1/32 Dragracing

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Scalex 04 mar 2015, 08:21

Ser ut som jag får lämna återbud. Krockar tyvärr med Inofficiella VM med Märklig Sprintklubben i Limmared. Ett evenemang jag inte missat på 15 år. Önskar er alla lycka till på racet och hoppas fler tillfällen dyker opp ☺
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Modellpularn 04 mar 2015, 09:11

Jormungandr skrev:Jag körde med en S16D i en av mina bilar. den verkar fungera lagom bra, men jag hade problem med däcken som jag inte limmat tillräckligt noga. gav kraftiga vibrationer och de tog i karossen i högre farter. Jag kommer inte att byta motor än iaf.

Bra! Tack då vet jag. Kan man fnula vidare lite... :rolleyes:
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Aramis 08 mar 2015, 22:55

Jag måste också lämna återbud till tävlingen. Det krockar med Scaleauto GT3 som ska köras i Sollebrunn, deltävling 1 i serien. Vi får ses nästa gång!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Janne L 09 mar 2015, 08:47

Synd att du prioriterar bort vårens dragracing tävling, samtidigt bra att veta inför framtiden.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Aramis 09 mar 2015, 20:31

Janne L skrev:"samtidigt bra att veta inför framtiden."
Janne L

Utveckla gärna vad du menar, tack.
Mvh
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Janne L 10 mar 2015, 08:53

Visst kan jag utveckla mig Anders, då vi inte har vetat att du tänkte köra GT 3 1:24 och att dessa tävlingar prioriteras högre av dig jämfört med andra engagemang som du redan anmält dig till så kan det vara bra att veta inför framtiden, vad du tycker är A och vad du tycker är B så att säga.
Personligen hade jag sett fram emot att träffa dig runt dragstripen den 22 så när jag kom upp på morgonen och såg att du tänkte åka till någon Brunn istället så blev jag lite sur och tänkte jäkla svikare helt enkelt, så konstigare var det inte.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Gulf Persson 10 mar 2015, 15:22

Trist med avhopp, å andra sidan tillkommer en hel del nya så till hösten får vi se till att vara fullt startfält.

Så här ser startfältet ut nu:

Gulf________________4 klasser
Mika________________4 klasser
Wietze______________4 klasser
Anders Z_____________4 klasser
VeiVikingen__________4 klasser
Janne L______________4 klasser
Jormungandr_________4 klasser
Pernilla______________4 klasser
Peter C______________4 klasser
Maria________________4 klasser
Lasse Ä______________4 klasser
BeO_________________4 klasser
Nico_________________4 klasser
Dawid_______________3 klasser
Micke_______________2 klasser
Modellpularn_________? klasser

Har jag missat någon? Eller är det något annat som inte stämmer? Hör av er. Doc Z ska du åka med Anders till Sollebrunn eller vill du åka med oss?
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Modellpularn 11 mar 2015, 16:25

Jag har en bil till Box Stock iaf. Sen får jag se om det kan bli en specialare också.... Så kanske två klasser.
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Jormungandr 13 mar 2015, 16:10

Det börjar dra ihop sig.. Med dubbla uppsättningar att förbereda så har jag 2 bilar helt klara (mindre modifieringar från förra gången.), 2 som ska finjusteras, 3 som står klara för lackering och en sista som har lite finputs kvar innan även den skall få lite tjusig kulör. borde hinna färdigt iaf :-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Dawid 16 mar 2015, 19:24

Hej,

Ser fram emot söndag. När och var? Anders berättade för mig att hans dragster gått sönder vid uppbromsningen; hur går den till? Kommer mina bilar bli skrot? Har ett 1 Ohm (ev två Ohm, lite osäker här), ska jag ta med det? Har testat mina åk men har inte fått ordning på tidtagningen som är tillbaks hos Pendle för kollationering så jag har ingen aning om hur fort, eller långsamt, mina bilar går. Blir spännande! Har ett par bilar till klasserna 1-3 så jag tänker att jag ska försöka få med Axel om det går. Är det i så fall ok för er?

Dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Dawid 16 mar 2015, 19:35

Har alltså ett gashandtag med ett eller två ohms motstånd.
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Jormungandr 16 mar 2015, 21:06

vi körde med 25 Ohm förra gången. Alla hade samma handtag för att får snabbare heat.

Uppbromsningen skedde genom att strömmen försvinner efter målet och bilen rullade in i en filt som var uppspänd på en kartong. En Dragster har så många utstående delar att dessa högg tag i filten och gick av (den hade också väldigt hög fart) andra kortare och långsammare bilar kunde på sin höjd snurra runt i filten. Mina Funny Cars for rakt igenom filten och ner på golvet ett par gånger. dock inga skador till följd av detta.

Uffe och grabbarna skulle se över och försöka få fram en annan inbromsning. Hur har det gått med detta Uffe?
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Janne L 17 mar 2015, 08:22

Vi har skaffat två Parma 15 ohms handtag till denna gång.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Janne L 17 mar 2015, 09:51

Inbromsningen kommer att ses över då det var lite vilda inbromsningar i filten förra gången, förändringar kommer att ske men jag vet inte vilka på rak arm. Om klass 3 ekipaget har mycket utstickande detaljer så är det bra att ta med snabblim (egen erfarenhet). Dawid du sitter i samma båt som alla andra då ingen av oss vet hur bilarna beter sig i toppfart. Jag åkte väldigt fort sist men hade stora problem med att få bilarna i mål i rätt spår så jag prövar lite högra vikt denna gång och hoppas på lite högre spårsäkerhet. Det finns under förmiddagen möjlighet att testa och trimma in bilarna så ta med det som behövs. Ser fram emot en skön dragracing happening i enkelhetens tecken på söndag. Det finns gott om plats för Axel så ta med honom.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing

Inläggav Gulf Persson 17 mar 2015, 10:11

Handtag blir de som Janne införskaffat 15ohms Parma = Lika för alla och snabba förarbyten.

Inbromsningen ska ses över, en tunnare filt tror jag som broms 1 och sedan kan den tjockare komma på slutet. Kommer även prova med att kortsluta banan efter målgång där det är strömlöst vilket ska ge samma effekt som broms vid vanlig körning, skulle detta visa sig vara otillräckligt så får vi labba med motström vid höstrejset men då lär risken för drevras vara stort. Det är lite svår testat hemma vid detta, har inte riktigt 15 meter inomhus..
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster