Så var den sjätte deltävlingen avklarad. Vilken J_VLA racingkväll det blev sen då. STCC racet avgjordes så som Hamilton brukar avgöra, dvs med sammanstötningar och krascher. Den riktigt trevliga behållningen med denna klass är att det är så pass olika bilar som stångar i toppen. Kristian kör en modern Honda Accord som går som ett spjut, Älfvåg jagar med en
(20 år??) gammal Scalextric BMW och ligger en sekund bakom eller framför hela tiden. Bakom ligger Janne och gnuggar med en SCX Volvo ivrigt jagad av Signorelli i en frontmotor(!) Alfa Romeo som numera konkurrerar med min NSR Clio & Fly Lola som skönaste bil att köra. En strippa hade varit grön av avund om hon såg den lilla Alfa'n svansa runt den tighta rumpan i böjarna på Tjockenheim. Endast en bil har bytts ut under seriens gång och det var Jensas
*host* mekaniker som eldade upp hans motor när dom fixade däcken. Så Jensa är med på nåder med en Scalex DTM pizzaräääser!
Kvällens startfält;
Kvällens anrättning kröntes med F.U.C.K racing som innehöll otroligt heta strider och hiskeliga krascher och materialfel till höger och vänster. Jensa brände iväg från startplattan och fick bryta med "punktering", Undertecknad överlevde en krasch men hasade sig i mål som trea i det heatet med hela karossen på sniskan. Kristian körde 4-5 heat med flatspottade framdäck. Jensa startade ytterligare ett heat där han bara kom till andra böjen då karossen lossnade, samma sak hände med Älfvågs Volvo där hela karossen fladdrade av. Lasse Carlsson hade problem med framvagnen - lite speciella sådana - hans kaross lossnade framtill haha.
Jensa's chassie/kaross haveri.Älfvågs dito haveriSå, var det någon som inte hade problem eller? Japp, det var väl Janne isf som vann denna tävling. Men han fick sin beskärda del av misslyckade omkörningsförsök från ivriga konkurrenter som ville förbi som gjorde att detta slutade som en av de absolut tätaste supportracen hittills. Vansinnigt kul!
När vi kör med "The Fuckers" blir det alltid riktigt kul och bilarna går otroligt jämnt trots helt olika karosser. Men vad är då det Fuckers för något? Om ni missat det tidigare så är det ett frö jag sådde för nått år sedan tror jag. Ta en kaross - tänk skärmbreddning - tänk rörramsbilar - tänk brett och sätt det på ett HRS2 chassie med sidvevar motor och p6'or bak och orginalfälgarna fram så kör vi. Det är ju alltid svårt att förmedla en tanke osv, men är det någon som slagit huvudet på spiken så det Älfvåg i sin Volvo haha!
Här är kvällens Fuckers;
Lasse Carlssons Marcos som har varit med om en del hemskheter. Ofrivillig cabb'ning bl a.
Älfvågs sinnessjukt breddade Volvo 850 som helt otroligt nog ser ut att gå i samma klass som...
... Kristians Lancia Delta. Kristian har dispans och är inte riktigt enligt reglerna i skrivande stund och kör med tejp på framfälgarna.
Jensa gillar Opel - således gillar han väl även rost och rostad bröd, vad vet jag. HRS2, Sloter Opel kaross pang rakt ner på. Sauber vingen han hade bak är desvärre bortkörd
Precis som det ska vara.
Janne L kör en väldigt liten och smäcker pjäs. Tight inpaketerat under denna bil finns det faktiskt ett HRS SW chassie. Kvällens vinnare!
Här är Jannes andra careta som kanske passar in i gruppen lite bättre om det inte var för den snedställde boxermotorn som gömmer sig under presseningen på flaket.
Här är min Pizza Hut Malibu, skärmbreddad så det förslår. Något jag är riktigt nöjd med är insertsen jag svaravat ned och get en riktigt bra "finishline effect"
Resultatet efter gårdagens drabbning;
44p Janne L
42p Kristian E
41p Nico S
40p Lasse Ä
40p Jens P
31p Lasse C
Nu ser tabellerna ut såhär;