Medlemsavgiftslotteriet 2006

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Medlemsavgiftslotteriet 2006

Inläggav Habos 16 dec 2005, 02:03

Alla som betalat in sin medlemsavgift innan dragningsdatumen är med i alla de kommande dragningarna.
1 Jan 1 st Scalextricstartsats
1 Feb 1 st Scalextricbil
1 Mars 1 st Scalextricbil
1 Apr 1 st Scalextricstartsats
1 Maj 1 st Scalextricbil
1 Juni 1 st Scalextricbi
1 Jul 1 st Scalextricbil
1 Aug 1 st Scalextricbil
1 Sep 1 st Scalextricbil
1 Okt 1 st Scalextricbil
1 Nov 1 st Scalextricbil
1 Dec 1 st Scalextricstartsats
Obs Ni måste meddela mig vilka lottnummer ni vill ha mellan 1 och 1296.
Man får en lott för varje år i rad man betalt medlemsavgiften + en lott för varje Scalextricträff man varit på under dessa år. Jag håller koll på hur många lotter ni får.
Dragningarna kommer att göras på olika träffar, ni behöver inte vara närvarande. Den första dragningen sker i samband med Emsac cup i Karlstad 15 Jan.
Vid vinst försvinner just den lotten ni vann på. Blir vinsten på ledig lott, förs vinsten över till nästa års medlemsavgiftslotteri. Vinster skickas inte. utan hämtas på nån träff eller mässa. Jag meddelar varje dragnings vinnare i denna tråd.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Dan J. 19 dec 2005, 13:50

Hej!

Några synpunkter på detta, jag börjar med två citat:

"Man får en lott för varje år i rad man betalt medlemsavgiften + en lott för varje Scalextricträff man varit på under dessa år"
och
"Vid vinst försvinner just den lotten ni vann på".

Att man får ny lott för varje år och lott för aktivt deltagande har jag inte synpunkter på, men brukligt i medlemslotterier brukar väl ändå vara att man vid vinst 'nollställs' och får börja om helt från början? Annars blir det ju så att om tjugo år, om klubben existerar då, så kommer 'nykomlingen' med sin enda lott, mot 'veteranernas' flera tiotals lotter, att ha större chans att vinna på vilket annat lotteri som helst än att vinna något i det här...?

Nästa citat:

"Blir vinsten på ledig lott, förs vinsten över till nästa års medlemsavgiftslotteri."

Det betyder ju att man inte vet hur mycket som går tillbaka till medlemmarna under ett år, det skulle åtminstone i teorin kunna bli noll, vilket ju knappast heller är brukligt i lotterier...

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav willson 28 apr 2006, 22:28

Men lotteriet är ju "gratis"...en bonus utöver.
Medlemsavgiften betalar vi ju ändå.
Tycker det är kul med ett litet lotteri och att någon försöker :thumb:
willson
Övningskör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 mar 2005, 23:37
Ort: Göteborg / Skövde

Inläggav Habos 02 maj 2006, 00:02

Eftersom Svenska Scalextricklubbens sponsorer är så generösa, och skänkt så mycket fina bilar och startsatser, tyckte jag att är läge med att fortsätta med medlemsavgiftslotteriet, där de medlemmar som betalar medlemsavgiften, men som av någon anledning inte vill eller kan åka på Scalextricträffar, ändå har möjlighet att vinna fina priser.
Jag förstår dock inte att inte fler av förra årets medlemmar snabbar på med medlemsavgiftsbetalningen som för dom bara är 100 kr, och kommer med i medlemsgiftslotteriet så fort som möjligt. Vi lottar ju trots allt ut 3 Scalextricstartsatser och 9 helt nya Scalextricbilar.
På Dans första synpunkt tycker jag att det är självklart att veteranen, som åker runt på Svenska Scalextricklubbens träffar runt om i Sverige, skall ha större chans att vinna en ny bil eller en Scalextricstartsats än den som besöker en Scalextricträff för första gången, även om veteranen vann en vinst för någon månad sen. Är det inte det rättvisaste?
Det är ju för att så många som möjligt skall åka på Scalextricträffarna som Svenska Scalextricklubben arrangerar Scalextricträffar.
Jag kan också tillägga att de bilar och startsatser jag själv vinner i både lotteri och mästerskapen, går vidare till nästa års prisbord.
På Dans andra synpunkt tycker jag att det vore jätteroligt om Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteris priser gick ut till medlemmarna. De 12 priserna är tillsammans värda cirka 11-12000 kr. De första 3-4 åren kanske inte alla priser vinns, men efter 5 år, så borde det vara fulltecknat i medlemsavgiftslotteriet, och alla vinster vinns. Men tänk på att de vinster som inte vinns i år försvinner inte, utan kommer igen nästa år. Vi har ju fått göra medlemsavgiftslotteriet mycket större tills i år, eftersom det förra medlemsavgiftslotteriet blev fulltecknat första året, eftersom det bara hade 112 lotter. Förresten Dan, du vann väl en bil i medlemsavgiftslotteriet 2005. Var glad nu att du inte nollställs i medlemsavgiftslotteriet 2006.
Och Willson, han har förstått det hela rätt. Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2006 är en ren bonus till alla medlemmar.
Jag återkommer med dragningarna i nästa inlägg.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Dan J. 10 maj 2006, 07:59

