TDS - TransAm - 11 december 2011

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Aramis 12 dec 2011, 07:19

Tack alla närvarande för en härlig dag kring Devils Raceway!

Hubba vad trött jag var när jag kom hem! Det blev en snabb glöggfika sen stöp jag i sängen i tre timmar för att direkt åka till jobbet. Nu är det äntligen dags att sova ordentligt och drömma om alla sköna fighter som utkämpades vid banan! Kag kommer lägga upp resultatet ikväll för alla som undrar hur det gått och för er som var med men glömt bort/förträngt.

Lasse1930 skrev:Hem förresten, kom vi ganska nyss efter en tretimmarsresa med förgasarmembrans-trasig Saab 900 som maxade 70 utför och gick i 35 km/h i uppförsbackarna. Ett litet äventyr i sig!

Stort tack för en rolig dag!

Lasse

Som jag brukar säga till min tvååriga dotter på kvällarna när jag nattar henne; "Ett trasigt membran i en förgasare bådar aldrig gott..." Förhoppningsvis hade ni inte alltför tråkigt i bilen på väg hem i vintermörkret men jag lider ändå med er. Ni funderade aldrig på att byta drevet på bilen? Eller det kanske hade hjälpt om ni tejpat däcken litegrann? Eller lagt i mera bly? Oljat lagrena? Möjliga åtgärder är som synes talrika men ett nytt membran hade nog ändå varit bäst...

Vad Rustys frånvaro anbelangar kan jag meddela att han är inskriven på Jönköpings sjukhus efter en vådlig krasch i smålandsskogarna. Han var vid medvetande och vid god vigör vid ankomsten så allt är ok. Han får själv berätta vad som hände när han kurerat sig. Till allas glädje så lyckades han etablera videolänk med banan så han har full koll på allt som hände i vårat "klubbhus" igår! Referat är med andra ord att vänta!!

Tack igen allihopa för en, som vanligt, trevlig tillställning med skön racing och en fin atmosfär och särskilt tack till Nico som plockade fram korv av yttersta världsklass!! :thumb:


"God natt"
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Nico 12 dec 2011, 09:47

Thank you guys,

Det blev i vanlig ordning en riktigt trevlig racedag där vi glatt kan konstatera att vi hade 7 av 12 ekipage utcheckade från lackboxen. Trevligt med ny fejja i lokalen och bra kört Daniel.
Tack Älfvåg för fyra goda fighter i samtliga fyra heat. Jag låg tydligen tätare än jag visste med Jimmy och loosade med liten marginal vad jag förstod. Jag var kanonnöjd med min Yacco Camaro, målet att vara top-3 bland oss gäster uppnåddes och jag är grymt nöjd med kärran. Helt orginal sånär som på braiden och går så bra, kommer att bli många lopp till med den. I a f fram tills AMC Javelin kommer från Pioneer. :D

Nascar-bilarnas beteende var en överraskning, i positiv bemärkelse!! Dom var lika hysteriska som sloter-bilarna och kördes bäst i attackläge. Likaså var pausandet ganska hysteriskt ett tag - kanske aningens inkonsekvent =) Skojiga bilar att köra, bra preppat boys. Känns som att jag fick igen lite av det jag missade på sloter-loppet med tanke på hur bilarna betedde sig.
:thumb: :thumb: :thumb:

Fick ytterligare shakedown av min Porsche 908 på vilken jag håller på och kör in drivlinan kan man säga. Har just nu det där riktigt goa greppet som orginaldäcken erbjuder *mmmm*

Riktigt härlig racedag, var lite seg när det var dags för hemfärd. Äntligen hemma så var det dags att bada sonen som såg till att jag fick tre timmars sömn inför tävlingen. Sen var det middag och godnatt.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Jormungandr 12 dec 2011, 11:22

Tack allesammans för en riktigt trevlig och rolig tävling i glada vänners lag! Roligt att Jensa äntligen förärade oss med ett besök, och riktigt roligt med de lysande resultaten från våra "juniorer" :D Det låter som Resan hem blev mer än ett äventyr för delar av ensambeln (kanske stoff för en spännande roadmovie?) Jag hade iaf jättekul även om jag hoppats på bättre resultat, men jag kunde ju komma igen och till det bättre med Nascar bilarna som verkligen var hur balla som helst! Extra tack till Nico som bjöd på goda kryddiga korvar till alla och Anders som stod för bröden. :beer:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Nico 12 dec 2011, 11:48

Jormungandr skrev:Extra tack till Nico som bjöd på goda kryddiga korvar till alla och Anders som stod för bröden. :beer:

Det kanske låter fel, men vi lade faktiskt min korv mellan Anders brön' 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Scalex 12 dec 2011, 12:16

Tack för en trevlig dag :) Är på det hela nöjd. Fastbacken gick bättre än väntat men saknar fortfarande 1/2 sek upp till toppen :o men det beror väl på skit bakom triggern ;-) Bra kört av TDS nya medlem Danne. Han blir att räkna med framöver :thumb:
Tack till alla 08.or för trevligt sällskap och som vanligt bra racing. Väl mött vänner och en God Jul på er om vi inte träffas innan.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Lasse1930 12 dec 2011, 14:02

Nico skrev:Det kanske låter fel, men vi lade faktiskt min korv mellan Anders brön' 8-)

För oss något äldre och lite mer känsliga (?? :w00t: ??)personer, kan jag meddela att det låter rent för jä_ligt fel!! Men vi förstår vad du menar, och det är ju tanken som räknas. För övrigt kan ju meddelas att din korv smakade utsökt, kan intygas av alla som fick vara med å dela! Det kanske inte heller lät så bra..... 8-o :w00t:
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav JensaPson 12 dec 2011, 19:14

Bra!

Bra banlayout.
Kul folk.
God korv.

Dåligt!

Korven tog slut.....
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Lasse1930 12 dec 2011, 19:54

Aramis skrev:.......men ett nytt membran hade nog ändå varit bäst...

Membran bytt, bilen går som en raket (igen); när är nästa tävling?? :D
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Aramis 12 dec 2011, 22:47

Då kommer resultaten strax innan läggningsdags för de flesta dagtidsjobbande bilbanekonessörer!
Mycket nöje!!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Jormungandr 21 dec 2011, 01:24

bilder?
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Nico 21 dec 2011, 09:30

Ja nu vill vi se bilder...
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Aramis 22 dec 2011, 01:41

Nico skrev:Ja nu vill vi se bilder...

De enda bilder som togs var väl med din kamera...?? :rolleyes:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - TransAm - 11 december 2011

Inläggav Nico 22 dec 2011, 12:03

Aramis skrev:
Nico skrev:Ja nu vill vi se bilder...

De enda bilder som togs var väl med din kamera...?? :rolleyes:


;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster