FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav JensaPson 22 mar 2011, 10:08

BILDER?

Finns inga fotobevis har tävlingen aldrig hänt! :thumb:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav Crewe Alex 22 mar 2011, 22:06

JensaPson skrev:BILDER?

Finns inga fotobevis har tävlingen aldrig hänt! :thumb:

Okej då!

Som nybörjare på dylika banor och med en lånad bil men en bombsäker sistaplats i SlotZ så överlåter jag åt betraktaren att tolka bilderna. (Jag hade i alla fall den snyggaste bilen :-P )

Det var jättekul att vara med och jag hoppas jag får möjlighet igen. Ett underbart gäng goa gubbar att tillbringa en dag med. För er som inte haft möjlighet att prova detta så ta chansen om du kan. Och är du sugen på att pröva på i Göteborgstrakten så hör av dig till oss i FROG eller Go69.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Crewe Alex
Kartläsare
 
Inlägg: 510
Blev medlem: 10 maj 2005, 18:56
Ort: Borås

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav JensaPson 22 mar 2011, 22:41

Crewe Alex skrev:(Jag hade i alla fall den snyggaste bilen :-P )


Vilken kärra rattade du?
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav Crewe Alex 22 mar 2011, 23:35

JensaPson skrev:
Crewe Alex skrev:(Jag hade i alla fall den snyggaste bilen :-P )


Vilken kärra rattade du?

Den gul-orangea. :beer:

Bild
Användarvisningsbild
Crewe Alex
Kartläsare
 
Inlägg: 510
Blev medlem: 10 maj 2005, 18:56
Ort: Borås

Rapport FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav ScaleRacingReporter 23 mar 2011, 22:10

Så nu blir det rapport på det här...

Lite tråkigt för GO69 och arrangerande FROG att det inte kommer fler till denna eminenta bana, blygsamma elva stycken i huvudklassen... hmmm men vi som var där minns alla felkopplingar och urkörningar som en mardröm som hemsöker en varje natt, Från mitt perspektiv kan jag säga att jag inte lärt mig banan än trots trenne besök på ett par år... måste kolla med Ove hur man gör för han brukar bara behöva femton minuter en kvart :)

Fördelen med få deltagare är att körtiden kunde bli längre per klass, och det fanns ju dessutom utrymme för att köra i alla fyra klasserna... inte så tråkigt för stimulansen men värre för en farbrors gamla fötter, ja men fatta vid femtifyra års ålder har dom ju bladat en bit...

Klass1b blev den första att få en segrare korad, min gamla kungaklass är numera helt krossad av Oves demoniska Corvette... inte utan att får lite beröm för körningen också...

Kval

1) Ove Halvarsson, Corvette -53 8.708
2) Torbjörn Lundkvist, Camaro -69 8.950
3) Lasse Maté, Camaro -69 9.098
4) Mats Augustinsson, Corvette -53 9.175
5) Ingvar Nyqvist, Corvette -58 9.259
6) Pär Borgström, Nissan Skyline -71 9.267
7) Niclas Lindblom, Corvette - 69 9.358
8) Ulf Törn, Pontiacos Gigante -65 9.367

Så kördes det i två grupper och med hjälp av Cafépersonalen fick vi ihop kurvvakter...

Grupp B

Niclas körde så gott han kunde men efter lite depåbesök så ränderade det i 117.26 körda varv. Ingvar Ingvar, ja inte vet jag varför men det finns säkert nån pyskologisk förklaring men han fick ”bara” ihop 121.18 varv... detta till trots att han anlitat konsulter från både Rångsta Resin Rentals & Barbeque och Prestanda Racing, ett gäng glada gubbar som körde åttor med Corvetten efter en stunds tuning... men inte Ingvar inte :):):)
Herr Borgström såg ut att mysigt med sin japanska motsvarighet till Volvo 142 122.47 varv klämdes ur den innan nån snodde strömmen...
Dagens överraskning... Ulf Törn killen som gett inomhusmössan ett ansikte... lotsade inlånad jänkesloda med bravur och jag måste tillstå att jag är impregnerad...125.86 varv innan även han blev utan kräm... skulle räcka till tredjeplats totalt... piskade blygsamma jag med 0.69 delar av banan... kudos!

Grupp A

För att precis innan besiktningen just ha tappat sitt Corvettechassi i golvet så att framvagnbyte blev aktuellt så blir man onekligen lite impad när han sedemera vinner med två varv. Tvåa blev Lasse Maté som för varje gång imponerar mer och mer, fick ihop 129.66 varv. Själv lotsade jag den numera rätt så härjade Camaron i ganska exakt 125.17 varv... Mats som flera gånger utövade både spott o spe åt sträckan bakom stolpen... fick ändå ihop 121.75 varv vilket ändå gav honom ett visst segerrus eftersom han spöade Ingvar med 0.57 varv...

