TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 05 jan 2011, 22:33

Jormungandr skrev:Jag kan garantera att han inte vinner även med annan flagga ;-) :D


Spelar ingen roll!
Det avviker från boxstock.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Aramis 05 jan 2011, 22:54

Ok. Att byta tillbaka till original-pickupen är inget alternativ. Den kommer knappt varvet runt utan att spåra ur...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 06 jan 2011, 12:22

Aramis skrev:Ok. Att byta tillbaka till original-pickupen är inget alternativ. Den kommer knappt varvet runt utan att spåra ur...


Jag vet! FLY 917/10 är så kass.
Men bilen finns med i listan därför att vissa vill köra snygga bilar istället för snabba.
Det är ingen LeMans bil heller om man ska vara krass.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Nico 06 jan 2011, 21:18

Nico skrev:Deltagare hittills

Janne L - Chevron B21 "dööörty"
Nico S - Lola T70 "Perrier" (ja'ska bara laga lite)
Lasse C - Chevron B21

Anders K - Porsche?
Marcus K - Ferrari 512s Coda Lunga
Hasse K - Lolita?
Jocke W - Ferrari 512s
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Doc-Z 08 jan 2011, 01:00

Märkligt. Så man får alltså inte byta en fly del från en bil till en annan bil även om dom är original. för då är det inte boxstock längre. WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
Helt otroligt sanslöst. Ingen logik i resonemanget.

Äntligen får vi byta till alu fälgar för och få bort wobblingarna i bak. Plus att det är tillåtet att sätta dit. Mässinglager, för hållbarheten. Men då tillkommer en ny regel. Inte byta pick up mellan bilarna.

Bäst att kolla upp så ingen tar däck från en annan bil o flyttar över heller. Den blir ju inte boxstock längre?
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 08 jan 2011, 02:44

Doc-Z skrev:Märkligt. Så man får alltså inte byta en fly del från en bil till en annan bil även om dom är original. för då är det inte boxstock längre. WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
Helt otroligt sanslöst. Ingen logik i resonemanget.
Bäst att kolla upp så ingen tar däck från en annan bil o flyttar över heller. Den blir ju inte boxstock längre?

Ledsen att behöva säga det. Men om du säger som du gör då har du verkligen inte fattat vad boxstock innebär.
Det spelar ingen roll om båda flaggorna som det handlar om i det här fallet är från FLY. Det är två olika flaggor, i olika utseenden och till olika bilar. Däcken kan du byta som du vill bara dom är exakt lika som sitter på bilen när du köper den. Flagga lika så. Alltså till en exakt lika dan flagga som sitter på bilen när du köper den. Och då givetvis INTE en annan sort.

Va det något att reagera över? Va det inte ganska självklart?

Sov gott! Jensa
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Kristian 08 jan 2011, 11:50

Enligt ditt resonemang Janne så kan man alltså ta en Fly Racing motor å hänga i bilen, de e ju från en annan bil av samma märke... eller för att dra det ännu längre, ta en Volvo R motor å häng i en gammal Amazon å hävda att de e ju samma för de e ju från samma märke...

Vem är det egentligen som har konstiga resonemang?
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Nico 08 jan 2011, 16:37

Nico skrev:Deltagare hittills

Janne L - Chevron B21 "dööörty"
Nico S - Lola T70 "Perrier"
Lasse C - Chevron B21

Anders K - Porsche?
Marcus K - Ferrari 512s Coda Lunga
Hasse K - Lolita?
Jocke W - Ferrari 512s
Clacke Aggestig - Lola T70 "Privateer outfit"


Janne, jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg - ska du vara med eller inte?
o du Jensa ... kommer du med rullatorn eller hur går det för dig? ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 08 jan 2011, 18:32

Ledsen Nico. Men det blev lite bakslag på sista läkarbesöket. Så jag måste avstå igen. Ska hoppa på kryckor minst 7 veckor till :-((
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Doc-Z 08 jan 2011, 20:36

Kristian skrev:Enligt ditt resonemang Janne så kan man alltså ta en Fly Racing motor å hänga i bilen, de e ju från en annan bil av samma märke... eller för att dra det ännu längre, ta en Volvo R motor å häng i en gammal Amazon å hävda att de e ju samma för de e ju från samma märke...

Vem är det egentligen som har konstiga resonemang?


Självklart fly classic delar. Det är ju det som det handlar om här.
Tror ni jag är dum eller??????????????????????
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 08 jan 2011, 21:59

FLY classic är en hel serie bilar från FLY. Faktum är att de flesta bilar dom har gjort ingår i classic serien.
Och med ditt svar så förstår jag att du inte vet vad boxstock innebär.

Boxstock innebär att den bilen du köper ska du tävla med. Vill du byta någon del på bilen för att den är trasig eller sliten så får du bara byta till en likadan del igen. Alltså inte från en annan bilmodell. Om bilen går dåligt med den flaggan som sitter monterad så får du acceptera det och köra med den. Bilen ska användas som den va när du köpte den. Som när du för första gången tog den ur lådan = BoxStock.

Det är trist att du reagerar som du gör Janne när det är du själv som inte förstår.
Och det är synd att du ifrågasätter om vi tror att du är dum när det är du själv som inte förstår.

Nej jag tror inte att du är dum. Men det är uppenbart att du inte har förstått begreppet BoxStock.
Och jag tror att du ska läsa reglerna igen så kanske det blir klarare.
För om du tänker som du gör och genomför dina för dig självklara ideer så är det fusk.

Ledsen att du reagerar som du gör istället för att fösöka ta till dig när det är du själv som inte förstår.

I stort sätt betyder BoxStock att du inte får göra ett skit på bilen.
Ta den ur lådan. Slipa däcken. Ställ den på banan och kör!
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 08 jan 2011, 22:09

Klassen heter "FLY Classic LeMans" för att det är klassiska LeMans bilar som vi kör med och inte moderna.
Det har inte något med vad FLY kallar sina tillverkningsserier att göra.

Detta som tillägg till texten ovan.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Scalex 08 jan 2011, 22:35

Janne Janne :rolleyes: Ibland är det är bättre att vara tyst och verka dum, än att öppna käften och undanröja alla tvivel :(


Doc-Z skrev:
Kristian skrev:Enligt ditt resonemang Janne så kan man alltså ta en Fly Racing motor å hänga i bilen, de e ju från en annan bil av samma märke... eller för att dra det ännu längre, ta en Volvo R motor å häng i en gammal Amazon å hävda att de e ju samma för de e ju från samma märke...

Vem är det egentligen som har konstiga resonemang?


Självklart fly classic delar. Det är ju det som det handlar om här.
Tror ni jag är dum eller??????????????????????
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Doc-Z 09 jan 2011, 00:40

Tack för den.

Att sen göra en jämförelse mellan en R motor och en amazon. Var inte snällt. Ett tecken på att ni inte förstår vad jag menar. Det var ju inte alls det som jag pratade om. Har aldrig påstått att man ska få sätta dit en racing pick up eller något likanande.

I den här tråden så handlar det om just FLY CLASSIC LEMANS. Alltså så är det endast det som jag syftar på.
INGET ANNAT.
Fel av mig att tro att ni skulle förstå.
Det ända som ni gör är det som jag säger vänder ni till något annat som jag inte ens har menat eller pratat om.

Ni vet väl också att man kan köpa flera likadana bilar. T.ex köp 5 st porsche 917 k. Så kommer ni att se att dom inte alls är likadant utrustade.
En kan ha grå pick up.
En svart pick up.
En pick up med klack.
En med plast lager.
En med mässing lager.
En med lättad plast drev. Eller ovalt drev.
Skeva chassin,
mm mm

Alltså ingen bil lik någon annan. På grund av det slarv som blir när dom plockar ihop bilarna.
Dom tar det som finns i lådorna. Utan att bry sig så mycket om vad det är. Bara det passar på bilen.

Att sen påstå att man får skylla sig själv om man fick en okörbar bil. Är inte fair.
Man kan ju inte rå för att personen som plockade ihop bilen inte vet vad dom pysslar med.
Det gör ju inte boxstock till något enkelt och billigt. Snarare j...t dyrt.

Nog sjutton så vet jag väl vad boxstock är för något. Inte det som jag pratar om heller.
Men om det ska vara rättvist så måste ju alla kunna få byta ut dom delarna som är fel på bilen.
Självklart då till en ny likvärdig del som användes på FLY CLASSIC LEMANS bilarna.

Det är ju så viktigt att alla ska ha samma förutsättning så det blir endast föraren som blir avgörande.
Det är ok. Men då måste ju alla också kunna få göra iordning sin bil så som bilen var tänkt att vara ifrån början.

Ett alternativ är ju att återförsäljaren öppnar alla bilarna. Och kollar igenom så att rätt saker sitter på bilarna och att den är rak och fin. Nu tror jag inte att någon återförsäljare har lust att kolla alla bilarna innan man beställer en bil.

På grund av den dåliga och ojämna kvaliten på Flys bilar så går det inte att köra dom 100% boxstock.
För ingen kan väl komma och påstå att det är så skitkul att köra med en bil som hoppar som en kanin över banan och går rakt fram i dom flesta kurvorna? Då blir man bara irriterad och vill kasta skiten i väggen.
Det viktiga för mig är att ha en bil som uppförsig på banan så som det var tänkt att den skulle göra vid tillverkningen. Bla att den går mjukt och fint. Om det sen är en vinnar bil eller ej är inte prio ett alla gånger.
En skit bil har man tröttnat på inom ett par minuter. Medans med en väl balanserad mjuk fin bil. Vill man aldrig sluta köra med. Det ger den kick och den tillfredställelse man är ute efter

Hade jag varit rik så hade jag väl kunnat köpa ett par hundra bilar och hoppas på att ialla fall en är bra.
Tyvärr så är det inte så.

Får väl nu hoppas på att ni förstår lite bättre vad jag menar.
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav JensaPson 09 jan 2011, 01:08

Nu blev nivån fjantig Janne!

Och du bevisar än en gång att du INTE vill, kan eller tänker förstå eller acceptera BoxStock.
Men det finns ett alternativ. Man kan avstå att köra om man inte tycker att det passar.

Du anser att man ska få förbättra sin bil till tillverkarens bästa delar som sitter på en del bilar.
Men hur vet DU att tillverkaren inte hade som ide att det va dom sämsta bitarna som egentligen skulle sitta där? KÖP LÄGET! Det är lika för alla om inte EN fuskar.

Ibland har man tur med en bil. Ibland inte. Det spelar ingen roll om det är plast eller mässingslager.
Inte på vår nivå av körning. Vi är amatörer. Om du får provköra en av mina bilar utan att titta under eller i den. Så är ingen av oss duktig nog att säga vilka delar den består av. Säger du ja till det så tror du mer om dig själv än du borde. Snälla du! Det är inte en person som har hittat på dom här reglerna. Utan en hel klubb.
Men det lustiga är att det är jag som för talan som inte ens ska köra.
Ta med en bil Janne! Skit i om den är bäst eller inte. Gör som oss andra och ta en i högen och ha kul istället..
Det är skitsamma vem som vinner. 30 sekonds of fame. Det har man glömt efter några veckor iallafall. Men man glömmer aldrig en tät fajt mellan två bilar under några varv.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 69 gäster