Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004

Inläggav Habos 14 feb 2004, 01:51

Välkommern till Svenska Scalextricmästerskapet 2004
3 April Karlskoga valfri orginal Scalextricbil
15 Maj Sundsvall valfri orginal Scalextric GT40
25 Sep Stockholm valfri orginal Scalextric F1
20 Nov Skåne Valfri orginal Scalextric Nascarbil
Nytt för Svenska Scalextricmästerskapet 2004 är:
Öppet för alla
4 deltävlingar varav 3 räknas
Förutom 10 st pokaler och ära delar vi ut Scalextricgrejor för 4000 kr
Regler och mer info får ni om ni mailar habos@telia.com

Sist på dagen kör vi också en tävling öppen för alla med en 1/32 bilbanebil oavsett fabrikat. I år är det tänkt att det skall bli en serie på 4 deltävlingar varav 3 räknas.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Senast redigerad av Habos 03 sep 2004, 23:29, redigerad totalt 2 gånger.
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Jimmy KSCC 25 feb 2004, 00:27

Har ni ändrat reglementet från tidigare år eller kör ni fortfarande med en bil i taget!?

/Jimmy
We dont stop playing becose we grow old. We grow old becose we stop playing. -George B Shaw
Användarvisningsbild
Jimmy KSCC
Kurvvakt
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 23 jan 2004, 17:16
Ort: Köping

Svenska Scalextricmästerskapet 2004

Inläggav Habos 01 mar 2004, 17:00

Svenska Scalextricmästerskapet 2004
Vi kör heat med 4 förare. Alla kör först ett heat var, med 2 min på varje spår. Andra omgången börjar med de 4 förare med lägst varv från omgång 1. Vinnaren av dessa 4 förare går vidare till nästa heat, osv.
Så misslyckas man av nån anledning i 1 omgången, har man chansen i 2 omgången att vinna heat efter heat och till slut komma till final. (consysystem)
I Karlskoga kör vi med valfri orginal Scalextricbil. Vinnarbiltips får ni om ni beställer inbjudan och regler på habos@telia.com
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricmästerskapet 2004

Inläggav Jimmy KSCC 01 mar 2004, 18:03

Habos skrev:Svenska Scalextricmästerskapet 2004
Vi kör heat med 4 förare. Alla kör först ett heat var, med 2 min på varje spår. Andra omgången börjar med de 4 förare med lägst varv från omgång 1. Vinnaren av dessa 4 förare går vidare till nästa heat, osv.
Så misslyckas man av nån anledning i 1 omgången, har man chansen i 2 omgången att vinna heat efter heat och till slut komma till final. (consysystem)
I Karlskoga kör vi med valfri orginal Scalextricbil. Vinnarbiltips får ni om ni beställer inbjudan och regler på habos@telia.com
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben


Där ser man.. ser ju ut som intressanta regler.. :rolleyes:

Har några till frågor när jag endå är i farten.

* Vilka är det som sitter i styrelsen för SSK?
* Har ni fått fart på eran hemsida än? vet att det jobbades med den för över ett år sedan, men har inte sett något resultat än.

och till sist..

* Behöver man beställa en inbjudan? räcker det inte med inbjudan i inlägget från dig här ovan?

/Mvh Jimmy
We dont stop playing becose we grow old. We grow old becose we stop playing. -George B Shaw
Användarvisningsbild
Jimmy KSCC
Kurvvakt
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 23 jan 2004, 17:16
Ort: Köping

Svenska scalextricmästerskapet 2004

Inläggav Habos 07 mar 2004, 02:46

Tjenare , här kommer svaren på dina frågor.
Nejdå, du behöver inte beställa någon inbjudan, men i inbjudan finns vägbeskrivning till tävlingslokalen, att dörrarna öppnas kl 9 och att Scalextricmästerskapet börjar kl 13 + en del annan info som kan vara bra att veta om just Karlskogadeltävlingen.
En egen hemsida kommer så småningom, men nu har Svenska Scalextricklubben en underavdelning på Karlskogas src:s hemsida.
Tills vidare driver jag Svenska Scalextricklubben i egen regi.
Hade du nåt mer att undra om så hör av dig igen.
Mvh Thomas werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004

