NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav BBB 20 apr 2010, 10:12

Jag har precis pratat med Nane och de har inte kommit en meter närmare hemlandet, allt är fullbokat. En kompis är på väg ner med bil för att hämta hem dem så det blir dyrt för dem. Vi borde kanske starta en insamling för att stötta di tappre svenske som försvarade vår heder. Jag funderar på om jag ska trycka upp bildekaler som det står "Jag kör hellre bilbana" på för att sälja och vinsten går till 23-åringarnas reskassa. :D
Frågade om handtagsfusk men han dementerade också det.

//Bosse
Användarvisningsbild
BBB
Depåman
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 07 jan 2008, 20:38
Ort: Malmö Skåne
Klubb: Malmö Slotracing Club

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Mecman 20 apr 2010, 16:59

Hej Bo ,,jag kan väl hålla med dig på ditt förslag ,,,Hoppas Leif har samma tankar ang detta ,,dom körde ju i hans namn ( firmanamn) ,,,visst vi gör en insamling på klubben tar lite av kassan mm ,,,säljer våra kroppar ,,om där är någon som vill ha dom,, i sämsta fall rötanläggningen på spillepengen,,,,....Vi snackar lite på Torsdag om detta ,,tror nog vi får in några kronor....Goda tankar du har ,,,kan vi snacka om vår USA resa till höstens VM,,,,,också....Bara en tanke som kom som en blixt från klar .......H-Bosse
Mecman
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 16 mar 2008, 16:22
Klubb: Stillman..

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav HurvaKurva 20 apr 2010, 20:22

Hej!
Klart vi ska ha dekaler i bakrutan på våra bilar 1/1 där det står.." Jag kör hellre bilbana"
Tänk på att varje dekal ni beställer går till "23 åringarnas" hemresa.....
Jag undrar hur många av oss "andra" som hade pallat med att köra bilbana i 24!!!!timmar!!!
Bra kämpat ungdomar, nu ska vi bara se till att ni kommer hem till sverige...
T
HurvaKurva
Depåman
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 01 aug 2008, 11:08
Ort: Södra sandby
Klubb: Himmabana

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav guadeloupe 22 apr 2010, 17:02

Respekt till de som tog sig ner och deltog i tävlingen. Bra gjort! :thumb:
Vissa bilar behöver mer kärlek än andra
guadeloupe
Slotracer
 
Inlägg: 1620
Blev medlem: 05 nov 2005, 19:41
Ort: Stockholm

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Jormungandr 22 apr 2010, 17:27

mer respekt till de som lyckades ta sig hem igen.. eller de har kanske inte lyckats än??
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Lempa 23 apr 2010, 14:18

Vi har efter en mycket tuff natts resa 18 timmar i sträck nu äntligen lyckats ta oss hem med bil, och landade i morse vid 10-tiden. Det har varit en fantastisk upplevelse, oerhört kul, och vi har fått vistas i en mycket trevlig liten stad där vi även fått köra bilbanerace övriga kvällar på den lokala klubben som ligger inne med Europas längsta plastbana; 86m 6-spårigt!!! Alltså den bana som Nico presenterat tidigare i tråden med scenery och allt.
Helt underbart grymt! Vi är dock alla mycket trötta nu, men vi återkommer inom det allra närmaste med rapporter ang tävlingen med bilder etc, detaljer om våra fantastiska upplevelser + Pizza/Pasta/Vino Rosso, samt lite tankar och idéer om en Svensk nationell serie vi spånat på.

Någon som skulle kunna vara sugen på något dylikt?

Stort tack till alla för supporten hemifrån, den har värmt oss alla i laget under resans gång! Muchas Gracié!
Nu ska jag försöka sova en timme eller så innan kvällens/nattens arbete börjar. Suck...
ZZZZZZzzzzzzzzzzz....................
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav pillen 23 apr 2010, 14:37

Som sagt vi är hemma medan ni väntar på att vi skall lägga ut lite bilder så håll till godo med detta klipp luta er tillbaka och njut. :up: :-D=
pillen
Övningskör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 okt 2008, 18:55
Klubb: Meadowcreekracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pucko Camaro 69 23 apr 2010, 18:37

den svenska bilen är helt klart snygast
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare
 
Inlägg: 809
Blev medlem: 04 jan 2008, 15:58
Ort: Ystad
Klubb: min egen....

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Aramis 23 apr 2010, 23:44

Jag känner igen en del ansikten i filmen från Ninco VM. Fotografen som var överallt t.ex... ;)

Ser ut att ha varit så sanslöst roligt!! Ska bli kul att höra alla nya erfarenheter ni har med er!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Pollymannen 24 apr 2010, 09:49

Hallå

Vi får ju berätta vilken tur vi hade när vi blev stoppade på gatan när vi gick till idrottshallen där tävlingen skulle köras. En kille vid namn Antonio stannade sin bil och försökte på förklara för oss på italienska att vi skulle följa med honom för att visa något speciellt. Lite tveksamt följde vi med lite oroliga för vad som skulle hända runt hörnan. Vi kom då fram till rena paradiset, han visade in oss i en stor lokal med två bilbanor, den ena en specialpreparerad polistilbana, där dom fixat till nya dimensioner på svängar och dylikt, 86M lång - Europas längsta. Sen hade dom en Ninco 26m. Det allra bästa var ju att vi fick tillbringa en hel del tid på denna banan, dagarna efter vi tävlat, var även med i deras interna tävling på måndagskvällen. En hel del kändisar har tydligen varit och kört på deras bana, bla så har den ena killen Paolo fått en Pagani Zonda i svart( de enda exet i Världen) av Horacio Pagani himself.



IMAG0077kopia.jpg
Pagani Zonda
IMAG0077kopia.jpg (135.75 KB) Visad 10686 gånger
IMAG0076kopia.jpg
IMAG0076kopia.jpg (192.99 KB) Visad 10585 gånger

Det finns hur mycket som helst att berätta. Bruno Zenna hade varit där, signerat en slotcar bil.
Här kommer deras egen film om sin bana

Hellre dö än tveka
Användarvisningsbild
Pollymannen
Depåman
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 24 aug 2008, 01:40
Ort: Asmundtorp
Klubb: SP Racing

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 35 gäster