Svenska Scalextricklubben 2008

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 05 jan 2008, 21:55

Planeringen för Svenska Scalextricklubben 2008 är i full gång och presenteras här i denna tråd efter hand.
Vi planerar som vanligt Scalextricträffar med:
Svenska Scalextricmästerskapet
Svenska ScalextricDigitalcupen
Svenska Scalextricklubben Jönköpings KM-serie
Samlingsmästerskapet
Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri
Scalextricträffslotteri
Deltaga på Nostalgimässan
Deltaga med ett team i ev andra bilbanetävlingar i Sverige
Skall vi äntligen komma iväg till Bryssels 24 timmarstävling
Starta upp eller väcka upp lokalavdelningar
+ mycket andra aktiviteter (totalt cirka 50 st Scalextricaktiviteter)

Svenska Scalextricklubbens medlemsavgift 2008 är:
300 kr för nya medlemmar
200 kr för de som var medlemmar 2007, men ej var på någon Scalextricträff 2007
100 kr för de medlemmar som var på en Scalextricträff 2007
Medlemsavgiften betalas in på Föreningssparbankskonto 8150-5 3383353-4

Det finns en hel del mycket bra medlemsförmåner att utnyttja ( dock ej första året)
Medlemmar får möjlighet att köpa Svenska Scalextricklubbens egen Scalextricbil 2008(obs mycket enkel bil)
Vi kommer att få tillgång till (att börja med) en bil, målad i Svenska Scalextricklubbens färger, att åka i till Scalextrictävlingar och träffar. Förhoppningsvis kommer det en Scalextrickopia av den bilen 2009,eller senare, men i vilket fall måste vi lägga ut en del pengar.
Svenska Scalextricklubbens klistermärke finns nu i 2 olika modeller, men pennorna finns bara i blågult.
T-shirts och keps är fortfarande i planeringsstadiet. Budgeten 2008 är runt 150k. (mycket i Scalextricgrejor)
Hör gärna av er tips om aktiviteter Svenska Scalextricklubben kan deltaga i .
Min bredbandsuppkoppling är fortfarande halvkass, så jag nås bäst på 036 46751
mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 30 okt 2008, 19:39

Nu äntligen skall jag jobba hemma. När jag kom hem i förra veckan från Tjeckien, var det mitt sista utlandsjobb den här gången,( det har ni ju visserligen hört förr) så nu skall jag väl få lite tid över till Svenska Scalextricklubben. Jag såg att jag senast var inne här 20 Aug, och det går ju inte. Jag skall kolla över vad vi kan rädda av 2008, så återkommer jag med info, men nån form av avslutningstävling i Dec får det väl bli, så vi åtminstone kan avsluta KM-serien.
Vi hörs. mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav willson 12 nov 2008, 15:29

Vi tycker att du gör ett bra jobb ändå :thumb:
Medlem Nr:2
willson
Övningskör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 10 mar 2005, 23:37
Ort: Göteborg / Skövde

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 15 nov 2008, 12:08

07 och 08 får med Svenska Scalextricklubbens ögon ändå ses som kass, men vi tar helt nya tag och grepp 09.
Jag har jobbat med sponsorerna och fortsätter med det, och tar även över ansvaret för Svenska Scalextricmästerskapet och Holmgrens Scalextric Nascars series från och med nån vecka sen.
Till 09 kommer vi att bolagisera Svenska Scalextricklubben. Tro nu inte att vi gör det för att tjäna pengar på verksamheten, utan det är för att underlätta för sponsorerna. Vi har tänkt på detta i åtminstone 2 år, men tyckt att vi inte riktigt vet hur det skall gå till, men inför 09 är det nödvändigt, för att gå flera av våra sponsorers vilja till mötes, att deras egen redovisning skall bli korrekt.
Vi kommer från 09 även att ge de som kan tänka sig hålla i en lokalförening av Svenska Scalextricklubben bättre förutsättningar, genom att låna ut en Scalextricbana, modell större, som passar dem och deras lokal, och hjälpa till ekonomiskt med lokalhyran.
Nu i år kanske vi kan säga att vi räddar Svenska Scalextricmästerskapet, Svenska Scalextricsamlingsmästerskapet, Scalextricträffslotteriet och Km-serien i och med att vi kör en tävling 6 dec, även medlemsavgiftslotteriet tycker jag nog kan anses som räddat, även om vi tar några dragningar lite i efterhand.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 24 nov 2008, 19:05

Jag glömde skriva i förra inlägget att jag håller på att skriva ifatt i alla trådar, men det var ett mer tidskrävande jobb än jag kunde tro. Men ifatt skall jag.
Till 2009 har nu äntligen Axel lovat att ta bilder, från Svenska Scalextricklubbens arrangemang och se till att de kommer in här på bilbaneforumet, men han vill absolut inte skriva nåt till bilderna, så han får väl numrera bilderna, så får jag skriva kommentarena i senare inlägg.
Vi hörs. mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 09 dec 2008, 18:48

Ja, det blev en märklig Scalextricträff i helgen den 6-7 dec. Redan när vi skulle starta, var vi ordentligt försenade, men när jag åkte hem kl 03 på Lördagsnatten hade vi hunnit med, både det vi skulle göra på Lördagen och Söndagen, och alla var helnöjda. Jag återkommer lite mer detaljerat om helgens Scalextricträff i nästa inlägg.
mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 30 dec 2008, 12:36

Redan på Torsdagskvällen började telefonen gå varm, och så gott som alla hade fått väldigt mycket att göra på Lördagsförmiddagen och undrade om vi kunde skjuta på programmet några timmar. På Fredagskvällen, hade alla som meddelat mig att de skulle komma,ringt och sagt att vi skulle skjuta lite på tidsschemat. Ja, det är ok för mig, men kommer det nu någon på Lördagförmiddag, och har planerat att åka hem enligt tidsschemat, så kan vi inte ändra hur som helst. Jag åkte i alla fall dit i god tid för att öppnade och fixade det sista och det dök upp lite nya ansikten, men de skulle inte vara med och köra något, utan de skulle först och främst handla Scalextric, så det verkade funka att försena oss lite redan från början. Till slut var det ju ingen liten försening, men eftersom det passade alla närvarande var alla helnöjda, när jag stängde dörrarna mitt på Lördagsnatten
Hur som helst dök det upp ett tjugotal Scalextricintresserade under dagen + ett antal dansintresserade som skulle gå någon danskurs på andravåningen, men de verkade tycka att det var roligare med Scalextric, för de tillbringade mer tid hos oss på tredjevåningen än på danskursen på andravåningen.
Under dagen sysslade vi med olika Scalextricaktiviteter som Svenska Scalextricmästerskapet, Samlingsmästerskapet, Holmgrens Scalextric Nascar Series, Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri och Scalextricträffslotteriet, och om just de aktiviteterna läser ni i respektive tråd på detta klubbforum.
Annars var det våra långväga medlemmar som det är mest att berätta om, men det gör jag i nästa inlägg, för det var länge sen jag träffade några sådana tokroliga herrar. ja, de var ju visserligen på höstens nostalgimässa, och läser ni den tråden nu, så får ni en liten föraning hur långt nästa inlägg kan bli.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 30 dec 2008, 18:48

Jodå, när vi hördes av på Torsdagskvällen, så lät det ju som vanligt, att vi går ju inte upp tidigare än vi brukar göra på Lördagar, och vi äter frukost i lugn och ro och sen åker vi i vårt tempo och vi kommer när vi kommer.
Jag förstår ju förstås att det stannas en hel del på vägen, kanske inte vid varje matställe, men minst varannat. Nu hade de ju en chaufför med sig också, så de själva kunde ligga och vila under resan i husbilen. Det var väl framåt 19-tiden de dök upp i Mullsjö, och då var det dags för tävlingsstart, och hur det gick, det läser ni i Holmgrens Nascartråden. Men ingen var ledsen för det, utan de laddade nu upp för deras höjdpunkt, att köpa bilbanebilar, som de inte har innan. Du får 1000 kr för varje bilbanebil, jag inte har, sa Dalarna. Vad, nu har du blivit så snål, sa jag, på Nostalgimässan gav du ju 1500 kr för varje bil du inte hade. Ja, men då hade du ju faktiskt en bil som jag inte hade, och det kanske du har nu med, så nu är det bara 1000 kr som gäller sa Dalarna. Och han visste inte hur rätt han hade. Jag hade en kväll i veckan varit hos vår nya lokala sponsor i Jönköping och hämtat ut ett tjugotal helt nyutkomna bilar, och som inte hunnit ut i butikerna ännu. När Dalarna fick se alla dessa nya Scalextricbilar, tappade tom Dalarna talförmågan för en kort stund, men bara en kort stund, innan han började riva i högen och fråga hur det här hade gått till. Nu sade jag förstås att han inte behövde köpa de nya bilarna för de kan han ju köpa i sin butik så småningom, men det vågade han inte vänta med. Några av dessa bilar har inte varit med i några releaser, så det vet ingen om man får tag i några fler sådan bilar, så det blev affär må ni tro. Och faktiskt var det så att det låg, en bara några år gammal Scalextricbil i Svenska Scalextricklubbens lager som också köptes. Efter att Dalarna gått igenom vårt Scalextricbilslager mycket noga, så kom då nästa fråga - Har du inga andra fabrikat Bilbanebilar? Och då kröp det fram att det inte bara var Scalextric det samlades på, utan här samlades de flesta fabrikat. Nu hade jag inte med mig de andra lådorna med andra fabrikat, utan det fick bli så att Dalarna fick hänga med mig hem och kolla igenom de övriga lådorna bilbanebilar, och jag bara hörde hur det stönades och stånkades där inne på lagret, det fanns visst både den ena bilen efter den andra som inte fanns i Dalarnas ägo. Jodå, ytterligare någon timme senare hade allt kollats mycket noga, och även denna gång fick vi göra upp via faktura, men en nöjdare Dalmas har jag nog aldig sett. Framåt 3-tiden på natten var det i alla fall färdigköpt för denna gång, nu var det bara hemresan kvar för Dalarna.
Fast vi var sena redan från början och fick komprimera tidsschemat så var vi färdiga nästan ett halvt dygn innan det var tänkt, och det bästa var att alla var nöjda med helgen.
Ja, så kan det gå till på en Scalextricträff, och jo, Dalarna har godkänt denna text och säger -Det är ju så det är och en får ju bjuda på sig själv.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 30 dec 2008, 19:04

Om vi då skall summera 2008 så började det ju inte så bra, vi tappade väl sugen lite när vi helt plötsligt fick riva den nyuppbyggda ScalextricDigitalbanan i Mullsjö, för att Sveslot flyttar sina tävlingar som det passar dem, men nu i höst har vi kommit igen med besked och trots allt har vi klarat att genomföra så gott som alla de planerade aktiviter som vi började denna tråd med. Det är ju ScalextricDigitalmästerskapet som fått stryka på foten, och Brysselresan vill jag nog inte säga att den försvann trots att den inte blev av. Nu blev det ju så att vi kom ju med med ett lag till 2009 års 24-timmarstävling så det blev positivt där också.
Ja, det finns väl hur mycket som helst att skriva om i denna tråd, men ni får läsa det mesta i de övriga trådarna från 2008. Alla är ju inte färdigskrivna än, men bara lugn, jag hinner ifatt till slut.
Jag avslutar denna tråd med att tacka alla som kommit på någon eller några Scalextricträffar under året och hoppas vi syns på Scalextricträffarna 2009.
Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubben 2008

Inläggav Habos 02 jan 2009, 14:23

Ja, jag glömde ju att skriva om det viktigaste vi lyckades med 2008, och det var ju naturligtvis att väcka igång Svenska Scalextricklubbens lokalavdelning i Borås igen. Vi har ju några sponsorer kvar där som väntat på detta. Nu blir det visserligen en ganska lugn start, men vi hoppas och tror att det fungerar.
Nästa år ska vi försöka hjälpa till bättre både praktiskt och ekonomiskt att komma igång med, i första hand våra vilande lokalavdelningar och även nya lokalavdelningar. Nu när Scalextricsamlandet ökat avsevärt, är det väl inte omöjligt att vi får vänja oss vid tanken att lokalavdelningarna sysslar med Scalextricsamling före Scalextrickörning. En ganska omöjlig tanke för några år sedan, men vad jag ser så tar nu Scalextricsamlingsintresset över mer och mer. Visserligen blir det lite mer anonymt för allmänheten, men vi rättar oss efter våra medlemmars intresse.
Till de lokalavdelningar som vill köra, lånar vi gärna ut Scalextricsportbanor som passar.
Vidare har vi små och stora Svenska Scalextricklubbendekaler, men fler reklamgrejor är på G.
Ja, nu är jag väl färdig för i år.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

cron