Inläggav Habos 26 apr 2004, 22:45

Tjenare gott folk.
habos@telia.com kan ni nu beställa inbjudan till 2:a deltävlingen i Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004 som körs i Sundsvall 15 Maj , eller läsa den på http://www.ksrc.nu under Svenska Scalextricklubben. Där kan ni också läsa ett repotage från 1:a deltävlingen i Karlskoga.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Burström 27 apr 2004, 23:44

Det var som tusan att consysystemet fungerar så!
Jag har alltid varit med om att köra ettan och tvåan
i kvalet till final, trean och fyran till semi, feman och
sexan till A consy osv......

Mvh Burström
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway

Inläggav Jimmy KSCC 28 apr 2004, 00:01

Here we go again...

Tankspridd som man är så är det inte alltid lätt att komma ihåg allt på engång.
Kom dock på lite när jag såg ditt nya inlägg.. Har därför några kompleterande frågor till dig "habos" som jag hoppas du kan hjälpa mig med.

1. Hur aktiv är SSK i jakten på folk till en styrelse?
2. Har föreningen några stadgar? isåfall, hur ser dom ut?
3. Hur ser reglementet för tävlingarna ut?
4. Har föreningen någon årsredovisning från tidigare verksamhetsår
så man ser vad eventuella pengarna man skulle lägga på medlemsavgift och startavfgifter går till?
5. Hur många medlemmar har klubben idag?
6. När beräknas den egna sidan vara klar? eller är det tänkt att KSRC även i fortsättningen skall sponsra med hemsida?

Har säkert som vanligt missat något, men som någon tant en gång i tiden sjöng .."Som en poll kommer jak tillpaks till tej"...
[ jag ber om ursäkt ifall någon med finskt ursprung tar illa vid av detta skämt ]

/Jimmy
We dont stop playing becose we grow old. We grow old becose we stop playing. -George B Shaw
Användarvisningsbild
Jimmy KSCC
Kurvvakt
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 23 jan 2004, 17:16
Ort: Köping

Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004

Inläggav Habos 04 maj 2004, 23:58

Tjenare Burström.
Jodå, det är riktigt att det skall vara ett varvtiskval istället för ett heat, som avgör till vilken final man kommer, men eftersom de allra flesta känner att de inte fått tillräckligt med träning när tävlingen startar, så startar vi i Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004 med ett heat istället, så alla har ett tävlingsheat i kroppen, när vi startar "andra omgången".
Förra året körde vi bara ett heat var, och då tyckte alla att precis när man kommit in i körningen, ja då var det nästan färdigkört.

Tjenare igen Jimmy. Här kommer svaren på dina frågor.
1. Just nu är det viktigaste jobbet att sy ihop deltävlingarna i Svenska Scalextricmästerskapet 2004, och att försöka få några ytterligare sponsorer till Svenska Scalextricmästerskapet 2004. Men jag har jämt krokarna ute för att få tag i folk till en styrelse.
2. Vi har inte skrivit några stadgar än, men det måste vi göra när vi skall ansöka om ett organisationsnummer för ideell förening. Jag vet inte i nuläget om man kan driva en förening på något annat vis, men skall kolla på detta.
3. Du ställde samma fråga för en månad sen, och svaret är samma även denna gång.
Tekniskt reglemente: Orginal Scalextricbil av den modell som det står i inbjudan.
Tävlingreglemente: Alla kör först ett heat i "1:a omgången". "2:a omgången" börjar med de 4 förare som hade sämst resultat från "1:a omgången". Vinnaren (eller ibland de 2 första) i det heatet, går vidare till nästa heat, osv osv
4. Jag har en kassabok där jag redovisar Svenska Scalextricklubbens ekonomi. I medlemsutskicken står det att medlemsavgiften går till Svenska Scalextricmästerskapets omkostnsder 2004. Skulle det bli några pengar över där, så håller vi på att spara ihop till en egen hemsida.
5. 28 st än så länge i år. Men jag vet att det är flera medlemmar från 2003 som ännu inte betalat in sin medlemsavgift för 2004 än, så det blir nog åtminstone några medlemmar till, innan året är slut.
6. Vi håller på att spara ihop till en egen hemsida, och den kommer så fort vi kan köpa en egen domänplats. Ksrc:s webmaster tycker att Svenska Scalextricmästerskapet 2004 är ett bra intiativ, och har frågat oss om han får ha Svenska Scalextricmästerskapets inbjudningar och resultat på Ksrc:s egen hemsida, och det får han gärna, och vi är jättetacksamma för det. Dock tycker vi inte att det kan kallas sponsring.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

ang.sundsvall

Inläggav stempa 19 maj 2004, 22:54

Hur gick det där ???
vem vann ???
bara undrar
mvh stempa
stempa
 

Inläggav Styven 26 jun 2004, 22:01

Hej!

Hittade det här på den engelska Scelxtricsidan, antar att det är samma tävling.
Läs mer på länken nedan:

Länk till artikeln:_http://www.scalextric.co.uk/

Bild
Lister Driver
Användarvisningsbild
Styven
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 feb 2004, 11:13

Är deltävlingen i Stockholm spikad?

Inläggav ymigs 03 sep 2004, 08:39

Undrar jag gör

Är deltävlingen i (närheten av) Stockholm verkligen den 15:e september? Enligt min kalender så är det en onsdag och de andra deltävlingarna ligger ju på lördagar. :sceptic:

Har man hittat en bana att köra på? Under sommaren var det flera olika bud och sedan blev det tyst...

Sidan verkar dessutom vara onåbar sedan en tid tillbaka... :(

Tjing!
Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Svenska Scalextricmästerskapet och Bilbanecupen 2004

Inläggav Habos 03 sep 2004, 23:43

3:e deltävlingen i Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004 körs i som planerat i Stockholm den 25 September. Jag håller precis på att sy ihop det sista.
Inbjudan kommer ut i nästa vecka.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Ghost 04 sep 2004, 02:49

Det var ju synd det, att det var den helgen, jag hade sett fram emot att långt om länge få ut mitt pris för danska 24-timmars förra året.
Men om någon Göteborgare åker dit kanske du kan ge det till denne? För vidarebefordran.

Har du meddelat MSRC/Dobo att du inte ska på Nostalgi? Senast vi hördes av lät det som om du skulle på mässan...?

/Erik
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Svenska Scalextricmästerskapet 2004

Inläggav Habos 14 sep 2004, 23:05

inbjudan till 3:e deltävlingen i Svenska Scalextricmästerskapet 2004 och Bilbanecupen 2004 den 25 Sep i Heron City, Kungens kurva Stockholm.

Svenska Scalextricmästerskapet och Bilbanecupen 2004 är öppet för alla

Denna gång kör vi med valfri, helt orginal Scalextric F1-bil. Besiktning görs.
Eget ScalextricSport handtag eller låna på plats.
Märk gärna din bil med dina intialerpå chassiet, ifall fler kör med likadan bil

Första omgången kör alla 2 min på varje spår.
Andra omgången börjar med de 4, med lägst antal varv från första omgången. Vinnaren i det heatet går vidare till nästa heat, osv, osv.

Preliminärt tidsprogram:
Fredag 24 Sep. 15-21 fri träning
Lördag 25 Sep. 09 Dörrarna öppnas
9-12.30 Fri träning
11. Välkommen och info
11.30 Samlingsmästerskapet Startavgift 50 kr
13..Svenska Scalextricmästerskapet 2004. Startavgift 50 kr
16. Bilbanecupen med valfri orginal bilbanebil oavsett fabrikat Startavgift 20 kr.
?? Slut för dagen

Några av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, bla Spectrahobby i Vallentuna och Hobbymagasinet i Skärholmen kommer att få förfrågan om de vill sälja bilbanegrejor i samband med denna deltävling.

Mer upplysningar får ni på habos@telia.com

Vi syns. Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Nästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster

cron