TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav ymigs 27 apr 2013, 18:25

Nico skrev:Ah just det... Janne från Swedish Slotshop kommer också. Så alla icke kreditvärdiga personer bör ta med kontanter.

Vanligtvis välunderrättade källor kan dock meddela att av någon outgrundlig anledning är dock både NSR 5230 (Supergrip 20.5x11 mm) och 3024 (Baby King motor) slut och kan inte köpas på plats.
Som stöd för det kontantlösa samhället skall även kreditkort går bra... >:-D
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 27 apr 2013, 21:39

God is Back! skrev:F_ck får hämta jobbkameran för att föreviga detta JLS-premieremayhem-Deluxe-Bonanza!

Ja, det är inte bara ett måste utan ett krav :thumb:! Väl mött!
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 27 apr 2013, 22:36

Nytt gummi på bilen och en droppe olja på väl valda ställen gör att jag känner mig redo inför morgondagen.
Kommer bli sjukt kul det här :thumb:

Plockar med mig ett axplock av bilar som vi kör i andra vanligt förekommande klasser, om tid finnes så vore det kul om fler hade liknande biluppsättning med sig.
STCC enligt TRS reglemente
Gr.C enligt TDS reglemente
All Slot F1 box stock så när som på något större pinion för att få den att gå mjukt.
Fly Classic lemans enlig TRS reglemente
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 28 apr 2013, 16:58

Jag har svårt att se att det kan bli mer lyckat än dagen som gick. Det skulle väl ha varit om mer tid funnits och vi hade kunnat grilla lunchen själva då...
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 28 apr 2013, 18:20

Tack till alla som förgyllde premiär racet på JLS som blev en topptävling, kul att Slotshop kom och suktade med mycket godbitar. Håller med Kristian att det enda som kunde varit bättre var om vi sluppit den USA imperialistiska kaloribomben, nästa gång får vi grilla roadkill grävling och dricka mjöd :-P
Härlig bana och skönt att allt funkade på premiären.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav ymigs 28 apr 2013, 19:36

Antar att det dyker up fler, och bättre, bilder vad det lider...
JLS_001.jpg
Genomgång innan race
JLS_001.jpg (68.8 KB) Visad 12956 gånger

JLS_002.jpg
Här ser vi att hemmalackat är lite snabbare en fabrikslackat...
JLS_002.jpg (53.86 KB) Visad 12872 gånger
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 28 apr 2013, 20:23

Jag vill tacka alla och i synnerhet Nico så hjärtligt för en helt fantastisk racedag!! Banan var t o m ännu roligare att köra än vad jag trott och det blev hårt om tätplaceringarna! Resultat kommer att publiceras imorgon så ni får hålla er till tåls.

Allt flöt på smärtfritt och för att vara en första tävling på en helt nylagd bana så var det top notch! Kan inte komma på nån stor grej som behöver ändras på till framtiden... Stop n go-boxarna vi är vana vid saknades väl till en början men det fungerade bra att manuellt bryta strömmen vid heatens slut.

Vill också tacka Janne som roddade sin bilbanekiosk med ett stort leende och han hade minsann inte sparat på godbitar!

En kort film som visar hur härlig banan är att köra! Lasse1930 och BeO har en fin fight i mittenspåren.




Tack för idag kära bilbanevänner! :hug:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 29 apr 2013, 08:19

Tack,

Nu har vi kört en rejäl shakedown. Efter allt smicker kring banlayout och funktion kan man konstatera att det blev bra. Jag skrev tidigare att banans layout uppfyllde mina förväntningar. Såhär efter racet kan jag bara le ännu mer när jag inser att banans killer-parti - chikanen mottogs med blandade känslor och då vet man att banan är utmanande i a f. Banan erbjuder faktiskt skapligt problemfri körning ända tills du tar dig upp på bron. En liten kink innan rakan som leder in i en marig chikan, nog så utmanande i racetempo - men väldigt tillfredställande när du får till det partiet bra och det piper i boxen när du korsar mållinjen.

Det viktigaste av allt, dvs strömförsörjning och tidtagning fungerade felfritt. Men jag tror ändå att det kan komma att bli en förändring på den förstnämnda punkten. Uffe, numera Prins Valiant hade med sig snillrika och enkla konstruktioner för strömmatning av bana - inspirerande som jag brukar säga. Vi får se vad som händer under sommaren.

Racet då - ja inte f_n förväntade jag mig något annat än att landa in strax utanför p5. Men efter att ha följt Anders tips/påminnelse om vad som ska justeras så blev det en jäkla fart. Eller så var det kanske bara den nya lacken som var riktigt hal? Ingen vet riktigt säkert. Alla verkade hitta ganska bra fart och rythm i sin körning. Visst blir det ett par avåkningar här och där men på det stora hela bra körning av alla tycker jag.
8-)

Slotshop var på plats, likaså min plånbok så visst förgyllde man söndagen med några trevliga inköp i form av dekaler och vita bilar.

Tack till Swedish Slot Shop för de fina priserna. Det blir till att rama in och hänga upp på kontoret.

Det var ett par stycken kameror igång igår. Jag filmade mest och ber att få återkomma med filmsnutten lite senare!

Nästa gång rullar vi ut grillen och fixar vår egen föda.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav natilus 29 apr 2013, 14:47

Jo jag vill också tacka Nico för en trevlig tillställning :thumb: , en mycket fin bana har du lyckats skapa.
Själv kom jag på en sista plats men jag fick ett tröstpris, en tur med en 62:a Valiant :thumb: Tack Uffe !

Micke.
natilus
Mekaniker
 
Inlägg: 308
Blev medlem: 06 feb 2004, 17:48
Ort: stockholm

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 29 apr 2013, 16:59

Nu finns resultat på hemsidan:
http://www.tunadevils.se/?page=tavlingar

Fritt fram för den som vill göra skärmdump och lägga upp som bilder här i tråden.

Jag har fått mig en rejäl förkylning efter urladdningen igår så fokus är inte på topp, så det kan vara nåt litet fel i resultatet eftersom jag måste knappa in manuellt.

Vill gratulera Michael Landrud till en knapp seger! 0,1 är väl inte mitt favorittal just nu men så är det ibland. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 29 apr 2013, 18:55

Bild
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav laca45 29 apr 2013, 22:38

Tack, Nico för en mycket trevlig söndag med racing på en ännu trevligare bana.
Ser redan fram mot nästa gång det är race på JLS.

/Lasse
Användarvisningsbild
laca45
Slotracer
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 02 feb 2004, 08:44
Ort: Södermalm Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 30 apr 2013, 00:02

Nico skrev:Banan erbjuder faktiskt skapligt problemfri körning ända tills du tar dig upp på bron. En liten kink innan rakan som leder in i en marig chikan, nog så utmanande i racetempo - men väldigt tillfredställande när du får till det partiet bra och det piper i boxen när du korsar mållinjen.

Merde alors! Som fransmannen säger när han tappar sin Gauloises i kaffet! F_n också! Som jag sa när jag tappade Porschen i räcket i den där chikanen. Nu hände det inte så ofta, men de gånger det så att säga smög sig, var i grönt spår, där utgången alltid lika överraskande dök upp som radie 1 vänster. Hemskt! Och de flesta gångerna, när jag alltså inte spårade ur, hade jag klart svårt att få bra race-pace i det partiet. Bilen for som vante i chikanböjarna.
Men skit detsamma, det här ju bara på blodig allvar, så det är ingen fara skedd! Bara att lära sig.

Tack Nico för en trivsam tillställning, en toppbana som jag kommer att vilja köra mer på. Och tack alla trevliga med(mot-)tävlare plus några ytterligare bekanta gestalter som förärade oss med sin närvaro. En perfekt söndag helt enkelt.

Stort grattis till Landrud och faktiskt även till Anders som tar ett stort steg i serietabellen och leder nu stort. Well done!
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 30 apr 2013, 07:48

Ordet problemfri kan uppenbarligen definieras på olika sätt :D Jag kan inte riktigt säga att jag upplevde körningen som problemfri, men det berodde enbart på mig och bristen av erfarenhet av Ninco bana och inget alls på den eminenta banan. Så tack Nico för den bästa söndagen på länge. Väldigt lärorikt! Stort grattis till Landrud och alla andra som känner sig som vinnare efter racet. Grädde på moset var såklart Slotshop Jannes närvaro med ett smörgåsbord av magneter för plånboken.

Även jag ser fram emot nästa race på JLS, trehjulingar med metallkaross och glasspinnechassi kanske?
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 30 maj 2013, 10:23

Ja allt är i sin ordning, batteriladdaren till det alldeles unika kamerabatteriet är borta (ligger i någon flyttkartong). Karossen som faktiskt ser bedrövlig ut (jag är inte stolt) står och torkar, detaljerna skall limmas på plats och sen ska vi provköra på lördag morgon. Däcken får slipas vartefter vi åker. Men än viktigare TRS Southside kommer att glida in med stil och god mat i bagaget.
8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster

cron