NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Leif J 14 feb 2010, 15:46

Hej alla rejsers i vårt avlånga land.

Slotcar 4 Fun har i egenskap av Svensk distributör för NSR fått en förfrågan om det finns något lag (minst 4 personer krävs för kurvvakteri och körning i 24h) som har lust att deltaga.

Det är inte mycket tid att vinka på och också en bit att åka inser vi men informationen har precis nått oss och vi vill i alla fall ge chansen om någon är intresserad och har tid. (Bilväg är det ca 120 mil från Rostock till Soragna).

Finns det ett lag som har tid och möjlighet att vara med att åka den 17-18 April så har jag möjlighet att anmäla
ett lag från Sverige (NSR ser gärna lag från andra länder).

Startavgift slipper laget troligen betala som utländskt gästande lag. Om inte, står Slotcar 4 Fun för startavgift. Rejsbil P68, 917K, GT40 kan vi också ordna (utan kostnad för laget) om någon vill åka och delta.
Resa/Uppehälle och andra kostnader får bekostas av deltagarna själva.

Jag skulle själv gärna åka som en lagmedlem men har tyvärr ingen möjlighet detta året. Vi får väl se om det blir ett årligen återkommande evenemang, det är i alla fall målsättningen från NSR.

Finns det någon som har ett lag som har tid och möjlighet att åka ring på 0730-584995 så får vi pratas vid.

Engelska regler är på väg från NSR och jag publicerar dom så fort jag kan, i denna tråd.

Leif Johansson
Slotcar 4 Fun
Leif Johansson
Veberöd
Användarvisningsbild
Leif J
Braidsbytare
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 21 dec 2004, 22:45
Ort: Veberöd
Klubb: Hangaround litta överallt

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Jormungandr 14 feb 2010, 23:41

Lite kort varsel, men annars låter det ju riktigt intressant. :thumb: Hoppas verkligen att det kan bli ett svenskt lag. Jag skulle själv väldigt gärna åka, men det är nog lite för tomt i kassan för det... får göra en kalkyl för vad det kan kosta, men det måste väl ändå vara billigare och bättre att ta flyget?
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Jormungandr 15 feb 2010, 23:12

Fick just se arr Soragna är en liten stad nära Parma mellan Milano och Modena. Som gjort för en massa fina utflykter i samband med racet...

inom typ 8 mil (Modena och Bologna):
http://www.ferrari.com/Italian/About_Ferrari/Museo-Ferrari/Pages/Home-Museo.aspx

http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/passion/company/panini-museum.html

http://www.lambocars.com/archive/offmuseum.htm

inom 20 mil (Turin):
Nationella bilmuseet
http://www.museoauto.it/home/

http://www.alfaromeo.com/com/cmsen/homepage/pages/home.aspx
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav jsturess 12 mar 2010, 13:13

Kanske man kunde få en update i ämnet? Eftersom det har hänt lite

/Johan
Användarvisningsbild
jsturess
Braidsbytare
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 nov 2008, 15:30
Ort: Sölvesborg
Klubb: FRW

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Leif J 13 mar 2010, 18:48

Här är då översättningen av reglementet som anlänt från tävlingsarrangörerna.

TECHNICAL RULES
1. MODELS ALLOWED
1.1 Ford MK IV first and second version
Porsche 917 K
P 68 Alan Mann

2. BODYSHELL

2.1 It must be standard in all its parts and can’t be modified
2.2 It must be entirely painted a part from the transparent parts
2.3 It’s compulsory to apply on the windscreen the supplied sticker with the team’s
name
2.4 On the body there must be three number’s white pods
2.5 It is allowed removing the spare tyre and the luggage box if fitted.
2.6 It must be fixed to the chassis by three NSR screws and the screws pod can be reinforced with non metallic stuff
2.7 At the start of the race, it must be completed with all its parts
2.8 At the end of the race, rear mirrors and rims’ …… can be missing
2.9 It can’t be lightened from standard
2.10 The minimum weights comprehensive of lights are
Ford MK IV 20.0 grams
Porsche 917 20.5 grams
P68 Alan Mann 19.0 grams
2.11 The thickness of the body will be accurately measured and a foulty thickness will result in 100 laps penalty, the last position on the starting grid and an added weight of 5 gr. under the roof.


3. LIGHT SET

3.1 It is compulsory the use of the AVANT SLOT code 10901 front and 10902 rear
3.2 It is allowed to hole and/or replace the existing plastic headlights with led set
3.3 The given leds can be replaced with other equivalent with a max diameter of 3mm.
3.4 The given electric wires can be replaced with other equivalent
3.5 The electric circuit can be fixed either on the chassis or on the body.
In case of the latter, the minimum weight of the body (ref.2.10) must be increased by 2 grams for each circuit (total of 4 grams)
3.6 The lighting of the lights can be done also by a switch
3.7 At the start of the race the lights must be off and they will be turned on
(switch or else) at the beginning of the night period.
All through the night period there must be lightened at least three leds over four
3.8 In case of fault, this must be fixed (repaired or replaced) during the racing time of the relative heat otherwise the team will be penalized by 20 laps to which other 5 laps will be added for each heat done after the failure
3.9 At the end of the night period the light can be turned off
3.10 In any case for the entire race the lights circuit must be complete
3.11 It is forbidden adding any other light source.




4. CHASSIS

4.1 For each model it is allowed the use of any compound version:
Ford MK IV 1321 blue soft, 1322 black medium, 1323 white hard)
Porsche 917K 1338 blue soft, 1339 black medium, 1340 white hard)
P68 Alan Mann 1350 blue soft, 1351 black medium, 1352 white hard)
4.2 It is compulsory writing the Team’s name on the bottom of the chassis


5. MOTOR MOUNT

5.1 The motor mount is the black standard one ref. 1224
5.2 Only standard (any color) ref. 1204 screwed plastic taps are allowed



6. BEARINGS AND AXLES

6.1 Standard axles only ref. 4801
6.2 Standard bearing only ref. 4803
6.3 Spacers are allowed on front and rear axles


7, MOTOR

7.1 Short can 20.000 rpm Shark (orange label) –already oiled- handed out by
Organisers complete with SW 11 tooth pinion.
7.2 It can be fixed to the chassis only by seal tape.



8. GEARS

8.1 Only allowed the NSR sidewinder gears of 17.5 mm. dia.
(ref. 6030, 6031, 6032, 6033, 6034, 6035, 6036, 6037)




9. RIMS

9.1 Front NSR standard rIms ref. 5001 fixed by 4/40 allen screw
9.2 Rear NSR standard rims ref. 5002 fixed by 4/40 allen screw
9.3 Repro NSR cover rims are compulsory according to the used car (Ford MK IV ref. 5433, Porche 917 ref. 5434, P68 Alan Mann ref. 5435) and they can be glued
9.4 In case of lost of one repro rims, it has to be replaced withing 3 minutes otherwise 5 laps penalty will be given.


10. FRONT TYRES

10.1 Standar recognizable NSR front tyres ref. 5201(17x8), 5202(19x10), 5232 (18x8)
10.2 The tyres can be glued and trued
10.3 Trued tyres have to cover all round the rims
10.4 Tyres can not be treated with any stuff which could modified the original grip



11. REAR TYRES

11.1 Tyres ref. 9006 (20x10) glued and trued will be handed out by organisers
11.2 Each team will be supplied with 4 pairs of tyres for the whole race.




12. GUIDE

12.1 All the NSR guides are allowed: ref. 4841, 4842, 4843, 4844
12.2 Standard NSR guide spacers are allowed to suite any driver style
12.3 It is allowed to sharpen the guide blade



13. MOTOR WIRES

13.1 They must be the standard ones and can not have any other use
13.2 They have not to interfere with the front axle which has to be free to move up and down
13.3 They can be fixed to the chassis by glue or tape



14. BRADES

14.1 Any brades can be used as long as they are fixed to the guide by the standard NSR connectors ref. 4821
14.2 They can not be glued to the guide neither to the connectors


15. SCREWS

15.1 Only standard (as from the box) or NSR metric srews ref. 4836 for either body and/or motor mount
15.2 Can be fully screwed in


16. MAGNETS

16.1 Absolutely forbitten



17. GENERAL MESUREMENTS

17.1 The front and rear axles width is 60 mm.


18. POWER SUPPLY

18.1 The power supply will be between 11.5 and 12.5 volts



19. SPARE PARTS

19.1 Each team will have to give to the organisers all the needed spare parts for the race
Such spares will be hold in a specific box available (under control) during the race
19.2 The bodyshell can not be replaced
19.3 In case of breakage of the spare chassis also, it is allowed to use one more chassis after specific technical inspection by Race Direction



LIST OF THE ALLOWED SPARE PARTS:

Description and quantity
The motor with the 11 tooth 6.7 mm.dia pinion 1 handed out by Organisers
Z 11 Pinions 3
Gears 4
Chassis 1 (for each car model inscripted)
Motor mount with bearings 2
Axles 2
Fronts wheels 1 pr.
Rear wheels 4pr. handed out by organizers one by one
Repro wheels covers 4 (for each model inscripted)
Guides 3
Guide spasers free
Brades & connectors free
Electrical wires free
Front light set 1
Rear light set 1
Leds front & rear free
Bodyshell & motor mount screws& taps free

