jag tackar för en underhållande eftermiddag kväll, Som sagt jag kommer tillbaka med ny trimmade bilar för att köra skiten ur er heheheh
Nä har kommer lite bilder från dagen i Forsbacka
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Pucko Camaro 69 28 dec 2012, 17:29

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Har hinner man med att ta sig ett dopp i Spabadet i Forsbacka hos Alfafist.
Hade varit hädtigt att gör adet på de andra staällen man tävlar på.......Bildden barar vi i till sommaren Bild
Bild
Bild
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Andretti 29 dec 2012, 21:17

:-?
Pucko Camaro 69 skrev:Händen är ljuv. Men hem kom jg och när jag stannade bilen var kl 01,13, så det gick inte lagligt på allmänväg 8-o
Såg blå ljusen hmmm som tur var det på andra sidan motorvägen då.Så även jag tackar för en underhållande eftermiddag kväll, Som sagt jag kommer tillbaka med ny trimmade bilar för att köra skiten ur er heheheh
Nä har kommer lite bilder från dagen i Forsbacka
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Piiiip, piiiip----här kommer sena tankar från Andrettis konvalescens. :beer: Har nu samlat intrycken från en fantastisk seans hos Målarmäster och kan bara lyfta på hatten o kväda fram ett STORT TACK till alla er som lyste upp tillställningen; ingen nämnd, ingen glömd. Tyckte finalen med alla räserboys i poolen var som en prick över allt; kan inte förtränga likheten med en burk anjovisar i hemstickade kapsyler.. \m/ What a sight'!!!! Vad beträffar egna resultat så får man väl va nöjd..tänk po att gubben saknar uppfattning om vad som är fram- o bak mm, mm. Kunde likabra gått åt helsefyr... Skickat en extra tanke till Skånepågarna som inte bara åker en evighet i bil för detta mentala magplask, di e dessutom gentila nock o bjuder po bilder från meetinget...de e sååå grant jobbat, pågabläror. Månne vågar ni er hit igen? :-? ? Om ja, DÅ FÅR NI TRIMMA UTAV H.....TE, för annars blir ni tvåa igen.. :banana: Till sist måsta e jag utdela några extra applåder ti Johan (som äntligen fått kompledigt från unga frun), Dr B. Orr som skickligt styrde hem segern i NSR-klassen, Lelle som nääästan tog hem klass Standard o sist men inte minst (?) Svante o Herr Pensel som krystat fram årets höjdpunkt tre dagar från Nyåret.. :klappa: Nääää, nu får jag opp o limma gummina på Audin...di fladdrade ju som överläppen po en kamel som fått hösnnuva....måste sitta ordentligt ti nästa kamp.. :thumb: Hoppas de inte dröjer... undrar om Svante skickar ut ett mail snart... skulle inte göra ont. GOTT NYTT ÅR, töser.. :hug:
Användarvisningsbild
Andretti
Braidsbytare
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2008, 17:07
Ort: Tararp
Klubb: Forsbacka

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Pucko Camaro 69 11 jan 2013, 21:29

Var inte orolig Andretti :oh_my: jag kommer ska du vet och jag hoppas skrämma Vetten ur dig. 8-o Om det blir med en DKW :-$ eller en Korv6 :-$ de vet man aldrig kan till och med bli en Mosler hmmmm. Men jag ska ha roligt så länge jag får vara med och gasa er :D :klappa: \m/ eller så kör jag så slött så ni somnar :-zzz :-zzz
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Andretti 13 jan 2013, 16:09

Pucko Camaro 69 skrev:Var inte orolig Andretti :oh_my: jag kommer ska du vet och jag hoppas skrämma Vetten ur dig. 8-o Om det blir med en DKW :-$ eller en Korv6 :-$ de vet man aldrig kan till och med bli en Mosler hmmmm. Men jag ska ha roligt så länge jag får vara med och gasa er :D :klappa: \m/ eller så kör jag så slött så ni somnar :-zzz :-zzz


Bäste Herr Camaro... En elakt tunad Deka (för er som inte är så bevandrade i bilhistoriken så är en Deka = DKW) skulle va väldigt välkommen, månne hade min Corrrrtina fått lite motstånd då :-; ..På tal om Corrrtinan, så fixade Herr Pensel till den erbarmliga väghållningen härom sistens - bort med ballongsulorna bak o po med slimmade små gummi som knappt syns o bilen går som en geting.. :thumb:. Nåja, jag har finslipat en del himmavid under veckan, så nu siktar vi po låga 18-repor med skönheten. Me standard Revell-maskin :up: ska vi trotsa naturlagarna o dåna fram över spåret så lacken lossnar. :beer:. Meeen ack, nu blir de väl som vanligt - när man fått fart på åket så blir det väl aaaallldrig mer historisk standard.. :bitter: So what, säger den lille Andrettin inne i cellen...di får väl välja vicken klass di vill....vi vinner ändå :banana:. Nä, nu får ja skynda mig o smörja in avtryckarfingret så de e ledigt o alert..Ses om en stund, era paddor..Andretti is on the loose. \m/
Användarvisningsbild
Andretti
Braidsbytare
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2008, 17:07
Ort: Tararp
Klubb: Forsbacka

