Sopsist racing - DiSCA 2024

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Sopsist racing - DiSCA 2024

Inläggav Porsche 997 26 maj 2023, 19:17

Hej, alla som fortfarande läser här.

Jag planerar att som gymnasiearbete inför läsåret 23/24 konstruera, tillverka och tävla en helt egen bilbanebil. Offret är en Porsche 992 GT3 R.

Man skulle kunna säga att jag har tjuvstartat något, med de första prototypkarosserna redan tillverkade, vakuumformningsutrustning inköpt, och en första bil som är likvärdig med de snabbaste bilarna i SRSoWÖ.

Bild

Men för att verkligen veta om jag "lyckats" räcker det inte med vinster i en liten klubb, utan jag kommer behöva jämföra mig och min kreation ute i världen.
Min plan är att delta i (minst) två DiSCA-tävlingar under våren 2024, Suzuka Double digital i Best, Nederländerna, och Le Mans 24h i Derby, England.
Där får jag tävla mot några av de bästa bilbyggarna i världen, som Maurizio Ferrari (Slot.it), Stefan Naalbach (Prospeed), Steven Verlest (SVworkz) och João Ferreira (Olifer) för att nämna några.

Man kan dock inte köra Endurance-tävlingar själv, vilket är varför jag vänder mig hit, i hopp om att hitta likasinnade lagmedlemmar till nästa års äventyr. Det vore väldigt roligt att få med så många unga som möjligt, men det är så klart inte ett krav.

Med vänliga hälsningar

Jona Nolåkers
Översolle, SopSist Racing
Even if you put a rocketship, we will be sopsist!
Användarvisningsbild
Porsche 997
Kurvvakt
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 04 jan 2021, 01:06
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 44 gäster