1) Ove Halvarsson 131.89
2) Lasse Maté 129.66
3) Ulf Törn 125.86
4) Torbjörn Lundkvist 125.17
5) Pär Borgström 122.47
6) Mats Augustinsson121.75
7) Ingvar Nyqvist 121,18
8) Niclas Lindblom 117.76

SlotZ hade för dagen två nya aktörer, dels från cafepersonalen i form av Lasse med för mig obekant efternamn dock med kanske snyggaste karossen på hela racet... en gammal bonus från Prestanda Racing för väl utförda frivilliga kurvvaktarinstaser under tidigare race... förutom Lasse som fanns en Anders C på startlistan mer känd som CreweAlex på bilbaneforumet. Han kommer nog för min del få smeknamnet SpeedKing...

SpeedKing kanske inte fick namnet för sina mycket försiktiga insatser på banan utan mer att både han och jag börjat våra spårstyrda liv på banor av märket SpeedKing... och alla vet ju hur jag blev så... å andra sidan e det väl tur när man inte blev som man som skulle...

Kval

1) Niclas Lindblom, Poscche 962 8.463
2) Ove Halvarsson, Mazda 767 8.589
3) Torbjörn Lundkvist, Porsche 962 8.694
4) Lasse Maté, McLaren F1 8.727
5) Ulf Törn, McLaren F1 GTR 8.774
6) MatsAugustinsson, Honda NSX 8.790
7) Lars Törn, AstonMartin DBR9 9.021
8) Ingvar Nyqvist, Ferrari NXX 9.116
9) Pär Borgström, AstonMartin DBR9 9.430
10) Lasse, AstonMartin, DBR9 9.615
11) SpeedKing, McLaren F1 GTR 9.632

Vad det då skrivas om denna klass... Jo att som vanligtså var Ove snabbast och körde hem klassen men nte med mer marginal än tre varv... före Nic som gjorde vad han kunde för att slippa bli varvad, unge herr Törn gladde oss med en tredjeplats knappa varvet efter Nic som i sin tur piskade Maté med hiskeliga sexton hundradelar av ett varv. Jaghade en snabb bil men viss mängd klantighet gör att man inte placerar sig högre än en femte plats. På sjätte hade vi den frenetisk kämpande äldre varianten av Törngossarna. Mats fortfarande muttrande över stolpen klämde en sjundeplats...

1) Ove Halvarsson 161,26
2) Niclas Lindblom 158,12
3) Ulf Törn 157,23
4) Lasse Maté 157,07
5) Torbjörn Lundkvist155,57
6) Lars Törn 151,91
7) Mats Augustinsson 151,08
8) Pär Borgström 148,24
9) Ingvar Nyqvist1 147,64
10) Lasse 140,26
11) SpeedKing 135,02

Klass2

Om Ove är dominant i Klass1b och SlotZ så kan jag med viss säkerhet påstå att Nic dominerar Klass2... 8.429 med bud på en 8.3 tid är det ingen som mäktat med i kval tidigare... överraskade mig själv med en andra kvalplats men bara 8.704...dock! Dock så hade Ingvar helt plötsligt kvicknat till och kvalar trea på 8.731... och faktiskt tog sin första kvalpoäng nånsin i seriens historia!

1) Niclas Lindblom, Porsche 917 8.429
2) Torbjörn Lundkvist, Chaparral 2D 8.704
3) Ingvar Nyqvist, Porsche 917 8.731
4) Ove Halvarsson, Porsche 917 8.776
5) Lasse Maté, Ford GT40 8.800
6) Mats Augustinsson, Porsche 917 8.818
7) Ulf Törn, Porsche 917 8.973
8) Pär Borgström, Ford GT40 9.183

Under racet så gjorde Nic det han skulle och cruisade hem racet med Lasse Maté i hasorna, skiljde 1.5 varv i mål... Efter att antal klantigheter som avåkningar och felkopplat handtag så tog jag tredje knappa varvet före Uffe Törn... och Ingvar glänste med en femteplats... farbrorn såg nöjd ut efter helgen och sken hela vägen hem till Karlstad...

1) Niclas Lindblom 134,75
2) Lasse Maté 133,09
3) Torbjörn Lundkvist 131,52
4) Ulf Törn 130,83
5) Ingvar Nyqvist 130,45
6) Mats Augustinsson 129,55
7) Pär Borgström 127,95
8) Ove Halvarsson 114,52

Jag måste även nämna att Ove hade däcksläpp så däför den lite modesta placeringen... den enes bröd... förutom dagens nyss presterade däcksläpp så vill jag att ni ska veta att på samma bana såatppade han Corvetten innan besiktning och inte att förglömma de skurna lagren i fjölårets SlotZ final... och ändå kommer han säkert tillbaka?

Och så till huvudklassen... förlåt den kanske roligaste klassen 1a

Dom små illbattingarna är så underhållande att köra men ack så lynniga.. minsta missbedömning av ingångshastighet så åker man av... inga felmarginaler samtidigt som man ibalnd ligger med långa sladdar eller som jag o Nic vid ett långt tillfälle side by side, varv efter varv... så j-la ballt!
En del hände redan innan racet... en väldans trött Matsa överlät körningen av sin Ferrari till Ove som tackade för förtroendet genom att bli kvaletta...

Kval

1) Ove Halvarsson, Scuideria Amigo Ferrari 9.240
2) Torbjörn Lundkvist, Ford Cortina LWB LWW 9.251
3) Niclas Lindblom, Alfa Romeo GTA 9.384
4) Lasse Maté, VW Sport CW

Racet flöt på med fyra hyggligt trötta men ändå entusiastiska herrar och det kan sägas nu när vi kört race hardcore med dessa är det en klass att satsa på för min del i alla fall. Många leenden senare så blev det så här...

1) Ove Halvarsson 126,00
2) Lasse Maté 123,00
3) Niclas Lindblom 122,00
4) Torbjörn Lundkvist 120,00

Då ska det sammafattas, Grattis Ove som tar en trippel och grattis Nic som gör jobbet i Klass2 och välkomna CaféLasse och SpeedKing till träsket... en kul tävling med alldeles för få deltagare. Vad göra åt detta vet jag inte... ett gigantiskt tack till tidtagare Robert som trots en liten malör med tappad ström ändå tillsammans Med Maté redde ut lite förlorad tid...

Appropå förlorad tid så ska nog den gamla reportern snart ta hand om skönhetssömnen så detta blir allt... men vi ses absolut senast i Jakan den 16:e april för den andra deltävlingen Stockholmsloppet...

Ja och som svar på era frågor... det hjälper inte alls med mycket sömn... se bilderna!

ScaleRacingReporter
ScaleRacingReporter
Kurvvakt
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 nov 2009, 19:11

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav Nic 23 mar 2011, 23:33

Bild Snöröjning
Bild Mats Meckar
Bild Corvette
Bild Ingvar backar av
Bild
Bild
Bild Gul bil
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild Siktet inställt.
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nic
Mekaniker
 
Inlägg: 367
Blev medlem: 22 nov 2005, 17:55
Ort: Rångsta City
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav Modellpularn 24 mar 2011, 07:24

Schysst rapport och bilder! Men snöröjning....? Trodde vi snackade slotracing. Men det kanske blev spår efter plogbilen.....öhhh :rolleyes: Vilka var snubbarna på slutbilderna? Sicken förskräckt blick! Ska väl pallra mig till Jakan den 16:e. Hur mycket jag får med mig återstår att se..... Lutar åt en ny SlotZ, och 1b, kanske 1a, om jag hinner.... Hmmm, verkar som Pooosche 917 är allenarådande i klass 2. Får väl fixa till "matlådan" lite då.
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Rapport FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav TurboTurtle 02 apr 2011, 22:12

ScaleRacingReporter skrev:Ingvar Ingvar, ja inte vet jag varför men det finns säkert nån pyskologisk förklaring men han fick ”bara” ihop 121.18 varv... detta till trots att han anlitat konsulter från både Rångsta Resin Rentals & Barbeque och Prestanda Racing, ett gäng glada gubbar som körde åttor med Corvetten efter en stunds tuning... men inte Ingvar inte :):):)


Img_0001.jpg
Img_0001.jpg (47.64 KB) Visad 11944 gånger

Bildbevis!


/TurboTurtle
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson
Användarvisningsbild
TurboTurtle
Slotracer
 
Inlägg: 1331
Blev medlem: 11 feb 2005, 16:55
Ort: Horred
Klubb: GO 69

Re: FROG - Wezt Coast Challenge - 19/3 -11

Inläggav Nic 02 apr 2011, 22:29

Modellpularn skrev:Ska väl pallra mig till Jakan den 16:e. Hur mycket jag får med mig återstår att se..... Lutar åt en ny SlotZ, och 1b, kanske 1a, om jag hinner....


Hasse, om du ska prioritera så lägg krafterna på en Klass 1b bil. Det går inte fort, men du hittar inget roligare helt enkelt. Dina andra bilar behöver nog bara ett lass TLC på fredan så funkar dom. Jag kan inte säga att P917 är ett måste, senast så vann jag visserligen med en sån, men GT40 och Chapparal funkade ju nästan lika bra.
Användarvisningsbild
Nic
Mekaniker
 
Inlägg: 367
Blev medlem: 22 nov 2005, 17:55
Ort: Rångsta City
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster

cron