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Andretti 14 jan 2013, 12:51

Lika bra att få det gjort....kom till Forsbacka med Corrrtinan i toppslag igår, drev iväg första heatet i ohotad ställning o vann med hästlängder.. :beer: Nästa heat, Corrrtinan stod inte att känna igen...vägrade hålla spår ens på rakorna..vad hade hänt??? :-? Sist i heatet och förnedringen ett faktum..Ingen tid för närmare undersökning, tid för nästa heat o samma visa.. :rolleyes: Motståndarna verkade påtagligt nöjda :-? Sååå, i sista heaten..äntligen en förklaring.. Framaxeln lossnat o ena framhjulet försvinner i egen riktning.. :down: Inte konstigt att bilen ville annat håll än bansträckningen :Oops: Nu blir det fixa-fixa i veckan..hämnden e som bekant ljuv sa bagarn o sk..t i degen..Andretti står snart på podiets högsta klack igen :-)= \m/. Under tiden, va rädda om lockarna, töser.. :)
Användarvisningsbild
Andretti
Braidsbytare
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2008, 17:07
Ort: Tararp
Klubb: Forsbacka

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Alfisti 18 jan 2013, 12:44

jaha då var det dags igen :red: race på söndag 1700. klasser vi kommer att köra nja vi får väl se men kanske att det blir historisk standard , :banana: det verkar ju som andretttiiiii har lyckats få väck limmtuben ifrån armhållan :rolleyes: o limmat sin lilla framaxel på plats :thumb: .blir det så bra motstånd så kanske man får damma av revells NSU :o o sätta den lilla fabrorn på plats :klappa: väl mött töser Alfisti is back :blackflag:
Alfisti
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 14 feb 2004, 22:24
Ort: Mörrum
Klubb: forsbaka raceway

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Andretti 18 jan 2013, 18:22

Alfisti skrev:jaha då var det dags igen :red: race på söndag 1700. klasser vi kommer att köra nja vi får väl se men kanske att det blir historisk standard , :banana: det verkar ju som andretttiiiii har lyckats få väck limmtuben ifrån armhållan :rolleyes: o limmat sin lilla framaxel på plats :thumb: .blir det så bra motstånd så kanske man får damma av revells NSU :o o sätta den lilla fabrorn på plats :klappa: väl mött töser Alfisti is back :blackflag:


Nämen, vad är det som händer :o :o Målarmäster har lömska planer i beredskap till söndag. :rolleyes: Historisk standard igen....skyll sig själv, säger jag bara. Har nu kryssmätt chassiet o limmat framaxeln på Corrtinan så nu kommer den att gå som tåget igen...kanske t o m på rätt håll :thumb: Damma av NSU'n ??? Ha, den duger bara som plugg i sorkahålen ute på tomten :beer: Man ser ju inte va som är fram eller bak på den...
Månne får vi se Herr Benz igen om söndag??? Saknar dina schlagerhits under racen, polarn.. \m/
Blir inte desamma hur än Lelle nynnar på.. :-; För många tonarter samtidigt, liksom :rolleyes:
Väl mött, era snestudsar..nu skall Andretti o Blomman äta gott o pimla druvsaft ur kristallen..sen blir det väl H-läge framför dumburken...vilar mig i form, liksom. :-zzz :-zzz
Användarvisningsbild
Andretti
Braidsbytare
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2008, 17:07
Ort: Tararp
Klubb: Forsbacka

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Alfisti 21 jan 2013, 13:29

uj ujjjujjj denna sagolika lilla cortina var tog den vägen :red: tyckte mest den stod i depån o glänste :thumb: men men inte så snabba varvtider eller har Alfisti missat något ,det här med o kryssmätta gjordes det med tumstock :banana:
Alfisti
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 14 feb 2004, 22:24
Ort: Mörrum
Klubb: forsbaka raceway

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Andretti 21 jan 2013, 17:48

Alfisti skrev:uj ujjjujjj denna sagolika lilla cortina var tog den vägen :red: tyckte mest den stod i depån o glänste :thumb: men men inte så snabba varvtider eller har Alfisti missat något ,det här med o kryssmätta gjordes det med tumstock :banana:


Rapp som en drogad mullvad e han, vår Målarmäster :-; "Kryssmäta med tumstock.." va en bredsida som heter duga.. :up: ... Okey, okey...Corrrrtinan såg spänstigare ut än vad den visade på banan - men även en underskön svan kan ha en trasig fjäder..eller vad man nu säger :Oops: Meeeen, vi ger inte upp. Dagen kan komma då Corrrtinan väser runt på övre 18-halvan, då blir de som vanligt igen...tystnad o mummel i depån :rolleyes: :rolleyes: Å andra sidan e de inte lätt ens för Andretti att få en blydagg o sväva.. naturlagarna kan va lite mariga, trots allt :sceptic: . Ser ändå ljuset i dimman, har man fått Galaxien o gå låga 17-rundor kan man få en macka me prickekorv o röra sig på Forsbackatracken,, så e de bara. Andretti e inte bara värst :thumb: han e The Magic Corrtina tuner from Tararp.. kan inte bli bättre än så.
Vi ses väl po sönda igen, pågasnören.. :beer:
Användarvisningsbild
Andretti
Braidsbytare
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 14 nov 2008, 17:07
Ort: Tararp
Klubb: Forsbacka

Re: Söndagsrace Forsbaka Raceway

Inläggav Carlo Chiti 02 feb 2013, 11:49

E han frisk nu, målarmästern? Blir det raceri imorrn?
Har shoppat nu igen, blev en Lola B09/60 som känns vass redan i kartongen :beer: Blev också nya gummi så Penselmannen kan få tebaks de lånade.
Som av en händelse slank det med en nioelva också :) Tänkte den blir snabb i Hysterisk GT :D
Ses tomorrow.
Användarvisningsbild
Carlo Chiti
Kurvvakt
 
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 dec 2008, 20:00
Ort: Mörrum
Klubb: Forsbacka Raceway

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 48 gäster

cron