Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007

Inläggav Habos 09 dec 2006, 13:52

Alla som betalat in medlemsavgiften till Svenska Scalextricklubben innan dragningsdatumen är med i alla de kommande dragningarna 2007.

2007 lottar Svenska Scalextricklubben ut följand vinster:
1 Januari Scalextricstartsats
1 Februari Scalextricstartsats
1 Mars Scalextricbil
1April Scalextricstartsats
1 Maj Scalextricbil
1 Juni Scalextricbil
1 Juli Scalextricbil
1 Augusti Scalextricbil
1 SeptemberScalextricbil
1 Oktober Scalextricbil
1 November Scalextricbil
1 Dacember Scalextricstartsats

När ni betalt medlemsavgiften måste ni meddela vilket lottnummer ni vill ha, mellan 1 och 1296. Är just det lottnumret upptaget blir det första kommande ledigt nummer.
Ni får ett lottnummer för medlemsavgiften + ett lottnummer för varje av de 4 Scalextricträffarna du besöker ( ej lokala Scalextricträffar).
Lotteridragningarna görs med 4 tärningskast på första träffen efter dragningsdatumet, men ni behöver ej vara närvarande, men det är naturligtvis mycket roligare att vara på plats.
OBS 2006 års lottnummer gäller inte FÖRRÄN 2007 års medlemsavgift betalts.
Vinstnumren och vinnarna meddelas i denna tråd, men vinstern skickas ej, utan hämtas på en Scalextricträff under 2007 eller hos mig.
Blir det ingen vinnare vid dragningen, så går vinsten vidare till nästa års medlemsavgiftslotteri.
Ungefär hälften av de 1296 lottnumren är nu tagna, så 2007 hoppas vi att ALLA vinster vinns.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 15 jan 2007, 17:09

12 man hade betalt sin medlemsavgift till Svenska Scalextricklubben innan 1 Jan, och var därmed klara för 2007 års första utlottning i medlemsavgiftslotteriet, där det var en Scalextricstartsats som vinst.
I Söndagseftermiddag var vi några lokala Scalextricare som träffades i Mullsjö och körde en träningstävling och käkade Pizza, jo numer har Svenska Scalextricklubben en Pizzeria som sponsor, så vid så gott som alla körningar i Mullsjö, kommer det från och med nu bjudas på Pizza under 2007.
Och när vi ändå var 7 st medlemmar på plats, så var det naturligtvis läge för Januaris dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007.
1:a tärningsslaget blev en 2, och därmed försvann vinstchansen för 2 st.
2:a tärningsslaget blev en 1, och där försvann även de andra fems chans att vinna, men 1 st medlem som ej var på plats hade fortfarande vinstchans.
3:e tärningsslaget blev en 2, och då var även den medlemens vinstchans borta för denna gång.
4:e och sista tärningskastet blev en 6. men alltså ingen vinnare denna gång, men den Scalextricstartsatsen lottar vi istället ut i Februaris dragning, så betala din medlemsavgift till Svenska Scalextricklubben innan ! Feb, så är även du med i nästa dragning

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 01 feb 2007, 12:52

Ytterligare 3 man hade betalt sin medlemsavgift till Svenska Scalextricklubben 2007, så nu var vi 15 medlemmar som var med i dragningen om en ny Scalextricstartsats, som gjordes på Scalextricträffen i Söndags. 5 man var på plats och det blev som vanligt mycket spännande för de som var på plats.
1:a tärningskastet blev en 6:a, och alla närvarande hade fortfarande vinstchans.
2:a tärningsslaget blev en 6:a till och nu var det bara 3 som hade vinstchansen kvar.
3:e tärningskastet blev en 4.a och nu försvann också de 3:s vinstchans denna gång.
4:e tärningskaster blev i alla fall en 1:a, men 6641 var en ledig ruta, så denna Scalextricstartsats går vidare i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007.
Det är fortfarande 2 Scalextricstartsatser och 8 Scalextricbilar som lottas ut under 2007, så betala medlemsavgiften, så är ni också med i utlottningarna.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 13 mar 2007, 18:55