ANYTHING WHICH IT IS NOT LISTED IT MUST BE CONSIDERED FORBITTEN




RACE & SPORTING RULES


1.RACE DIRECTION - TECHNICAL COMITEE MARSHALS

1.1 Race Direction: All comphrensive responsability
1.2 Race Marshals: The only allowed to take the cars
1.3 Technical Comitee: Responsable for tech. check



2.SPORTMENSHIP BEHAVIOUR

2.1 All the participants are invited to behave in the most sporting way for all the time of the race either inside then outside the building
2.2 Anti sportmenship behaviour will be sanctioned
2.3 The building is a non smoking area


3. RACE DURATION

31. For the race 32 teams will be admitted
3.2 The race will be contested over 32 heats of 45 minutes each comprehensive of 5 min. for the lane change according to the international rule of “odd increasing, pair decreasing (1,3,5,7,9,11,…….8,6,4,2,1,3………..)
3.3 The tracks layout is made by 4 x 8 lanes same tracks, so each team will race over all 32 lanes
3.4 The results will be given by the sum of all the laps done on each heat. In case of same result the winner team will be the one who has done first the last entire lap



4. RACE DEVELOPMENT

4.1 It is possible to present at the tech. check two different ready to race cars.
4.2 Withing the first 8 heats (4 hours and 30 min.) it is possible to swop the car that the Team has beeing using till then with the other (verified) one. This will means 10 laps penalty and the Team will have to finish the 24 hours with such second car.
4.3 At 22.00 hours will start the night period which will last till 06.00 a.m.



5. TEAM COMPOSITION, RACING TURNS & DRIVERS CHANGE

5.1 Teams can made from 4, 5 or 6 drivers
5.2 Each driver must drive no more no less than what specified on the below scheme
The driving time (complete heat) for each driver is 45 minutes
Teams with 4 drivers: each driver can drive from 7 to 9 heats
Teams with 5 drivers: each driver can drive from 5 to 7 heats
Teams with 6 drivers: each driver can drive from 4 to 6 heats

5.3 On the driver’s rostrum only the Team’s driver is allowed to stay, no one else for
whatever reason.
5.4 The driver change is done during the lane change, the new driver can get on the drivers rostrum only when the going out one has left.
5.5 A wrong driver’s change will be penalized by 10 laps.
5.6 The controller can be left by the leaving driver on the due following lane.
5.7 Before starting his turn the driver must report in Race Direction.



5. MARSHAL TURNS

6.1 The Corner Marshal must be one of the Team’s driver
6.2 Each Team has to follow the marshalling turns according to the scheme given to the Team leader at the before race briefing.
6.3 During the free practices and the race, the due corner’s marshal must always be in the assigned position. There will not be any advise call.
6.4 The corner’s marshal must be at his post 3 minutes before the restart.
6.5 For each missing time from marshalling the Team will be penalized by 10 laps.
6.6 The marshal can not do any fixing job on the cars at exception of guide and brades and only on driver’s call in case the car doesn’t start.




7. MAINTENANCE & REPAIR

7.1 For maintenance and /or repair theTeam’s mechanic has to ask to a race marshal who will take the car from the track and will put it back on the pit lane section once the maintenance/repair has been done.
7.2 If a car gets immobilized wherever on the track, the marshals will bring it to the pit table then once repaired it will be put back on the pit lane section to restart.
7.3 At the pit table it is allowed only one mechanic who can not necesserely be a component of the Team.
7.4 Petrol, oil, racks, are supplied by Race Direction.
7.5 Inside the spare parts box there can only be the pre-race verified parts. The motor and the wheels will be given by the race marshal.
7.6 The maintenance /repair jobs can only be carried out when power on the track and not during lane changes or any other not planned race stop.
7.7 During the stop for switching on the lights it is allowed to do maintenance/repair.



8. TECHNICAL CONTROL

8.1 The cars must be presented to tech. ceck with the body not fixwed on the chassis wich must be without wheels and motor.
8.2 The Technical controls will be carried out by Technical Marshall Comitee.
8.3 The tech chek entry order will be by draft.
8.4 From the start of the race till 15 min. after the finish, the the Technical Comitee can verify any car under specific requirement of a Team or the Race Direction.
8.5 In case a car get verified during the race, the lost laps will be compensated based on the average of the Team’s heat laps net from unforced pit stops.


9. PENALTY

9.1 The penalty will be inflicted by Race Direction in proportion to the gravity of the fault commited against Technical or Sport Rules.
9.2 Faults related to driving turns, use of magnets, use of liquids or stuff not allowed, repairs carried out away from the pit table will mean Team’s DESQUALIFICATION.
9.3 Smoking inside the race building will result in 20 laps penalty.
9.4 Faults related to driver change or marshal turns will result in 10 laps penalty.




10. FREE PRACTICES

10.1 Free practices will consist in 10 min. turns on one lane per Team.
10.2 The lane change will follow the race rule: odd going up, pair going down.(1,3,5..6,4.



11. QUALIFICATIONS

11.1 The starting grid will be determined by qualifications which will be raced on one lane choosen by draft between lanes 19-20-21-22
11.2 The Team will choose his representative driver whom will have one minute for his best lap time.
11.3 The qualification entry order will be the same as Tech. Control.
11.4 There is one minute between driver change, if the Team’s driver is not ready the Team will be given the last qualifying time.
11.5 The top 8 Teams will have the right to choose the starting lane.
11.6 Teams from 9th qualifying time down will be given lanes starting from the first available.



12. NEWS & INFORMATIONS

12.1 They will be published on the news board by Race Direction.
12.2 Team’s leader are invited to verify all the infos.
Leif Johansson
Veberöd
Användarvisningsbild
Leif J
Braidsbytare
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 21 dec 2004, 22:45
Ort: Veberöd
Klubb: Hangaround litta överallt

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Leif J 13 mar 2010, 18:57

Breaking News.... :thumb:

Vi har nu glädjen att meddela att vi har ett lag med sanna entusiaster från Sverige, som anmält sig och tänker delta i NSR Classic 24H Endurance Race - Italien den 17-18 April 2010.

Hittills är det Tyskland och Sverige som anmält lag utanför Italien.

Jag önskar dem lycka till och hoppas dom får ett härligt slotracingäventyr i Soragna Italien.

Jag överlämnar tillsvidare åt dom själv (om dom vill) att presentera sig och sin satsning närmare här.
Leif Johansson
Veberöd
Användarvisningsbild
Leif J
Braidsbytare
 
Inlägg: 80
Blev medlem: 21 dec 2004, 22:45
Ort: Veberöd
Klubb: Hangaround litta överallt

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Aramis 13 mar 2010, 23:36

Det förutsätter ju att de är medlemmar i Bilbaneforumet... och de är.......??? :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pollymannen 21 mar 2010, 12:24

Träning och intrimning av bilar för tre av dom som ska åka med här idag. Önskar dom lycka till ;-)
Hellre dö än tveka
Användarvisningsbild
Pollymannen
Depåman
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 24 aug 2008, 01:40
Ort: Asmundtorp
Klubb: SP Racing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pollymannen 27 mar 2010, 16:32

Här kommer en liten film från träning till NSR 24h Endurancetävlingen

Om allt klaffar så blir det 5 st som åker till Italien
Bilen som ska köras är med 99% säkerhet Ford P68

Hellre dö än tveka
Användarvisningsbild
Pollymannen
Depåman
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 24 aug 2008, 01:40
Ort: Asmundtorp
Klubb: SP Racing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Jormungandr 27 mar 2010, 20:04

Intressant val. Jag hade själv tippat på GT40 eftersom den har lite längre hjulbas. Min P68 behöver en liten vikt i nosen. Hoppas det går bra för det stora svenska hoppet :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pollymannen 05 apr 2010, 12:26

Lite uppdatering på Soragnafronten

Här kommer lite bilder på en nylackerad P68
Pillens första riktiga lackering. Får säga att den blev fantastiskt fin
Inte perfekta bilder, men det är ju jag som fotat.
Gänget kommer och tränar här idag, bara en som inte kommer. Det är Blekingepågen
Bilagor
20100404988kopia.jpg
Så snygg
20100404988kopia.jpg (169.31 KB) Visad 20252 gånger
20100404989kopia.jpg
20100404989kopia.jpg (209.23 KB) Visad 20163 gånger
Hellre dö än tveka
Användarvisningsbild
Pollymannen
Depåman
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 24 aug 2008, 01:40
Ort: Asmundtorp
Klubb: SP Racing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Jormungandr 05 apr 2010, 12:44

snyggt! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Doc-Z 05 apr 2010, 16:04

Snygg och passande livery på den karossen 4/5 stjärnor ;-) :thumb:
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pucko Camaro 69 05 apr 2010, 21:23

den blev vekligen snygg
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pucko Camaro 69 09 apr 2010, 18:07

The Stig väntar på start hihihi
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Nästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster