Sida 8 av 8

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 18 maj 2014, 19:26
av Jormungandr
Tack för en toppentävling idag! det var ett tag sen jag var på en så rolig och trevlig tävling! snyggt roddat och en fin avslutning på serien! Grattis till vinnarna och grattis till förlorarna som kämpat tappert!

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 18 maj 2014, 20:48
av Janne L
Tack Nico för allt fixande och tack alla som gjorde dagen till en ytterst trevlig tillställning. bra rejsing, god grillning och en liten storbilsutställning och veteranmoped utanför :thumb:
Janne L

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 18 maj 2014, 21:08
av ymigs
En kort filmsnutt från dagens event (får inte direktlänkningen till YouTube att funka)...

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 19 maj 2014, 11:01
av Nico
Tack!

Tack för en härlig racedag - riktigt nice startfält - härlig racing - härlig shop-in-shop lösning med bilbanebilsförsäljning i golvbutiken :)

Racet var skoj - jag bara matade på föraruppställningar, startade upp heat, kickade igång grillen osv. Första gången jag verkligen kunde vila ögonen och hjärnan var väl när jag pustade ut lite och summerade dagens race... så fick jag dela andraplatsen med Janne Lundberg - det var ju bra mycket mer än jag trodde att jag skulle lyckas med till slut. Speciellt efter mitt urdåliga heat i gult spår.


Nu har vi kört gamla hederliga Fly Classic Le Mans under ny flagg "Classic Le Mans" (Fly/SRC/Spirit) vi inledde med skruvarna i botten. Och jag ber om ursäkt för att jag trots allt lämnade fritt för tolkning när jag skrev stumskruvat och så kom det två lössläppta motorvaggor istället. "Motorvaggan är inte chassiet" Näe det är bara en del som sitter ihop med chassiet ... Jag borde väl ha tänkt längre och inte tagit något för givet - jag ber ödmjukast om ursäkt. Men det löste sig och bilarna for fort frammåt. Men när vi kör i Stockholm får man nog vänja sig vid att motorvaggan skall vara stumskruvad eller limmad eftersom inte alla modeller har möjligheten att släppa lös en motorvagga.
I o m de många olika varianter på flaggor som dyker upp i denna klass (fjädrande SRC-flaggor, bilar med utbytes pickuper) kan man väl mer eller mindre lämna detta fritt framöver eftersom man inte ska behöva påverka bilens konstruktion för att få in ny/bättre pickup.
Under tävlingen blev man också påmind om att Scalextric och MRRC har chaparaller som faktiskt också bör ha tillträde till denna klass.

Anders från Tuna Devils vann serien i stor stil, första förlorare var båda från Svenska Scalextricklubben, Janne E och Thomas Werner. Efter tävlingen grillade vi lite och lottade ut bilar där Gunnar gled in med stor stil inför grillningen varpå hans namn drogs ur skålen - man kan inte annat än skratta.

Sen körde vi Trans Am också - riktigt skoj, trots blankt vänster bakdäck krängde jag in CocaColahäcken på tredjeplats - stor stil!
Bild


Jormungandr skrev:Grattis till vinnarna och grattis till förlorarna som kämpat tappert!

Såg inga förlorare... bara massa glada typer!
:up:

Tack för väl genomförd serie, nu tar vi lite sommarlov så ses vi på andra sidan eller något! 8-)

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 19 maj 2014, 12:43
av Janne L
Ja det var lite lustigt att stumskruvregeln var så skrämmande att ett par deltagare inte kunde ta tills sig den i hela sin omfattning utan ville dela upp chassit i olika fristående delar som skulle skruvas fast i olika omfattning, det blir lite som att tårna inte hör till foten osv. Även om tanken känns främmande så går re4geln just ut på att man inte skall kunna ha fördelar av olika chassikonstruktioner då alla bilar inte har lösa motorvaggor i sina chassin. Jag tyckte regeln fungerade utmärkt då alla bilar fick samma förutsättningar.
Janne L

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 19 maj 2014, 13:07
av Lasse1930
Nico skrev:Såg inga förlorare... bara massa glada typer!
:up:

Sammanfattar dagen på ett utmärkt sätt! Ytterst trivsamt och välroddat!

STORT TACK!

Re: TT6 - 2014

InläggPostat: 20 maj 2014, 12:04
av Aramis
Tänk vad roligt vi hade!

Det är roligt att blanda olika fabrikat och det är extra roligt när det fungerar också! Jag körde original Fly med allt plast kvar förutom bussningarna och så NSR-däck och det visar ju att byte till aluminiumfälgar och drev inte har någon boost för farten på bilen. Huvudsaken är att grejerna lirar utan att kärva. En något större pickup vore dock att föredra så vi slipper dessa "skumma" urkörningar i halvfart, särskilt på en något studsig Nincobana.

Circuit de JLS är en otroligt skön bana att köra och den har visat sig vara en bana där det blir otroligt jämnt mellan alla förare i toppen. I F1 delades förstaplatsen, nu delades andraplatsen. Helt makalöst faktiskt! Tror Landrud vann över mig med en tiondel i NSR Porsche 997 GT3 förra året. Sånt är kul!

Grillningen var som en asfet prick över i:et och mysfaktorn var i topp! Tack Nico för att du roddade denna söndag med bravur! Tror inte du satte ett pekfinger fel på tangentbordet! :up:

Jag vill tacka alla för den här säsongen och hoppas att vi kan ses i höst igen för några avslappnande lopp. Om inte i en serie så kan vi ju köra några separata happenings. MMM ska ju köra en dragracingtävling och så borde vi i TDS hitta på nåt kul för 5-årsjubiléet. Med grillning då förstås!

Grattis till alla som varit med och kört och grattis till prisvinnarna Janne, Peter och Gunnar. TDS har verkligen tur med lotterna... Grattis också Janne till segern i Trans Am efter grillningen! Försökte bjuda på motstånd men du var för stark denna gång.

Kram på er alla!