På Scalextricträningen den 11 Mars gjorde vi Mars dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007.Denna dragning var det en Scalextricbil som skulle lottas ut. Vi var 7 man på plats, men det var ingen av dem som blev huvudperson denna kväll. Ja, hur som helst blev första tärningsslaget en 3, och redan nu hade vinstchansen försvunnit för några av de som var på plats. Andra slaget blev en 5, och här försvann ytterligare någras chans att vinna en Scalextricbil denna kväll.
Tredje tärningskastet blev en 6, och nu var det inte någon av de som var på plats som kunde vinna längre. Det 4 tärningskastet blev en 2 och den rutan var inte ledig, MEN den som hade lagt beslag på rutan med vinst denna dragningen har tyvärr inte betalt medlemsavgiften för 2007 än, och då kan man förstås inte vinna, så Scalextricbilen går vidare till Majs dragning i medlemsavgiftlotteriet, för i Aprils drgning är det en Scalextricstartsats som lottas ut, och den dragningen görs i samband med Svenska Scalextricklubben Jönköpings KM-deltävling 1 den 25 Mars. Så betala er medlemsavgift innan dess, så är ni med i nästa utlottning av en Scalextricstartsats.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 27 mar 2007, 18:21

I samband med Svenska Scalextricklubben Jönköpings KM-deltävling i Söndags gjorde vi även Aprils dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteriet 2007. Det var ju någon dag för tidigt egentligen, men nästa tillfälle vi är så många samlade, är ju troligtvis inte förrän om en månad. Ja, många och många förresten. 10 -12 personer är många nu för tiden, men det finns plats för många fler.
Dragningen blev som vanligt oerhört spännande för de som var där, det var ju en ny Scalextricstartsats som vinst denna gång, men tyvärr försvann vinstchansen efter hand, för de som var på plats, efter varje tärningsslag. Tärningsslagen blev i alla fall 6456 och det var mycket nära att en medlem vann en Scalextricstartsats på sista tärningsslaget, men det blev en 6 istället för en 5. Så det blev ingen vinnare denna gång heller, men Scalextricstartsatsen försvinner inte, den kommer tillbaks i December.
För att det skall vinnas mer, bestämde vi att resten av 2007, när det är Scalextricbil som vinst, och ingen vinner den, så kan nån vinna den redan på det 3:e tärningsslaget, OM man hör av sig till mig. Alla medlemmar fick i höstas sina lottnummer meddelade, så håll koll på era lottnummer i fortsättningen. Och har ni tappat bort dem, så kan ni läsa dem på Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007:s "spelplan" som är med på alla Scalextricträffar.
Nästa dragning i medlemsavgiftslotteriet görs på 1:a deltävlingen i Svenska Scalextricmästerskapet i Jönköping 28 Apil.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 03 maj 2007, 17:03

Han kom som en stormvind.... så börjar väl boken Hemsöborna, men men kan även börja sammanfattningen från Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007:s Majdragning så. Men denna gång är det Anders Persson det handlar om, den nye Scalextricklubbsmedlemen. Kl 11.30 gick han in på sitt livs första Scalextricträff, kl 11.45 köpte han sin första Scalextricbil, kl 12.15 betalade han medlemsavgiften till Svenska Scalextricklubben 2007, kl 12.30 vann han en Scalextricbil i Majdragningen i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007. Nu lugnade han dock ner sig lite, dock bara lite, för kl 15 vann han ytterligare en Scalextricbil , nu i Svenska Scalextricklubbens Träfflotteri 1- 2007. Sen avslutade han sin första Scalextricdag med ytterligare ett Scalextricbilsköp. En synnerligen lyckad Scalextricdag tyckte han själv. Jaa, vad ska man annars tycka?
Själva tärningsslagen blev i tur och orning 2, 5, 3, och 2. Just i den rutan fanns ingen vinnare. men vid förra dragningen bestämde vi ju att blir det ingen vinnare, så kan man vinna om man är närmast, MEN bara om man hör av sig till mig.. Anders var ju själv på plats och såg att han var nära, och frågade om man inget vann, om man var närmast!!!
Och visst gjorde man det.

Nästa dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007 blir Söndagen 3 Juni kl 15 30 i samband med Scalextricträningen i Mullsjö. Denna träning kommer vi också att köra en träningstävling med en Scalextricbil som 1.a pris.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 04 jun 2007, 17:50

I samband med Scalextricträningen och träningstävlingen i Söndags ( 3 Juni) gjorde vi även Junis dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007. Denna gång blev det dock ganska odramatiskt, för ingen av de 4 medlemmar som var på plats hade förlorat sin vinstchans redan efter det andra tärningsslaget. Men för de, eller åtminstone en medlem som tyvärr inte var på plats, hade det blivit riktigt spännande.
Tärningsslagen blev i alla fall 3, 6, 2, och 6, men ingen direktvinnare blev det, däremot har en av Svenska Scalextricklubbens medlem i Jönköpingsavdelningen fortfarande Chansen att vinna en ny Scalextricbil, om denne medlem hör av sig till mig innan nästa dragning. Det är ju så att blir det ingen direktvinnare, så kan den medlem som är närmast efter de fyra tärningsslagen OM man efter de 3 första tärningsslagen fortfarande har vinstchans. Men då måste den medlemen höra av sig till mig innan nästa dragning för att vinna Scalextricbilen eller Scalextricstartsatsen, så man kan tjäna på att ha lite koll här på denna sida.

Vi har ju inte planerat tränings och träffdatumen längre än till 30 Juni, men nästa dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007 blir på första Scalextricträffen på höstsäsongen, och som det är tänkt, börjar Svenska Scalextricklubbens höstsäsong redan Söndagen den 1:a Juli
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 12 jul 2007, 18:58

Ja, vi är några stycken som redan tjuvstartat höstsäsongen och i samband med en Scalextricträning 6 Juli gjorde vi också Julis dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007, där en ny Scalextricbil var vinsten.
4 man var på plats och deltog i tärningsslagen som blev i turordning 3, 2, 4 och till sist en 3. Det blev ingen direktvinnare denna gång heller, men en medlem kan vinna på tredje tärningsslaget OM han hör av sig till mig innan nästa dragning. Denne medlem var inte på plats, men hans pappa var med på dragningen, så jag antar att det blir vinstutdelning på nästa Scalextricträning..

Några har hört av sig och vill ha reda på sina "lottnummer" igen, och de kommer med mail eller telefon så fort jag hinner.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 26 jul 2007, 18:10

Jodå, på helgens Scalextrickörning var Linus med, och passade samtidigt på att hämta ut en helt ny Scalextricbil som han vann i medlemsavgiftslotteriet. Han valde en Scalextric nascarbil, så han kan vara med i nästa Km-deltävling.
3 av 5 utlottade Scalextricbilar 2007 har därmed kommit på tagna lottnummer, men de 2 startsatserna kommer igen så småningom, den första i Decembers dragning senare i år.
Nästa dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007 blir i början av Augusti då återigen en ny Scalextricbil lottas ut.

MVH Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 16 aug 2007, 18:46

På Scalextricträningen i Söndags gjorde vi Augustis dragning i Svenska scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007, och som vanligt var det en ny Scalextricbil som lottades ut.
Vi vara bara 4 närvarande, men alla 4 hade stora förhoppningar att vinna Scalextricbilen.Tärningskasten blev 2, 4, 1 och 6. Ingen direktvinnare, men väl en Scalextricbilsvinnare för att han var närmast. Det var Thomas Werner som vann denna gång, men jag tar inte ut några vinster från Scalextricklubben, så bilen kommer igen vid senare dragningar i medlemsavgiftslotteriet.
Det droppar in några nya lotter med jämna mellanrum på medlemsavgiftslotteriets spelplan och 4 av 6 Scalextricbilar har vunnits i år, så chansen att vinna en ny Scalextricbil finns gott och väl.
Dessvärre meddelade Magnus Svensson att han fått ett nytt lärarjobb i Göteborg, och kommer att flytta dit, när skolan börjar igen, vilket i sin tur betyder att Ulricehamnsgängets medverkan på Svenska Scalextricklubben Jönköpings Scalextricaktiviteter minskar betydligt.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 04 sep 2007, 18:14

På Scalextricträningen i Mullsjö i Söndags 2 Sep gjorde vi även Septembers dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri där en ny Scalextricbil är vinst.
Det var bara jag och Anders P på plats, och det var lika spännande som vanligt att vara på plats när det är dragning i medlemsavgiftslotteriet.
Första slaget blev en 6, så än hade både jag och Anders chansen att vinna bilen.
Andra slaget blev också en 6 och där försvann jag.
Treje slaget blev en 2, och där försvann även Anders chans att vinna bilen.
Fjärde slaget blev en 3 och det blev ingen direktvinnare, men en man har chansen att vinna bilen på närmastreglen OM han hör av sig till mig innan nästa dragning. För att alla inte skall behöva oroa sig att ni missar bilen, så är det en som brukar vara med på Scalextricträningarna, men intejust denna gång.
Och ni som frågat om era borttappade lottnummer, jag håller kollen åt er, tills jag hört av mig på telefon blir det nog.
I okt och nov är det också Scalextricbil i vinst, men i dec är det återigen en Scalextricstartsats som vinst, så passa på att betala era medlemsavgifter innan respektive månadsskifte.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 10 okt 2007, 19:09

I Söndags på Scalextricträningen gjorde vi även Oktoberdragningen i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007. Vi var 8 man på plats, och de 2 nya killarna betalde sin medlemsavgift också, och var alltså med i utlottningen av en ny Scalextricbil redan första dagen,
Ja,första tärningsslaget blev i alla fall en 3, och där försvann chansen att vinna för 3 st av dem som var på plats
Sen slog vi en 3 igen, och då försvann ytterligare 2 st
Tredjeslaget blev en 1 och där försvann ytterligare 2 st, och det sista slaget blev en 3, och det var ledigt, men irutan jämte hade Thomas Werner tagit, så det blev en närmastvinst även denna gång. Jag tar ju inte ut några vinster från Scalextricklubben, så den Scalextricbilen återkommer som vinstbil vid ett senare tillfälle.
I November är det en Scalextricbil som vinst, men i Decembers dragning är det en ny Scalextricstartsats som vinst, så har du inte betalt medlemsavgiften än, så gör det.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 12 dec 2007, 19:28

Efter att jag varit i Tjeckien och jobbat i 3 veckor, ligger jag återigen efter med inläggen i flera trådar, så jag börjar med Svenska Scalextricklubbens novemberdragning i medlemsavgiftslotteriet 2007. Själva dragningen gjorde vi Torsdagen 8 Nov, när vi körde på den fyrspåriga analoga banan i Mullsjö för sista gången, och efter sista varvet så rev vi alltså banan till förmån för en stor Scalextricdigitalbana, som är på väg upp.
Även denna gång var det en ny Scalextricbil som lottades ut, och tärningsslagen blev i tur och ordning 5,2,6 och en 1. Ingen direktvinnare, men en närmastvinnare som kan hämta en ny Scalextricbil, men bara om han hör av sig till mig innan Decembers dragning, då det är en helt ny Scalextricstartsats som lottas ut.
Vi hörs. Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 25 dec 2007, 19:49

Torsdagen 20 Dec gjorde vi årets sista utlottning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007 i samband med avslutning och prisutdelning för 2007. Denna gång var det en Scalextricstartsats som stod på spel, och förväntningarna hos de 8 st Scalextricklubbsmedlemmarna som var på plats var GANSKA stor.
Vi började med en 6:a där försvann 2 st. 6 st kvar.
Nästa slag blev en 4;a och där försvann ytterligare 3 st av de som var där. Dock fanns chansen kvar för några medlemmar som inte betalt för i år än.
Nåja, nästa slag blev återigen en 4;a och nu var det bara en man kvar som hade chansen att vinna, nämnligen jag själv.
Sista slaget blev en 3;a och det blev ingen direktvinst, men med närmastreglen, blev det Thomas Werner som vann en Scalextricstartsats denna gång. Nu tar jag ju inte ut några vinster från Svenska Scalextricklubben, så den där startsatsen återkommer nästa år, men det kändes rätt roligt att vinna ändå.
Ja, med närmastreglen blev det ju några fler nya Scalextricbilar som vanns av nöjda Scalextricklubbsmedlemmar under 2007, och vi fortsätter med Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri även 2008
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster