TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 03 jun 2013, 22:43

RESULTATLISTA

Hinner inte klistra in nån bild nu men länken får duga tills vidare!

Tack ännu en gång och tack som f_n Älfvåg med familj för ett hejdundrande nöje!! Krya på dig Lasse!! :hug:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Doc-Z 04 jun 2013, 20:01

Med tårarna trillandes ner för kinderna så får man konstatera att denna första seriösa serie nu är till ända. :(
Summan blev en precis så rolig, trevlig, jämn serie med många hårda fighter. Som det var tänkt.
Flera olika segrare. Gästförare som dyker upp och visar hur det ska gå till. Mycket roligt har det varit att vi fått köra på 4 helt olika banor med olika underlag.
Som tack vare det har blivit lite utslags givande. Vissa förare har därigenom klarat sig bättre på en viss typ av bana och underlag.
Tack till TRS
Tack till TDS
Tack till JLS
och sist men inte minst.
ETT STORT SUPER TACK TILL NERC O DEN HÄRLIGA ÄLVÅG.
Ända sedan serien startade så såg jag fram emot avslutningen hos dig Älvåg.
Att ännu en gång få gästa ditt place. Med alla dessa fina bilar rad efter rad. Den lilla kompakta härliga banan. Alla glada vänner som strålade ikapp med solen. (innan ös regnet kom på slutet :D )Men vad gör det en sådan här dag. :-? . Då skulle ju vi ändå åka hem.
Mycket snack om ditt o datt. Små bilar. Stora bilar. Brudar mm mm..
Efter halvtid så blev det äntligen dags för den eminenta grillningen. Har nog aldrig sett så många olika sorter på en grill.
Korv i olika varianter. Fläskkött. Lammkött. Supergoda hamburgare (som jag och anders pulade i oss) Paj grillade grönsaker.. Det blev en härlig blandning av dofter som låg tung över hela området.
Efter maten som sköljdes ned med några kalla goda öl. Så var det flera som blev lite trötta och dävna. Det problemet löstes relativt snabbt när Jack Daniels så kom på besök. Alla blev pigga och glada igen. :D
Undrar forfarande om inte värden hade en baktanke med att bjuda in Jack Daniels i halvtid??? :drunk:
Tillslut efter många om o men så kom äntligen andra omgången i gång. Som avlöstes relativt snabbt. Alla var väl sugna på att få smaka på den otroligt goda tårta som Älvågs son hade knåpat ihop dagen till ära. Som glatt o ledigt sköljdes ned med kaffe.
Tillslut så var det bara prisutdelningen kvar på denna första serie. Där undertecknad till slut lyckades hålla stången till Älvåg som låg som en skugga bakom. Blev överlycklig för min andra plats. :D Anders var det inte mycket att göra åt. Grattis till segern pojkspoling ;-)
Grattis till Jocke som ringrostig och skakig relativt lätt lyckades bärga segern i dagens race. :beer:
Tack till Janne Ls snygga coola pokaler :up: :up: :up: :up: :up:
Tack alla ni som gjorde denna serie och avslutningsdagen till ett glatt minne.
Ett stort tack till dig Lasse för att du lyckades ordna en så härlig avslutning. Bättre avslutning hade vi inte kunna haft.
Inte lätt att backa upp denna avslutning nästa gång.
Hoppas att ryggen har blivit bättre nu Lasse??? Så att vi inte tog helt knäcken på dig?

TREVLIG SOMMAR PÅ ER ALLIHOPPA Så ses vi i höst igen för en ny serie

Mvh Doc-z
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav natilus 05 jun 2013, 20:19

Jättetrevligt allesammans :thumb: :thumb: :thumb:

Micke.
natilus
Mekaniker
 
Inlägg: 308
Blev medlem: 06 feb 2004, 17:48
Ort: stockholm

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 10 jun 2013, 07:16

Det skulle vara trevligt med lite bilder från vår eminenta avslutning, kanske någon digitalt bevandrad person som bevistade evenemanget kunde känna sig kallad.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 12 jun 2013, 07:49

Janne L skrev:Det skulle vara trevligt med lite bilder från vår eminenta avslutning, kanske någon digitalt bevandrad person som bevistade evenemanget kunde känna sig kallad.
Janne L


Eftersom det är ganska drygt att lägga upp bilder på forumet hur man än gör så kommer jag fortsättningsvis att dunka ut bilderna på facebook istället, TDS har redan gjort det ... and I will follow!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 12 jun 2013, 08:58

Facebook är till för idioter som gärna låter några amerikanska töntar ta över rättigheter för material och accepterar att dom likaledes cencurerar svensk kvalitets konst (Zorn) samt smiter från skatter, därför har det inte känts förenligt med min moral och rättskänsla att anmäla min person till dylika dumheter, så ni utan moral och skrupler som gärna vill känna er delaktiga i den stora fördummade allmänheten får väl njuta av bilderna och känna er trygga med att USA´s NSA tjänst håller koll på er så inget opassande sipprar in.
Stäng försjutton inte av GPS spårningen på dumphonen för då kanske ni drabbas av en känsla av ickeexistens, enligt devisen syns ni inte så finns ni inte.
Janne L 8-)
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 12 jun 2013, 20:22

Har för mig att det nuförtiden går att kolla på bilder som delats offentligt på facebook även utan att vara inloggad. Vi får testa lägga ut länk till bilderna när dom är på plats.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Scalex 12 jun 2013, 21:22

TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 12 jun 2013, 23:39

Verkar fungera! :up:
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 13 jun 2013, 07:47

Nice med fotoalbum, det verkar dock inte gå att skapa fotoalbum i våran klubbsektion? Någon i TDS som vet - ingen hos oss vet =)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 13 jun 2013, 07:49

Janne L skrev:Facebook är till för idioter som gärna låter några amerikanska töntar ta över rättigheter för material och accepterar att dom likaledes cencurerar svensk kvalitets konst (Zorn) samt smiter från skatter, därför har det inte känts förenligt med min moral och rättskänsla att anmäla min person till dylika dumheter, så ni utan moral och skrupler som gärna vill känna er delaktiga i den stora fördummade allmänheten får väl njuta av bilderna och känna er trygga med att USA´s NSA tjänst håller koll på er så inget opassande sipprar in.
Stäng försjutton inte av GPS spårningen på dumphonen för då kanske ni drabbas av en känsla av ickeexistens, enligt devisen syns ni inte så finns ni inte.
Janne L 8-)


.... sätt dig ner! 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 13 jun 2013, 09:16

Jag sitter redan vänta tills jag reser mig.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav L Kongo 13 jun 2013, 10:09

Hehehe.... :D
Känsligt ämne det där med "sociala medier"....
Åsiktsmässigt röstar jag på Janne L.
Eller som serietecknargenierna Berglins ungefär uttryckte det:
"Facebook; för de som inte kan acceptera att högstadietiden är slut och skolgården stängd."
"Ju äldre jag blir, desto snabbare var jag."
Användarvisningsbild
L Kongo
Depåman
 
Inlägg: 139
Blev medlem: 22 apr 2012, 14:39
Ort: Skåne

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 13 jun 2013, 13:37

L Kongo skrev:"Facebook; för de som inte kan acceptera att högstadietiden är slut och skolgården stängd."


Lite som med bilbana, man börjar som ung och accepterar aldrig riktigt att man skulle lägga av.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav ymigs 13 jun 2013, 21:38

Nico skrev:Nice med fotoalbum, det verkar dock inte gå att skapa fotoalbum i våran klubbsektion? Någon i TDS som vet - ingen hos oss vet =)

Jag kan... :-D
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster

cron