Scalextricträffslotteriet 2006

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Scalextricträffslotteriet 2006

Inläggav Habos 16 dec 2005, 02:32

På Lördagseftermiddagen (efter finalen i Svenska Scalextricmästerskapsdeltävlingen), på de alla 4 Scalextricträffarna 2006 lottar vi ut en Scalextricbil varje gång.
De medlemmar som är kvar, eller har varit på denna träff (tidigare på dagen, eller på Fredagskvällen) är med i utlottningen. Säg till mig att ni blir uppskrivna på dragningslistan.
Jag presenterar alla vinnarna i denna tråd efter varje utlottning.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 01 maj 2006, 21:29

Eftersom det nu blivit så att Svenska Scalextricklubben bara kommer att anorndna en större träff i Jönköping i November, så kommer vi också att ha 3 andra Scalextricarrangemang, där man som medlem i Svenska Scalextricklubben 2006, kan vinna en ny Scalextricbil om man besöker de Scalextricarrangemangen.
Den första Träfflotteridragningen kommer att göras redan Söndagen 14 Maj, i samband med att en av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Slotcars4Fun anordnar en Scalextrictävling i Hjärup 14 Maj. Mer info om den tävlingen läser nu under klubbar och tävlingar i Bilbaneforumet.
Scalextricträfflotteri 2 och 3 vet jag just nu inget om. Förslag emottages tacksamt.
Nostalgimässan eller Frescatimässan kan vara bra alternativ. Jag återkommer i god tid.
Scalextricträfflotteri 4 kommer förstås att avgöras på Svenska Scalextricklubbens träff i Jönköping i November.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 15 maj 2006, 21:11

Den första dragningen i Svenska Scalextricklubbens träfflotteri 2006 gjordes i samband med Slotcar4Funs Scalextrictävling i Hjärup 14 Maj.
3 av Svenska Scalextricklubbens medlemmar var på plats, så man hade alltså 33% chans att vinna en helt ny Scalextricbil. Det var Leif "Slotcar4Fun" Johansson, Thomas Werner och Axel Werner.
Det går till så att man får välja var sitt nummer på en tärning, och först till 3 vinner.
Leif valde nr 1, Axel valde nr 6 och Thomas valde nr 5.
Det var väl en 10 man runt det där bordet och alla ville slå, så den som tog tärningen fick slå. Ja, första slaget blev en 6, så Axel ledde, men sen blev det en 1, och Leif var nu också med i ledningen. Några 2 och 3 slogs men sen blev det en 1 igen och nu var Leif bara en 1 från en ny Scalextricbil. Nu slogs nån 4 och en 3, men sen blev det en 6 igen, och Axel var också nu bara en 6 från en ny Scalextricbil. Nu blev det någon 4 och nån 3, som ingen ville ha, men på det 12 slaget var det avgjort. Det blev en ........................ 6, och Axel vann den första dragningen i Scalextricträfflotteriet 2006.
Axel valde en Fly??? Corvette av de 25talet bilar man fick välja av. Han sålde den genast tillbaka till Svenska Scalextricklubben för lite mer än ungefär halva värdet, och la pengarna i sin nu rätt välfyllda Nymobiltelefoninköpskassa.
Där ser man hur fort en Flybil sjunker i värde, satsa på Scalextric istället.

Jag återkommer i denna tråd med datum för nästa Scalextricträfflotteridragning.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 04 jul 2006, 23:08

Eftersom det inte fanns något Scalextricarrangemang på gång i Juni-Juli, så tänkte jag att de som kollar här på Svenska Scalextricklubbens avdelning här på Bilbaneforumet med jämna mellanrum skall få en fin chans att vinna en helt ny Scalextricbil i Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri 2, 2006
Alla som betalt (eller betalar innan 31 Juli) medlemsavgiften för 2006 och mailar mig på habos@telia.com eller ringer mig på 036 46751 eller träffar mig senast 31 Juli och meddelar att ni vill vara med i Scalextricträffslotteriet 2, så är ni med i dragningen som sker 1:a Augusti.
Alla Svenska Scalextricklubbens sponsorer behöver naturligtvis inte oroa sig för någon medlemsavgift, er sponsning gäller gott och väl, men ni måste förstås kontakta mig, för att vara med i dragningen.
Hör av er innan 31 juli, så presenterar jag vinnaren i Svenska Scalextricklubbens träfflotteri 2, 2006 i denna tråd i början av Augusti

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 05 jul 2006, 22:54

Glömde ju att skriva i förra inlägget att Scalextricträfflotteri 2, 2006 kommer att räknas som en Scalextricträff. Så ni som läser Svenska Scalextricklubbens avdelning här på Bilbaneforumet regelbundet och hör av sig till mig, är med på en, kan vi kalla det " datorträff". Ja, hur som helst får de som är med i Scalextricträfflotteriet 2, en lott ytterligare i medlemsavgiftslotteriet 2006 också, OCH lägsta medlemsavgift 2007.
Alltså 3 flugor i en smäll.
Jag trodde dock inte att så många hängde här på Bilbaneforumet så regelbundet. 8 st har redan första dagen kontaktat mig för att vara med i Scalextricträffslotteriet 2, 2006
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 04 aug 2006, 19:41

Ja, då var 2 : dragningen i Svenska Scalextricklubbens träfflotteri 2006 gjord.
Jag var framme hos en av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Lundins Leksaker i Habo och gjorde några inköp. Vi lottade då också fram en Scalextricbilsvinnare, och det var Lundin himself som skötte tärningskasten, och det blev så att Lundins Leksaker i Habo kastade fram en annan av Svenska Scalextricklubbens sponsorer som vinnare av en ny Scalextricbil, nämnligen Swedish slotshop i Vallentuna.
Vi Tackar Lundins Leksaker för hjälpen och Gratulerar Swedish slotshop till vinsten.

Det blev till slut 11 stycken som var inne här på Svenska Scalextricklubbens avdelning här på Bilbaneforumet, och hörde av sig till mig via mail eller telefon och då var med i lotteriet denna gång.

3:e dragningen i Svenska Scalextricklubbens träfflotteri 2006 vet jag inget om just nu, men jag återkommer i denna tråd så fort jag vet något. Det blir i alla fall i samband med ett Scalextricarrangemang av något slag. Kolla in här på Bilbaneforumet då och då, så ni inte missar nästa chans att vinna en helt ny Scalextricbil

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 19 aug 2006, 23:35

Den 3:e dragningen i Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri 2006 görs Söndagen 2 Oktober kl 15 i Svenska Scalextricklubbens monter på Nostagimässan i Göteborg. Alla Svenska Scalextricklubbens medlemmar som anmält sig i Svenska Scalextricklubbens monter innan kl 15 är med i denna dragning av en ny Scalextricbil. Man behöver inte vara närvarande vid dragningen.
Man får också ytterligare en lott i medlemsavgiftslotteriet.

Den 4:e dragningen i Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri 2006 görs på Svenska Scalextricklubbens Scalextricträff i Jönköping Lördagen 11 November. Alla de medlemmar som varit på plats innan kl 15 är med i dragningen av en ny Scalextricbil.

Jag återkommer med vinnarna i denna tråd när dragningarna gjorts.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav willson 20 aug 2006, 20:22

Söndagen den 1 oktober menar du eller? :?
Medlem Nr:2
willson
Övningskör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 mar 2005, 23:37
Ort: Göteborg / Skövde

Inläggav Habos 27 aug 2006, 01:10

Ja, Söndagen den 1:a Oktober är det.

I inbjudan från Nostagimässan står det dock att det är Söndagen 2 Oktober som gäller, och det är nån auktion på Lördagen den 1:a Oktober, men jag antar att det är i inbjudan det blivit fel på datumen.
Vi syns alltså Söndagen den 1:a Oktober på Nostalgimässan i Göteborg

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 09 okt 2006, 17:50

Som vanligt var det fullt ös från morgon till kväll i Svenska Scalextricklubbens monter på Nostalgimässan. Och precis som tidigare mässor var det teknikkörningen med en Scalextric Nissan driftingbil med hoppning och 180gradssladdning som alla ville prova, både äldre som yngre. Att man skulle sladda runt med bilen när banan tog slut var det många som inte fattade först, och menade att det här går inte, men efter några försök så kunde alla både sladda 180 grader och hoppa. Den fina leksakshjälmen från 60-talet, som Hobbynet i Knislinge skänkt som pris var det dock ingen som vann, men den återkommer som 1:a pris även nästa gång Svenska Scalextricklubben är på Nostalgimässan.
Även att köra en Polisbil med siren och försöka jaga ikapp en biltjyv på en vanlig bilbaneslinga var populärt, men efter ett par timmar med en Scalextric polisbil med ljus och ljudsiren körande fram och tillbaks hela tiden, så är inte huvudvärken långt borta
Ja det var så mycket provkörning att vi nästan glömde av Scalextricträffdragningen, men kvart i 4 lottade vi ut en ny Scalextricbil.
Denna träff var det Thomas Werner som vann en helt ny Scalextricbil.
14 medlemmar såg jag under dagen, men alla skrev inte eller kom inte ihåg att skriva sitt namn på anmälningslistan
Nästa Scalextricträffslotteri är den 11 Nov på Scalextricträffen i Mullsjö.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 13 nov 2006, 18:00

Bara 7 st av Svenska Scalextricklubbens medlemmar besökte höstträffen i Mullsjö, och hade därmed chansen att vinna en helt ny Scalextricbil i Scalextricträffslotteriet.
Eftersom vi var 7 st så strök jag mig, så kunde de andra 6 få var sitt nummer på en tärning. Först till 5 vinner. Thom Werner som valt nr 6 tog första poängen, men sen blev det jämt så det förslog. Efter ett antal tärningskast hade både Axel, Thom, Magnus och Linus 3 poäng, medan Klara och Carin hade 2 poäng var. Men nu blev det rejält spännande. Axel, som valt nr 3 blev den som först fick fyra poäng, och hade tre chanser att vinna Scalextricbilen, men Magnus kom också upp på fyra poäng, och ett kast senare kom även Thom upp på fyra poäng. Nu var de tre stycken som kunde vinna Scalextricbilen om "deras" nummer slogs, men istället kom både Linus och Klara upp på 4 poäng också, medan Carin hade tre poäng. Ja, nu inför det som blev det sista kastet var det alltså 5 stycken som kunde vinna en helt ny Scalextricbil på ett tärningskast. Rejält spännande var det när tärningen slogs, den snurrade och snurrade och till slut stannade den på en 6:a. JAAAA, skrek Thom Werner som vann en helt ny Scalextricbil denna träff.

Ja, då har vi lottat ut 4 st helt ny Scalextricbilar i Scalextricträffslotteriet i år, och vi fortsätter så klart även nästa år med Scalextricträffslotteriet, men då kommer det bli 5 st Scalextricbilar att vinna. Jag återkommer med mer info i tråden Scalextricträffslotteriet 2007 när det börjar närma sig.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron