TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 21 nov 2013, 21:56

får se om jag kan. tanten jobbar och jag har inte fått tag i någon barnvakt. :sceptic:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Aramis 22 nov 2013, 00:20

Dawid skrev:Hej,

Undrar när det börjar! Axel har en Lancia och jag en Capri och vi båda har säkert något som passar in till supportracen.

/D.

Bra! Kul! Vi öppnar omkring 09.00 förmodligen aningen tidigare. Sen får vi bestämma om vi ska börja eller avsluta med supportrace.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Aramis 22 nov 2013, 00:24

Jormungandr skrev:får se om jag kan. tanten jobbar och jag har inte fått tag i någon barnvakt. :sceptic:


Inte bra! Ut och jaga!


Har gjort en sen regeländring. Framdäcken på vissa bilar tar lätt i uppe i karossen och så kan vi inte ha det så de får antingen bytas ut eller slipas ned. Kan vara den stora anledningen till att vissa bilar hoppar och studsar... :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 22 nov 2013, 23:24

Det ser mörkt ut tyvärr. Päronen skall bort och svärpäronen är i sydamerika. har inte hittat någon annan som har möjlighet heller :(
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Janne L 24 nov 2013, 16:52

Tackar för en trevlig racedag i Eskilstuna, har blivit lite lite av den varan i höst så det kändes kul att käka lite korv och snacka skit runt banan.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Doc-Z 24 nov 2013, 17:55

Ett stort tack till alla i TDS. TRS. SSK och gästförare som kom och gjorde denna dag glad o trevlig.
Härligt och titta på dessa vackra monster susa runt banan.

Mvh Doc-z
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 25 nov 2013, 12:01

Tack för en trevlig dag i Eskilstuna och en imponerande uppvisning i att köra fort av det två infödingarna Anders och framförallt Jan, jösses vad ni kör. Kul var det i alla fall även om man inte har en chans att hänga med i det tempot. Ser fram emot en lugn och stilla Historic Open tävling där man hinner se bilarna, ta en fika på picknick filten och sedan köra vidare mot målet....
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Aramis 25 nov 2013, 22:36

Nu är deltävling 4 av 5 körd. Premiär av en ny klass som fungerade ganska bra. Vissa bilar flög fram och vissa andra hade lite hopp- och studstendenser. Men i det stora hela så var nog de flesta nöjda.

Janne E kammade hem segern i stor stil med en febrilt jagande Anders som inte hängde med i tempot. Thomas Werner knep bronsplatsen efter säker körning och nykomlingen Simon lärde sig både bil och bana snabbt och kom in på en fin fjärdeplats. Här är en länk till en komplett Resultatlista.

Deltagarantalet stannade på 9 men tyvärr fanns bara 5 st från serien närvarande, vilket ju är synd. Men vi tackar de 4 gästförare som fyllde ut så tävlingen blev lite större!

Det kördes även ett supportrace före huvudracet och det blev en ganska tät historia med många förare inom bara några få varv. Resultat från detta kommer också inom kort.


I totaltabellen hade det smugit sig in ett fel. Jag hade gett mig och Nico 10p vardera för den delade segern i F1, vilket ju skulle vara 12p vardera. (10+14/2=12) Klantigt men tabellen lever än...


Sista deltävlingen är 15 december och då är det Historic Open på Tjockhultbanan. Maken till vackert startfält får man sannerligen leta länge efter! Väl mött då!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Nico 26 nov 2013, 14:02

Aramis skrev:Har gjort en sen regeländring. Framdäcken på vissa bilar tar lätt i uppe i karossen och så kan vi inte ha det så de får antingen bytas ut eller slipas ned. Kan vara den stora anledningen till att vissa bilar hoppar och studsar... :)

Jag lade en liten plastbricka på 0,25mm på skruvstolpen - funkade skitbra och man slipper att slipa ner framdäcken och riskera "för mycket grepp i framvagnen". Man vill ju ha så bra glid som möjligt på framhjulen och vi får ju inte lacka framdäcken eller byta ut dom. Tyckte det var en enkel och fiffig lösning.
:)

Grattis till segern Janne. Anders behåller greppet om slutsegern dock. Det ska väldigt mycket till för att missa detta. Typ ett barn kanske ;-)
Hoppas jag kan komma till nästa tävling, om bilen blir klar.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Doc-Z 26 nov 2013, 15:42

Tack Nico :)
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Nico 09 dec 2013, 15:01

Kamrater,

Jag kommer inte till finalen nu på söndag. Ingen är väl förvånad då jag har lyst med min frånvaro på såväl stenhårda klubbracekvällar som avslappnad helgracing.

Min sämsta racinghöst so far. Hoppas på tur i finallotteriet istället.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 09 dec 2013, 15:29

Jag kommer köra finalen och förhoppningen är att det kommer ske i en bil från 1947, dock uppdaterad på 50-talsvis/SCCA racing.. Blir mitt första chassibygge för frontmotor. Om den inte blir klar får det bli något annat från hyllan med klara bilar.
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 09 dec 2013, 16:28

Gulf Persson skrev:..köra finalen och förhoppningen är att det kommer ske i en bil från 1947, dock uppdaterad på 50-talsvis/SCCA racing...

Hmm, what might that be... :-; Well, vi får förhoppningsvis se. Själv tänker jag också köra, vet inte riktigt vad ännu, kanske något från 1957, och det är inte Gull-vingen jag syftar på...
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Aramis 10 dec 2013, 00:52

Tråkigt Nico att du inte kan närvara på finalen men sånt är livet. Många som haft förhinder i år så det blir förhoppningsvis en mer närvarande serie nästa år! :)

Jag planerar att åka på söndag då jag fått klartecken hemifrån. Vilken bil jag kommer köra är också klart och det blir den där "dåliga" bilen som Jocke körde förra finalen, fast nu med Nincodäck bak då jag tycker dom har ett skönare grepp.

Ska bli spännande att se alla underbara bilar till start. Är ju helt klart den klass där det pirrar mest i magen när man flanerar omkring i padocken. Tycker klassen kan spikas som en finalklass i samtliga serier. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Scalex 10 dec 2013, 11:46

....den va inte dålig Anders , den va bäst :-) Klart du ska köra Maseratin :thumb:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster

cron