Sida 9 av 9

Re: 1/32 Dragracing

InläggPostat: 04 maj 2015, 20:09
av Jormungandr
man skulle ju kunna testa med minimi vikter också. det har man ju i staterna. bara en tanke.

18k men fri drevning då antar jag?

Re: 1/32 Dragracing

InläggPostat: 05 maj 2015, 09:19
av Gulf Persson
Funderingarna i regel utskottet av MiniMotorMasters pågår för fullt, deadline är satt till början av sommaren så vi ska ta ett långt pass vid förhandlingsbordet snart.

Kul initiativ Dawid att bjuda in till test & race hemma hos dig, tyvärr är maj fullbokat till nära på sista minuten, suck :( så jag får nog avstå..

Dawid skrev:Har också roat mig med att förse ett par bilar med dropparm och inga magneter. En är en tiondel långsammare än förut och den andra är faktiskt två tiondelar snabbare. Jag konstaterar att minst problem får man med magneter, svårast är att tynga ner bilen lagom mycket och dropparm ger uppenbarligen varierande resultat.


Men dropparm var väl ändå roligast ;-)

Re: 1/32 Dragracing

InläggPostat: 05 maj 2015, 09:55
av Janne L
Usch vilka bilar du slänger ihop :D Mina åsikter i klass diskussionen: NSR `s 25K kort eller långkannemotor som enhetsmotorer inga magneter eller dropparmar och wheeliebars i klass 1, däck typ 9X22 gummi alltså bilar med lite stock, super stock karaktär. Törs inte lova att jag kan dyka upp Dawid men jag håller dörren öppen och lovar att återkomma i ärendet.
Janne L

Re: 1/32 Dragracing

InläggPostat: 05 maj 2015, 19:47
av Dawid
Då bestämmer jag att jag är på plats kl 10.00 den nämnda söndagen. Det är bra om ni/du bekräftar om ni/du kommer dock. Återkommer om adress etc. Jag ordnar kaffe och några bullar. Max finns i närheten. Jag har gott om plats att meka och tävlar vi så ordnar jag några anspråkslösa priser.

Vad beträffar mitt förslag med Mabuchi så beror det mest på att jag upplever glappet mellan 25K och 30K-motorer litet. Det är nog en kul utmaning att försöka få fart på en 18K-bil. Det är ändå en dj-la fart i en 25K-motor (särskilt en långkanneversion), där är trots allt problemet mest är att hålla kvar bilen på banan.

Instämmer med föregående talare; dropparm är häftigast (men också mycket pul)!

Re: 1/32 Dragracing

InläggPostat: 20 maj 2015, 22:06
av BeO
Hej!

Mina synpunkter på förändringar; behåll klass 0 och 1 oförändrad. Möjligen kan man reglera klass 1 med ett antal olika likvärda motorer typ NSR 25k kortkanna.

Klass 2, reglerade motorer som är likvärdiga typ NSR 30 k kortkanna, inget annat.

Klass 3 som det var :-)

Hilsen

BeO