Nej, jag blir inte alls gladare över att lottandelar inte nollställs...

Jag tycker fortfarande att lotteriet blir väldigt orättvist om ett antal år: Den som då kommer ny till klubben kommer inte ikapp ifråga om lottandelar...

En nollställning av lottandelar vid vinst skulle fördela chanserna bättre för nykomlingar, fortfarande med möjligheten för alla att snabbare tjäna in nya lottandelar genom att vara aktiv och visa sig på träffarna.

Hälsningar / Dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Inläggav Habos 07 jul 2006, 23:46

Ja, då har vi äntligen en vinnare i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2006.
Ja, det tog visserligen ett tag innan någon hade prickat in rätt lottnummer i Svenska Scalextricklubbens medlemslotteri 2006, men i Junidragningen blev de 4 tärningskasten 1465, och där hade Thom Werner sitt namn och han vinner en helt ny Scalextricbil. Vi säger naturligtvis Grattis.
I Januaridragningen blev de 4 tärningskasten 5324, Feb 5443, Mars 1134, April 3441, Maj 2453 , men i dessa dragningar hade ingen lyckats pricka rätt ruta. Dessa 5 vinster( 2 nya Scalextricstartsatser och 3 st nya Scalextricbilar) kommer tillbaks igen vid kommande dragningar.
Några av de som betalat medlemsavgiften, har trots påstötning inte lämnat några lottnummer. Snälla ni, maila eller ring in de lottnummer ni vill ha, så kan ni vinna både Scalextricstartsatser och Scalextricbilar.
Det är också flera stycken som var på en Scalextricträff 2005 och bara skall betala 100 kr i medlemsavgift för 2006. Ju fortare ni betalar in medlemsavgiften, ju snabbare är ni med och slåss om både Scalextricbilar och Scalextricstartsatser.
Vi tackar förstås Svenska Scalextricklubbens sponsorer för de fina priserna som vi lottar ut i medlemsavgiftslotteriet 2006.
Jag återkommer med Julis dragning, som görs i samband med ett Sponsorträff på Play Planet den 8 Juli
Mvh THomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 20 aug 2006, 02:30

I Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2006 är det är så länge inte så lätt att vinna varken en Scalextricstartsats eller en Scalextricbil Det har nu under det första året delats ut ungefär 150 - 160 lotter, och ju mer lotter det delas ut, ju lättare blir det någon som vinner vid varje dragning.
Vid Julis dragning hos en av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Play Planet i Jönköping blev 6422 vinstlott, men ingen hade prickat in detta lottnummer
Vid Augustis dragning hos en annan av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Lundins Leksaker i Habo blev 1322 vinstlott, men inte heller denna gång, hade någon prickat in rätt.
När jag ändå var hos ytterligare en av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Einar Nilsson Järnhandel i Jönköping, så gjorde vi redan Septembers dragning, trots att det egentligen var en vecka för tidigt, men med 1443 som vinstlott, blev det inte heller denna gång någon vinnare.

De ovunna vinsterna försvinner förstås inte, de kommer tillbaks vid senare dragningar.

Vid Oktobers dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2006 som görs på Nostalgimässan i Göteborg Söndagen 2 Okt kl 15, drar vi tills det blir en vinnare av den helt nya Scalextricbilen som lottas ut då, och är skänkt av ytterligere en av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Hobbynet i Knislinge, som kommer att sälja Scalextricbilar i Svenska Scalextricklubbens monter på Nostalgimässan.

Jag återkommer med vinnaren, när dragningen är gjord.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 16 okt 2006, 17:55

Det var ju fullt ös hela dagen i Svenska Scalextricklubbens monter på Nostalgimässan, så vi höll ju på att glömma det här med dragningar i Scalextricträfflotteriet och Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri. Vi hann ju visserligen med att göra dragningen i Scalextricträfflotteriet men medlemsavgiftslotteriet hann vi inte med då, så när Svenska Scalextricklubben Jönköping körde 2:a KM-tävlingen så hann vi även med att göra Oktobers medlemsavgiftlotteridragning.
Eftersom det varit dåligt med vinstlotter tidigare i år, så var det ju bestämt att vi denna gång skulle dra lottnummer tills någon vann. och så gjorde vi naturligtvis.
Vi fick visserligen dra några nummer, men en vinnare blev det.
En helt ny Scalextricbil vanns denna gång av Magnus Svensson från Ulricehamn.
Han var på plats och körde KM, och blev också en Scalextricbil rikare. Han valde förresten en GT 40.
Novembers dragning i Svenska SCalextricklubbens medlemsavgiftslotteri kommer att göras 11 November på Svenska Scalextricklubbens höstträff i Mullsjö. Eftersom alla vinnarna blivit så glada när de vunnit en Scalextricbil, så kommer vi även i Novemberdragningen att slå tärningarna tills vi får en vinnare.
Jag återkommer i denna tråd efter nästa drgning.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 15 nov 2006, 19:49

Novembers dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri gjordes på Svenska Scalextricklubbens höstträff i Mullsjö 11 Nov. Jag hade ju lovat att vi även denna månad drog lotter tills någon vann. Men redan på första slaget hade vi en vinnare av en ny Scalextricbil. 6122 blev tärningsslagen, och där hade Svenska Scalextricklubbens största sponsor sitt namn. Vi gratulerar Play Planet i Jönköping till en ny Scalextricbil. Den som ger, han får, är det väl det heter. Det stämmer i alla fall denna gång. Svenska Scalextricklubben har fått 5 startsatser och en Goodwoodsats av Play Planet under de åren Play Planet sponsrat Svenska Scalextricklubben, så nu var det Play Planets tur att få något. På tal om Play Planet, så tar Svenska Scalextricklubben över underhållet på Play Planets Scalextricbana och bilar igen. Så nu blir det fyrspårigt igen. Kom gärna in och testa när ni kör förbi Jönköping. Play Planet ligger alldeles brevid E4:an och Kinnarps Arena.
För att vara extra snälla och för att det var så nära vinsten, så är det en av Svenska Scalextricklubbens medlemmar som har lottnummer 6123. Hör du av dig till mig innan Decembers dragning i medlemsavgiftslotteriet, så vinner du en ny Scalextricbil också.
Jag har mailat alla medlemmar vilka lottnummer de har, så kolla igenom era gamla mail.
I Decembers dragning är det förresten en Scalextricstartsats som vinst. Dragningen görs i samband med Svenska Scalectricklubben Jönköpings KM-avslutning den 7 dec. Men då slår vi bara ett lottnummer. Kom gärna dit och var med när dragningen görs.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
.
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 09 dec 2006, 12:02

Ja, då var Decembers och därmed 2006 års sista dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri avklarad. Den avklarades i samband med Svenska Scalextricklubben Jönköpings KM-avslutning i Mullsjö den 7 december. Denna gång var det en Scalextricstartsats som var vinst, och lottnumret som slogs fram blev 6443. Det var MYCKET spännande inför det sista tärningsslaget, eftersom en av de närvarande medlemarna hade lott 6442. Men nära räcker inte, så nu gick Scalextricstartsatsen vidare till 2007 års prisbord. På tal om nära, så lovade jag ju i Novembers dragning att den medlem som hade lotten precis jämte vinsten i Novembers dragning också vann en Scalextricbil, OM han hörde av sig till mig. Det gjorde han dock inte, så även den Scalextricvinsten dyker upp på nästa års prisbord hos Svenska Scalextricklubben.
Ja, då är Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2006 avslutat, MEN betala gärna in nästa års medlemsavgift så fort som möjligt, för vi drar igång Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007 redan 1 Januari, men en nu Scalextricstartsats som vinst. Mer info kommer snart under tråden Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron