TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 06 mar 2013, 23:17

Jag såg kameror men ser inga bilder :-?
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Doc-Z 07 mar 2013, 06:51

Gulf Persson skrev:
Nico skrev:Men men men men ... bara fyra omlackade ekipage - ni borde skämmas :-)


Fem var det i alla fall minst, din, Janne L, Doc Z, Peter och min, men nu förstår jag, du trodde min var fabrikslackad men nä du det är allt hemmagjort :-P


Hahaha Helt rätt Uffe :thumb:
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 13 mar 2013, 14:06

Tjoflöjt ... jag kaaaanske har respass den 24, hooraayy!!! Men det enda moderna chassiet jag har sitter under en fabrikslackad Lancia Martini. Jag får skämmas tamejfan - jag har förstås inga som helst planer på att lacka om bilen oavsett så det duger gott och väl för mig. Preppar den till max och ser till att komma bakfull för bästa möjliga placering.
:beer: 8-)

Jag har förvisso en whitekit Toyota också men det är naivt att tror att jag ska bli klar med den till den 24 mars.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 13 mar 2013, 14:30

klart du hinner lacka, vi kan ju inte ha flera Martini Lancior på banan ;-) en Gitanes Toyota vore fräckt!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 13 mar 2013, 15:50

Jag håller på med scratchbyggande för att få en version som Slot.it inte givit ut (ännu) och det blir banne mig på håret om jag ska hinna klart i tid. Sen återstår det ju att se om den godkänns för race... :cuckoo:

Så, jag utmanar dig Nico! Toyota på startlinjen? :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 14 mar 2013, 09:22

Jormungandr skrev:klart du hinner lacka, vi kan ju inte ha flera Martini Lancior på banan ;-) en Gitanes Toyota vore fräckt!

häpphäpp, nu ska vi se här... jag hade hemlackat förra tävlingen men inte du - alltså får du lacka om din Lancia :D ;-)
Hade min TicTac Porsche legat på evo chassie kunde jag bytt till den.

Aramis skrev:Jag håller på med scratchbyggande för att få en version som Slot.it inte givit ut (ännu) och det blir banne mig på håret om jag ska hinna klart i tid. Sen återstår det ju att se om den godkänns för race... :cuckoo:

Så länge den sitter på reglementsenligt chassie med hjulen innanför karossen tycker jag det är coolers. GruppC känns lite som Gr5 fast med motorbegränsning.
:D

Aramis skrev:Så, jag utmanar dig Nico! Toyota på startlinjen? :beer:

Sorry Anders, not gonna' happen this time. Jag har lite karossmodifikation planerad för min Toyota så jag kan inte hasta på - vi flyttar i månadsskiftet och .. ja näe - jag tager vad jag haver till denna tävling.
:)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 14 mar 2013, 16:24

Nico skrev:
Aramis skrev:Jag håller på med scratchbyggande för att få en version som Slot.it inte givit ut (ännu) och det blir banne mig på håret om jag ska hinna klart i tid. Sen återstår det ju att se om den godkänns för race... :cuckoo:

Så länge den sitter på reglementsenligt chassie med hjulen innanför karossen tycker jag det är coolers. GruppC känns lite som Gr5 fast med motorbegränsning.
:D

Jamen visst är den reglementsenlig! Har endast gjort karossmodifiering på en befintlig Slot.it-kaross. Men frågan är om jag hinner i tid?? Spacklet jag beställt har inte kommit ännu!! Nåja, jag ska nog hinna med trots det...

Nico skrev:
Aramis skrev:Så, jag utmanar dig Nico! Toyota på startlinjen? :beer:

Sorry Anders, not gonna happen this time. Jag har lite karossmodifikation planerad för min Toyota så jag kan inte hasta på - vi flyttar i månadsskiftet och .. ja näe - jag tager vad jag haver till denna tävling.
:)

Kajsa Varg var ingen vidare racerförare, men jag såg ju en Marlboro-Jaguar i din låda sist, varför inte bara köpa Evo-chassit till den om det nu är där skon klämmer?
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 14 mar 2013, 23:41

Här lyser flitens lampa, jävlar va de skruvas Gr.C kärra 8-)
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 18 mar 2013, 22:38

Kristian skrev:Här lyser flitens lampa, jävlar va de skruvas Gr.C kärra 8-)

Min bil är i delar; spräckta karossfästen, snett chassie och fel pinion på motorn. Five days to go, varav en TRS tävlingskväll (torsdag, då skall dessutom den här GrC kärran skakas ned) så i praktiken Two days to go. Var f-n tog bakaxeln vägen?!

Jaja, då så, ses på söndag morgon!
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 18 mar 2013, 23:33

Lasse1930 skrev:
Kristian skrev:Här lyser flitens lampa, jävlar va de skruvas Gr.C kärra 8-)

Min bil är i delar; spräckta karossfästen, snett chassie och fel pinion på motorn. Five days to go, varav en TRS tävlingskväll (torsdag, då skall dessutom den här GrC kärran skakas ned) så i praktiken Two days to go. Var f-n tog bakaxeln vägen?!

Jaja, då så, ses på söndag morgon!

Känns skönt att för en gångs skull ha bilen klar i sin låda. En liten shakedown och viktning kanske sen är Lancian klar för stordåd. Hoppas att vi kommer till start på söndag med vetskap om att Alonso vann morgonens GP.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 18 mar 2013, 23:40

Jag körde en liten shakedown i går, bilen går åt rätt håll och däcken verkar runda :thumb:
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 18 mar 2013, 23:48

Nico skrev:.........vi kommer till start på söndag med vetskap om att Alonso vann morgonens GP.

Ja, det är ju fasiken att det kolliderar, men seriekalendern var stentuff att få till, so, I'm truely sorry! Men givetvis; fingers crossed for Alonso!!

Kristian skrev:....., bilen går åt rätt håll och däcken verkar runda :thumb:

Ojojoj, framgångarna avlöser varandra....vad händer härnäst??
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 19 mar 2013, 02:46

Jag är väl inte orolig över åt vilket håll min bil går, här finns det andra saker att oroa sig över! Kommer spacklet vara torrt? Kommer dekalerna sitta åt rätt håll? Kommer vingen hamna där bak? Jag har väl ca 2 veckors jobb kvar att göra på fem dagar... Men den ska banne mig stå på startlinjen även om det orsakar att folk blir dubbelvikta av skratt!

F1 ja... Frukost hos mig har vi ju kört vid ett par tillfällen tidigare, men den här helgen kan det bli svårt, tyvärr. Det är ju endast andra loppet för året och dessutom på en rättså trist bana så vi får väl missa't helt enkelt... :(
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 22 mar 2013, 03:30

Det är ingen av de 12 som är anmälda som inte kommer nu på söndag, väl? I så fall måste ni säga till.

Ser ut som mitt ekipage hinner bli klart för race till slut. Första test blir när starten går... :thumb:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 22 mar 2013, 12:07

Inte hundra på att alla dyker upp men dom flesta verkar på G. Skall egen mat tas med eller har TDS catering öppet på söndag.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 69 gäster