TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Doc-Z 22 mar 2013, 14:35

Doc-z kommer :thumb:
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 22 mar 2013, 14:48

Även Gulf kommer, dock för dagen i UOP dräkt 8-)

Liksom Janne L är jag nyfiken på hur matfrågan är tänkt att lösas? Pizzerian längre bort på gatan var ju minnesvärd, men kanske inte av "rätt" anledning :rolleyes:
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 22 mar 2013, 16:38

får kolla upp det. vi har ju tyvärr inget pentry så en portabel kokplatta är ett måste i så fall... om alla ställer in sig på att äta ute så kanske vi kan överraska..
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Janne L 22 mar 2013, 18:53

Det är lugnt jag tar med mig lite föda.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lempa 23 mar 2013, 01:47

Gulf Persson skrev: Liksom Janne L är jag nyfiken på hur matfrågan är tänkt att lösas? Pizzerian längre bort på gatan var ju minnesvärd, men kanske inte av "rätt" anledning :rolleyes:


Men kära ni, förutom den mycket spännande och intressanta socialantropologiska studien i lokaliteterna, har ni verkligen glömt den här?

OMEGA-PIZZA.JPG
Minns hur Anders kämpade hårt för att få ner hela, men även en gigant kan ju inte rubba alla berg!
:D
OMEGA-PIZZA.JPG (76.09 KB) Visad 12172 gånger


Ha en superkul tävling! :beer:

/Lempa
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 23 mar 2013, 16:00

Aramis har införskaffat en kokplatta till i morgon och jag ska försöka att skaka fram lite korv och bröd, så vi ska inte behöva svälta i morgon :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav laca45 23 mar 2013, 16:11

Jag dyker också upp imorgon.

Laca
Användarvisningsbild
laca45
Slotracer
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 02 feb 2004, 08:44
Ort: Södermalm Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Nico 23 mar 2013, 21:48

Jag kommer inte imorgon så du kan köra din Lancia i lugn och ro Marcus. :)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 23 mar 2013, 21:51

Är på plats i Eskilstuna sedan i förmiddas, kommer vara lagom seg och blåslagen i morgon.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Kristian 24 mar 2013, 09:14

Öppnade inte portarna kl 8? Jag står otåligt å knackar på dörren...
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 24 mar 2013, 20:03

Joinade Kristian utanför låst port; kallt ute; vad händer med däcken;finns det däckvärmare förberedda? Här behövs troligen mer än så!? Rätt visar det sig; skapliga tider men det känns ändå som TDS:arna kör i åttor runt en.

Jaja, tur att man överdoserade morgonens betablockerare-dos något, för även om man nu var och körde i mitten av fältet var det ingalunda någon semesterresa. (Av någon anledning är jag alltid helt slut när jag lämnar E-tuna och TDS efter en dylik drabbning. Och då har jag två timmar hem i vanlig bil, eller ja, en 32 år gammal SAAB 900, som om den inte har förgasarmembranspricka, så har den just för dagen gravt drivknutsglapp!) Sammataget är det tärande, men det är som jag skrivit på bagageluckan "It's better to burn out, than to fade away" (N.Y.). Och idag brände man ut sig i jakten på varv, men nu räckte det inte till mer än en sjätteplats; eller, fel; det blev en sjätteplats, troligen ganska bra! Hade jag inte givit allt hade poängtappet blivit än större.

Tack TDS för en kalaslyckad dag; serien vinner mark, alla verkar gilla upplägget, alla respekterar alla och hjälper varandra. Topp :up: !

Saknade givetvis Nico på dagens grid, men vetskapen om att han var hemma för att bygga JLS-banan till tävlingsdugligt skick inför nästa drabbning ursäktade honom. Väl mött i slutet av april!

Stort GRATTIS till dagens vinnare, Janne Doc-Z, som verkligen for som en raket runt banan. Good going in your new Jaguar!

Lasse
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 25 mar 2013, 00:26

Ja, det är banne mig jobbigt att köra bilbana! Roligt men jobbigt... Är också helt slut i huvudet efter tävlingar både hos oss och hos er. Mycket beroende på att min ordinarie dygnsrytm blir rubbad i och med att jag jobbar ständig natt men också för att det tär på en att koncentrera sig så i 10 minutersintervaller. Att jag var alldeles för bakis var ju heller ingen höjdare.

Nu sitter jag på jobbet och lider dessutom av grav kebab-koma efter en pizza slående lik den Lempa lagt upp bild på. Är alldeles för trött för att göra några djupare analyser av dagens race men jag kan ju säga att det var mycket trevligt! Är otroligt nöjd med andraplatsen och jag lyfter på hatten för Janne och hans makalösa körning idag. Du var i en klass för dig själv och det var aldrig nåt snack om vart segern skulle hamna idag. Vi var alla otroligt imponerade av din snabba körning och det med en bil med originalmotorn kvar i. Bra att du bevisade att en boxermotor inte är ett absolut måste!

Jag ska se till att knappa in resultaten på hemsidan under natten så ni kan kika när ni vaknat. Så länge så vill jag utbrista i ett jättestort tack till alla som kom och gjorde dagen så lyckad!

Självfallet trist att inte Nico kunde komma men som Lasse skriver så var ju orsaken klart acceptabel!

Kram på er!


/Anders
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Aramis 25 mar 2013, 08:03

Resultatlista från Grupp C.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 25 mar 2013, 10:55

Skojigt, uttröttande och lärorikt. Tusen tack till hela Tuna Devils för ett fint arrangemang och snyggt råddat med korven, den satt perfekt. Hur Janne E bar sig åt för att fara fram på det där hejdundrande sättet kommer jag aldrig begripa men det är bara att gratulera till en förnämlig insats :beer: En :beer: till Anders också för en fint byggd Mercedes och som dessutom föga förvånande gick som en avlöning. Vad lärde man sig då, jo det räcker inte med en snygg bil, den lille rackarn måste var onödigt snabb också, o ve vilka krav som ställs på dagens människor :rolleyes: Är ändå riktigt nöjd med gårdagens insats förutom att något naturligtvis måste gå sönder mitt i ett heat :-(( Denna gång var det bulten som håller resistorn på plats i handtaget som behagade att gänga upp sig efter att ha suttit på plats i minst fem år :o Kommer nu skruva i sär alla handtag och plocka fram en flaska Loctite gänglåsning som airbrushas över innanmätet i handtagen. Vi ses på JLS.
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT4 - TRS TDS 4 Race Series 2013

Inläggav BeO 25 mar 2013, 13:41

Tack TDS:are för en välorganiserad och trevlig tillställning! Att man sedan blir varse att racern man har egentligen fungerar bättre som bromsskärm eller ankare är lärorikt. Trots idogt testande och förväntansfullt nöjd med ekipaget kan man bara konstatera att det inte räcker med att göra bilen bättre och träna. Gränserna för vad som är möjligt flyttas ständigt framåt. Att Janne Doc kunde ha nöjt sig med 3 heat och ändå vunnit över undertecknad får man väl försöka skölja ned med en Påskmust av starkare variant samtidigt som påsarna med nya däck, chassin och motorer dimper ned i brevlådan för att åtminstone försöka hålla sig kvar i tabellen efter nästa race 8-o. Då har det säkert kommit ut ett nytt Hakka nn39 som man borde ha haft...
Kul är det i vilket fall, att jag sedan inte vann får jag väl se som en välgärning för att någon annan slapp ta min plats d v s 2:an från slutet :D !
Grattis Doc till segern!

/BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 66 gäster

cron