TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav Lasse1930 15 apr 2012, 21:51

F1-frukost och Jensa tänkte sätta i sig Anders katt; kom dock på bättre tankar och tog några baguetter och en kaffe.
IMG_3290.JPG
IMG_3290.JPG (77.78 KB) Visad 8397 gånger


Glatt = sammanbitet gäng i "F1-soffan"!
IMG_3291.JPG
IMG_3291.JPG (69.36 KB) Visad 8430 gånger


Depåfusk innan start; Nico fixar med något i hemlighet bakom händerna...
IMG_3292.JPG
IMG_3292.JPG (76.92 KB) Visad 8412 gånger


...och Janne E och BeO diskuterar bakhjulsvinklar och chassieplattor på deras respektive 917s
IMG_3293.JPG
IMG_3293.JPG (88.86 KB) Visad 8434 gånger


Det är faktiskt risk för masskrasch direkt efter starten eller möjligen här nere i kurva två. Herrar Lasse C och Racegeneral Anders med mörkläggningstejp i händerna spekulerar initialscenario...
IMG_3294.JPG
IMG_3294.JPG (64.75 KB) Visad 8439 gånger


Startfältet i dagens Fly Classic Le Mans-drabbning; knä-vy och helikopter-vy:
IMG_3295.JPG
IMG_3295.JPG (56.24 KB) Visad 8387 gånger

IMG_3296.JPG
IMG_3296.JPG (99.24 KB) Visad 8432 gånger


Där var mina bilder slut, men jag tror några fler plåtade i alla fall några rutor till.
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav laca45 15 apr 2012, 21:57

Tack för en jättetrevlig dag på er fina bana.
Premiär för mig men jag lovar att komma tillbaks.

Grattis till segern, Anders.

//LasseC
Användarvisningsbild
laca45
Slotracer
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 02 feb 2004, 08:44
Ort: Södermalm Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav JensaPson 15 apr 2012, 22:28

Katter är goda! :beer:

Tack för idag.
Nästa gång kör jag ytterligare något nytt ur vagnsparken. :thumb:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav Nico 15 apr 2012, 22:32

Vilken härlig dag!

Racefrulle med tillhörande F1-lopp hemma hos Kvisten. Det gjorde du riktigt bra Anders, top notch och tack så mycket. Det var riktigt trevligt.

Sen bar det av till lokalen där de som inte var intresserade av F1 stod och tjuvtränade. Efter lite snabbt snack och utlottning av heatordning så sparkade vi igång tävlingen. Det blev en långloppsdebut för min Privateer Porsche. En 6e plats efter hårt slit i både ljus och mörker. Ganska grusig i ögonen nu då jag glömde brickorna hemma.
När vi körde i mål och subtraherade alla om och men så stod Anders som ohotad segrare igen och det var inte mer än rättvist då Anders rattade dagens snyggaste kärra.

Tack för allt, PRIMA!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav Aramis 16 apr 2012, 14:43

Här kommer så resultatlistor på gårdagens happening!

Bild
Bild

Med reservation för att modellbetäckningarna på bilarna kan vara felaktiga, skrev det i all hast inför starten av loppet.

Det var verkligen ett toppen-race igår med många vackra bilar till start och i princip alla olika modeller var representerade. Antalet omlackade kärror räknades till fyra vilket utgjorde en tredjedel av startfältet. (Lite för dåligt tycker Anders och Nico... ;))

Marcus var ende förare som körde helt box stock med Fly originaldäcken och det gick ju sannerligen inte dåligt! Tror t o m att Fly-däckena är greppigare när banan väl är ren...

Inför höstsäsongen har jag ett litet förslag våra klubbar emellan: vore det inte roligt ifall ni fick välja en klass och regler ni skulle vilja köra på våran bana en tävling? Vi skulle naturligtvis också välja en klass att köra på eran bana. Alltså ni "arrangerar" en tävling hos oss och vi en hos er. Är övertygad om att det kan generera i jämnare race - i alla fall på våran bana, där det, tyvärr, varit skralt om topplaceringar för TRS.

Hej för nu!

//Anders
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav Nico 16 apr 2012, 22:12

Aramis skrev:... i alla fall på våran bana, där det, tyvärr, varit skralt om topplaceringar för TRS.


Innan diskussionen brinner iväg; jag har lika kul oavsett vart jag hamnar i resultatlistan. Jag vart ju jagad eller ja, jagade Janne L hela loppet och hade fullt upp. Vi har skoj och har alltid några roliga snack och anekdoter om "loppet som var i helgen" nästa gång TRS träffas runt hemmabanan.

Aramis skrev:Inför höstsäsongen har jag ett litet förslag våra klubbar emellan: vore det inte roligt ifall ni fick välja en klass och regler ni skulle vilja köra på våran bana en tävling? Vi skulle naturligtvis också välja en klass att köra på eran bana. Alltså ni "arrangerar" en tävling hos oss och vi en hos er. Är övertygad om att det kan generera i jämnare race -

Hmm, hur menar du? Som jag uppfattar idén skulle TRS hitta på en uppsättning nya regler som vi sedan kör på Devils Raceway. Till vilken vi alla preppar bilar? Och TDS hittar på regler till ett lopp som vi kör på Tjockenheim. Men gemensamt för arrangemanget åt båda hållen är ju att oavsett när/var/hur så kan man träna innan, vilket jag uppfattar skall limiteras - ällääär? Utveckla gärna! :)

Isf får jag lov att föreslå att gästande klubb tar med sig fyra likvärdiga bilar för race på bortaplan, Örebro-schema - go hard or go home.

Annars, Trans Am, allt stumskruvat så som vi kör i klubben. 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav Aramis 16 apr 2012, 22:56

Om TRS vill ta med fyra likvärdiga bilar och köra Örebro-modellen så kör vi så! Det är precis det jag var ute efter, att ni står för idén och vi står för banan och vice versa. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Fly Classic LeMans - 12-04-15

Inläggav Nico 17 apr 2012, 06:29

Okidoki, vi surrar om det lite så får vi se. (det är ju alltid roligast att köra sin egen bil)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster