TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Scalex 02 mar 2013, 12:50

Yepp :-)

Doc-Z skrev:
Scalex skrev:Får jag för frugan kommer jag nog ner :D OM jag hittar Mustangen :sceptic:


Mustangen står i lokalen. Om du menar din Pioneer? :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 03 mar 2013, 17:51

Tack för en fantastisk första deltävling i en spännande serie! det var hårklyverier in i sista heatet och spänningen var olidlig! 0,6 varv eller ca 4,5 sekunder var allt som skilde mig från segraren Lasse Älvåg! Ett stort grattis till en man som körde så gott som felfritt och alltid är lika trevlig och go att prata med. Du förtjänade väl denna seger, men jag tänkte inte ge dig den gratis :D Tack Lasse för den goda korven som värmde magarna och tack till Janne L som donerade en exklusiv Slot.it poster till vår klubb! Och ett stort tack till hela Tjockhult gänget som tog emot oss med gott humör och bjöd på riktigt tät och häftig racing! Hoppas vi kan genomföra en lika bra tillställning hos oss om tre veckor när det är dags för Grupp C :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 04 mar 2013, 07:30

Du skrev fel bokstav efter Janne, där ska stå ett S som i Slotshop och inget annat. Undertäcknad fungerade endast som överlämnare av denna eminenta gåva.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 04 mar 2013, 09:32

Ok, Extra stort tack till Janne S då ;-) :beer:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Doc-Z 04 mar 2013, 15:28

Tack alla i TRS för en väl genomförd tävling och den trevliga gemytliga stämmningen.
Alltid så trevligt och komma till er.

Förvånande att många av oss som körde med pioneer däcken hade stora problem med greppet. Däcken var helt vita efter varje heat. Något som gjorde att man inte kunde köra 100% :(
Var väl bara Nicos musse som gick riktigt skapligt?

Grattis Lasse Ä till första segern i serien :thumb:

Ett stort grattis till Mackans första 2a placering. :thumb: :thumb:
Idag fick du försvara TDS färgerna.
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 04 mar 2013, 22:07

Mina scalextric däck va också helt vita efter varje heat. Tror helt enkelt det var så enkelt att vi som hade greppiga klibbiga däck plockade upp en massa skit medan som som hade lite äldre torrare däck inte samlade på sig lika mycket damm och behöll därför greppet bättre.

Men skit samma de va ju lika kul för de! Samma för alla så inget att hänga upp sig på, å det blev ju jämna fighter ändå.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 05 mar 2013, 01:36

Då så! Nu är vi äntligen igång med serien och första deltävlingen blev lika trevlig som vi hade hoppats på!

Grattis till Lasse Ä som behärskade det tuffa underlaget bäst och visade storform med sin Camaro '69! Ingen blev särskilt förvånad att du kom överst på pallen! Bra jobbat! :)

Något som förvånade var däremot Marcus framfart med sin Corvette! En rakt igenom stabil körning i alla spår gjorde att han snudd på kunde snuva Lasse på segern, men det fattades ynka 0,6 varv... Det var med darrande armar som han kämpade för att komma ikapp i sitt sista heat men det räckte tyvärr inte. En andraplats var dock Marcus bästa placering någonsin och han var själaglad för det!

Den som fullbordade prispallen var Nico som hade bra fart i sin snygga Coca-Cola Mustang och att vara bakis verkar vara en bra strategi för honom!

Vi som inte kom på pallen hade skitkul ändå och vi körde jättebra också! :beer:

Tack TRS för en fin öppningstävling och för gemytlig stämning! Korven smakade fantastiskt och solen sken där utanför i vanlig ordning... Vi ses om knappt tre veckor i Eskilstuna!

Här en länk till komplett Resultatlista.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 05 mar 2013, 11:45

Aramis skrev:...Grattis till Lasse Ä som behärskade det tuffa underlaget bäst och visade storform med sin Camaro '69! Ingen blev särskilt förvånad att du kom överst på pallen! Bra jobbat! :)

Förmodligen mest förvånad själv, speciellt som Nico spöade mig senast vi körde bilarna i vår egen klubbserie och jag inte rört bilen sen dess. Men onekligen gick den bra och däcken uppvisade ingen speciell försämring av fästet, så vartefter racet fortlöpte syntes möjligheterna till seger öka; hotet var ju Marcus och hans Sting-Rocka, som formligen flög fram på banan. Och trots strålande körning fattades det alltså dryga halvvarvet. Sorry Marcus!

En mycket lyckad dag och inledning på TT4-serien, många fina bataljer och fräna körningar! Samtliga presterade mycket väl och manövrerade sina fin-fina bilar på ett tilltalande sätt. Enda rejäla haveriet var väl kabelbrottet i Uffes Mustang som kostade honom en mer framskjuten placering.

Next on the agenda; GroupC - TDS - Eskilstuna! C U then!

//Lasse
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 05 mar 2013, 17:24

Lasse1930 skrev:Enda rejäla haveriet var väl kabelbrottet i Uffes Mustang som kostade honom en mer framskjuten placering.

Ja, Uffe hade nåt bra på gång! Han hade förmodligen slagits om topp 5-placeringar annars!

Lasse1930 skrev:Next on the agenda; GroupC - TDS - Eskilstuna! C U then!

Japp! Lite snabba tuning-tips:

- Evo-chassit är att föredra. Sitter på samtliga nyare modeller, annars finns det att köpa löst.

- Den nya orangea (brun-orangea) originalmotorn går som en raket, behövs inte bytas till boxer då. Den sitter också i samtliga nyare modeller. En bra boxermotor på 21,5 k är NSR King Evo men även Slot.it, Sloting Plus, MB Slot har bra alternativ. Ninco NC-5 blir segt på våran bana med 12V...

- NSR Supergrip 19,5 x 12 mm (Art.nr. 5210) är vårt förstaval av bakdäck. Skos helst på 15.9 x 10 mm fälg, 16,5 x 10 fungerar också, och då passar NSR Supergrip 19,5 x 11 mm (5230) som ju är samma däck som till NSR Porsche 997.

Men fråga gärna om det är nåt som är krångligt! Jag hjälper naturligtvis till på plats ifall nån vill men det är ju lite begränsat med tid på morgonkvisten.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 05 mar 2013, 17:44

Ja det där var kul, riktigt jättekul! Tills strömkabeln behagade att gå av i alla fall. Men that's racing och får väl skyllas på slarv i prepareringen, var dock en i det närmaste sprillans ny slot-it kabel. :rolleyes: Om det hade räckt så långt som Anders gissar är väl tveksamt men något poäng hade man väl kunnat skrapa ihop (och någon annan blivit utan).

Trevligt att serien är igång och det med en av de roligaste klasserna jag kört, lagom fort och med sköna bredsladdar så fort man gasa på för hårt, precis som det var i 1:1. Grattis till Älfvåg men även till Marcus som gjorde en kanonprestation precis som så många andra.

Grupp C bilen står nu på mekbordet och prio et är nog att göra den hållbar :) Evo chassi och annat exotiskt kommer sen..
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 05 mar 2013, 19:14

Blir till att gräva i fickorna efter lite pengar till en ny grupp C kärra då det verkar som jag kan komma :w00t:

Frågan är bara vilken man ska välja, Mazda eller Toyota svåra beslut i livet...
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 05 mar 2013, 20:55

Kristian skrev:.....vilken man ska välja, Mazda eller Toyota svåra beslut i livet...

Sorry my friend, den här branschen är ingen jäkla räkmacka :D ,vem f_n sa att det skulle vara lätt...ses på startlinjen!
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 05 mar 2013, 21:45

Tack för senast allihopa. Trodde väl inte ens att jag skulle pocka på i topp5 i söndags. Men medans andra har problem med grepp osv körde jag på högoktanigt blod och den goda viljan. Det har ju gått bra förr - så även idag. :)

Inför start konstaterades att mina däck var blanka och fina, men en vända på slipen lite tejp och ett par bredsladdar senare så fanns greppet där. Det hör till saken att just Coca Cola mussen är en av favoriterna att köra och det gör ju sitt till.

Grattis Älfvåg (merde), och grattis Mackan, klockren spårsäker och svårslagen körning denna dag. Well earned!

Men men men men ... bara fyra omlackade ekipage - ni borde skämmas :-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 05 mar 2013, 21:49

Nico skrev:Men men men men ... bara fyra omlackade ekipage - ni borde skämmas :-)

Jag lovar och svär att jag endast ska köra egenlackat resten av serien!! :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 06 mar 2013, 21:31

Nico skrev:Men men men men ... bara fyra omlackade ekipage - ni borde skämmas :-)


Fem var det i alla fall minst, din, Janne L, Doc Z, Peter och min, men nu förstår jag, du trodde min var fabrikslackad men nä du det är allt hemmagjort :-P
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 78 gäster

cron