Svenska Scalextricklubben Jönköping

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubben Jönköping

Inläggav Habos 06 jan 2005, 00:14

Ja, då var premiärträffen hos Svenska Scalextricklubben Jönköping redan avklarad. Ett tiotal Scalextricintresserade var på plats att testa Scalextric Digitalkörning med 6 bilar. De 6 bilarna gick felfritt och så gott som hela tiden, men det är inte lätt att komma in i digitalkörningen. Man får ju planera körningen på ett helt annat sätt. Vi märkte dock att strömstyrkan minskade på denna bana när alla 6 bilarna kördes samtidigt, det märkte vi inget av när alla 6 bilarna kördes samtidigt på min egna bana.
Nästa Scalextricträff hos Svenska Scalextricklubben Jönköping är den 20 Januari kl 19 - 21. Även denna gång kommer vi att köra Scalextric Digital med 6 bilar på Plav Planets Scalextricbana. Och denna gång har Play Planet planerat att ha ett extra förmånligt Scalextricerbjudande endast för de som kommer denna kväll.
3:e Scalextricträffen hos Svenska Scalextricklubben Jönköping blir den 17 Februari kl 17- 22. i Habo. Där kör vi "vanlig Scalextric" på en 6-spårs Scalextricbana som kommer att vara uppbyggd under några dagar på Sportlovet. Jag vet i nuläget inte i vilken lokal vi kommer att få vara, men jag återkommer om detta när jag vet det.
4:e träffen hos Svenska Scalextricklubben är planerad till 17 Mars kl 18 - 22. Då kommer vi att prova på 1/24 slotracing på en häftig 8-spårs träbana hos Mullsjö slotracingclub. Mer info kommer.
Svenska Scalextricklubben Jönköping, är Svenska Scalextricklubbens första lokalavdelning. Vi börjar lite lätt med träffar på olika banor, men siktar givetvis på en egen lokal och en permanent uppbyggd Scalextricbana. Alla Scalextricintresserade är förstås välkomna att besöka våra lokala Scalextricträffar.
Svenska Scalextricklubben har krokarna ute i flera städer i södra Sverige, för att komma igång med fler lokalavdelningar. Hör gärna av er om ni vill vara med, och framför allt om ni känner till några lämpliga lokaler i er hemstad.
Vi hörs. Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping. habos@telia.com
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 15 feb 2005, 21:29

Ni glömmer väl inte Svenska Scalextricklubben Jönköpings träff i Habo nu på Torsdag 17 Feb. Vi kommer att vara i gymnastiksalen i källaren i samma fastighet som Pingstkyrkan, men med ingång från Malmgatan 20. Banan kommer att vara öppen från kl 12 - 22.
En av Svenska Scalextricklubbens sponsorer, Lundins leksaker i Habo kommer att vara på plats från 18, och ha några bra erbjudande just denna kväll.
På dagen kommer banan att användas av många sportlovslediga ungdomar, så framåt kl 18, när Svenska Scalextricklubben Jönköping tar över körningen, kommer banan var väl inkörd.
Alla Välkomna
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 08 mar 2005, 20:10

Svenska Scalextricklubben Jönköpings träffar våren 2005
Datumen är varannan Torsdag kl 18-22
17 Feb Sportlovskörning i Habo kl 12 - 22
3 Mars ScalextricDigitalkörning med 12 bilar på Play Planet Jönköping 19-21
17 Mars Slotracing 1/24 på träban hos Mullsjö slotracingclub Järnvägsg 71 18-22
31 Mars ScalextricDigitalkörning med 12 bilar på Play Planet i Jönköping 19-21
14 April Scalextrickörning i Jönköping Info om lokal kommer senare
28 April ScalextricDigitalkörning med 12 bilar på Play Planet i Jönköping 19-21
12 Maj Scalextrickörning i Mullsjö Järnvägsgatan 71 18-22
26 Maj OBS Onsdag Scalextricdigital på Play Planet i Jönköping 19-21
9 Juni Scalextrickörning i Jönköping. Info om lokal kommer senare
22 Juni OBS Onsdag Säsongsavslutning på Play Planet i Jönköping 19-21

Vi tar sommaruppehåll och kör igen i Augusti. Höstens träffar kommer att annonseras på Bilbaneforumet och på våra olika anslagstavlor i Jönköping

Under hösten 2005 kommer Svenska Scalextricklubben Jönköpings klubbmästerskap 2005 att köras. Det kommer att köras på ScalextricDigitalbanan på Play Planet under 3 olika höstträffar, med valfr orginal Scalextricbil. Man kommer alltså att få montera in ett ScalextricDigitalchips på vilken Scalextricbil man vill. Det kommer att finnas länebilar, men det blir i så fall TT och Boxter. Mer info kommer till höststarten

Ev frågor på: habos@telia.com
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav jani003 09 mar 2005, 15:07

Kanonkul schema!

Skall försöka dyka upp åtminstonne några gånger.
Tyvärr är jag ju redan uppbokad på alla mars datum men övriga åker in i kalendern så man blir påminnd.

//Janne
Användarvisningsbild
jani003
Braidsbytare
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 29 nov 2004, 17:32
Ort: Bottnaryd, Småland Född Västgöte

Inläggav Habos 15 mar 2005, 15:09

Ni glömmer väl inte att vi provar på 1/24 slotracing på träbana hos Mullsjö slotracingclub nu på Torsdag den 17 Mars. Lokalen ligger på Järnvägsgatan 71, bakom Mullsjö Gymnastikförening som ligger i slutet av Mullsjö, åt Habohållet. Jag kommer att vara där mellan 18 och 22.
Vi kommer även att göra en dragning i Medlemsavgiftslotteriet 2005, där vi lottar ut en helt ny Scalextricbil.
31 Mars fortsätter vi med Digitalkörning på Play Planet i Jönköping. Play Planet ligger mellan Kinnarps Arena och E4:an
När vi tränat färdigt, kör vi en enkel Digitaltävling där vinnaren får en ny Scalextricbil, visserligen en av lite enklare modell, men ändå.
Som vanligt på Play Planet får vi dessa körningskvällarnågra bra extraerbjudande på startsatser och bilar.
Det är också sista dagen att förbeställa nya Scalextricbilar som sen inte går att köpa i Sverige

14 April kör vi hos en av Scenska Scalextricklubbens nyaste sponsor, Einar Nilssons Järnaffär på Klostergatan 13 i Jönköping. Det blir Scalextrickörning och modelltågsvisning. Jag kommer att vara där mellan 18 - 21. Det blir säkert några extraerbjudande hos Einar Nilssons Järnaffär också.

28 April ScalextricDigitalkörning som vanligt på Play Planet i Jönköping

12 Maj är det Scalextrickörning i Mullsjö slotracingclubs lokal på Järnvägsgatan 71 i Mullsjö.Det blir på samma Scalextricbana som vi kört Jönköpings deltävling i Svenska Scalextricmästerskpet den 7 Maj. Vi får ha den banan uppbyggd där den veckan, så det är därför vi är där och kör.

26 Maj och 22 Juni OBS Onsdag ScalextricDigital körning som vanligt på Play Planet

Då är det nu bara 9 Juni som vi inte har lokal klar. Det blir körning förstås, men jag återkommer med lokal, så fort jag vet. Tips emottages tacksamt.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 28 mar 2005, 19:23

Glöm nu inte Svenska Scalextricklubben Jönköpings träff på Play Planet nu på Torsdag 31 Mars kl 19-21.
Vi kör Scalextric Digital med 12 bilar.Vi tränar först, men vi avslutar med en Digitaltävling med en ny Scalextricbil i pris.
Det är också sista dagen för förbeställning av de Scalextricbilar som sen inte säljs i Sverige. (Lista kommerså fort jag kan i annan tråd)
Vi syns. Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav jani003 30 mar 2005, 11:39

Hej

Listan över bilar är jag klart intresserad av, vart hittar jag den?

//Janne
Användarvisningsbild
jani003
Braidsbytare
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 29 nov 2004, 17:32
Ort: Bottnaryd, Småland Född Västgöte

Inläggav Habos 31 mar 2005, 00:15

Moderatorn tog bort inlägget med listan
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 28 apr 2005, 23:59

Ja, idag var det inte mycket folk på Scalextricklubbens körning på Play Planet, så någon Digitalkörning med 12 bilar var inte aktuellt. Istället provkörde vi Williams nya F1 bil som nu kommit till återförsäljarna i Sverige. Älfvåg körde visserligen samma bil ( men privatimporterad )i Svenska Scalextricmästerskapet redan 12 Mars. För övrigt är det den enda bilen som hittills kommit, av de cirka 70 Scalextricbilar, som man skulle beställa senast 31 Mars
Älfvågs bil var i Karlskoga jättesnabb, nästan lite för snabb, och det var likadant med den Williams F1 2004 som vi provkörde idag. Grymt snabb, men dessvärre allför lättavkörd.Vi plockade inte isär bilen för att se varför den är så snabb, men jag får återkomma, när jag synat mitt exemplar lite närmare.
Hur som helst blev det i alla fall nytt varvrekord på Play Planets bana, med nya Williamsen. 5.4 sek.
Vi kommer så småningom sätta upp en skylt med varvrekorden, så tag med er era egna bilar och försök, när ni besöker Play Planet i Jönköping.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 10 sep 2005, 22:37

Nu drar Svenska Scalextricklubben Jönköping igång höstsäsongen 2005. Nu provar vi att köra på lite olika veckodagar pga några hade andra aktiviteter på just Torsdagar.
Nu försvann ju några inläggi och träffkalendern i och med nån hackers besök här på forumet, men jag repeterar åtminstone kalendern nu.
. Vi tjuvstartade ju redan Lördagen 3 Sep med en varvtidstävling på Play Planet. De cirka 25 st som var med och tävlade om en Scalextric startsats skänkt av Play Planet, fick börja med att köra en GT40 under 10 sek. De 15 som klarade det, fick köra en Williams F1 i 10 varv och den bästa varvtiden gällde. Axel Werner noterade 5.8 sek och vann därmed Startsatsen värd 1000 kr, som Play Planet skänkt.
3 Sep Lördag Varvtidstävling på Play Planet kl 12- 16
17 Sep Lördag Svenska Scalextricmästerskapet 3 Stockholm kl 10-18
27 Sep Tisdag Mullsjö slotracingklubb Järnvägsgatan 71 Mullsjö kl 18-22
2 Okt Söndag Nostalgimässan i Göteborg kl 10 -17
11 Okt Tisdag Digitalkörning med 12 bilar på Play Planet i Jönköping kl 18-21
22 Okt Lördag Svenska Scalextricmästerskapet 4 Skåne
8 Nov Tisdag Mullsjö Slotracingklubb Järnvägsgatan 71 Mullsjö kl 18-22
24 Nov Torsdag Digitalkörning med 12 bilar på Play Planet i Jönköping kl 18-21
15 Dec Torsdag Avslutning i Mukksjö Järnvägsgatan 71 kl 18-21

Jag skriver ut träffkalendern på papper efter Stockholm, Vill ni ha med någon egen träff på kalendern så hör av er innan jag skriver ut den.
Det kan vara en träff på er hemmabana, eller att ni har en lokal, så kommer vi och bygger upp en bana, och kör där.
Träffkalendern kan ni sen läsa här på Bilbaneforumet eller på Svenska Scalextricklubbens anslagstavlor på Play Planet, Einar Nilssons järnhandel i Jönköping och på Lundins Leksaker i Habo.
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 10 sep 2005, 22:58

Jag glömde att skiva i förra inlägget att Svenska Scalextricklubben Jönköping kör ett Klubbmästerskap de 3 gångerna vi är i Mullsjö. Det är samma bana som vi körde Svenska Scalextricmästerskapet i Maj, och antagligen kommer den att vara uppbyggd där, så vi kan köra en deltävling 2006 också.
i KM räknas de 2 bästa resultaten från de 3 Mullsjöträffarna och vi delar ut 5 st pokaler. Vinnaren får dessutom en Scalextricstartsats och 2:an en Scalextricbil.
Ingen startavgift, men man måste vara medlem i Svenska Scalextricklubben för att komma med i resultatlistan. Icke medlemmar får starta i tävlingen och tar den placering de kommer på, men kommer ej med i resultatlistan för KM
Samma poängberäkning som i Svenska Scalextricmästerskapet.
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 17 okt 2005, 19:57

Den 27 Sep körde Svenska Scalextricklubben Jönköping sin första deltävling i KM;et 2005. Vi körde på Scalextricbanan i Mullsjö men bara 6 st kom till start.
Klubben ställde 4 st GT40 till förfogande, placerade på var sitt spår hela tävlingen. Den ena varvräknaren var lite osäker, men eftersom vi bara var 6 st så körde vi ett litet annat upplägg. Det gällde att först vinna ett heat på alla 4 spåren. Vann spåret gjorde den som varvade de andra förarna, och när man varvats fick man stanna. Flera heat var riktiga långkörare och spännande då den ledande förarnen närmade sig den sista kvarvarande föraren. Det kunde sklija mindre än halvmetern i flera minuter. Kristotffer och Kalle från Mullsjö Slotracingklubb provade på att köra Scalextric, men det tog några heat att komma in i körningen, men då var det redan försent, åtminstone för en topplacering.
När man vunnit alla 4 spåren, fick man utgå och vara kurvvakt resten av tävlingen men det tog nästan 2 timmar att innan placering 5 och 6 var avgjorda, så det blev en hel del Scalextrickörning denna kväll.
Resultat KM 1
Thomas Werner
Axel Werner
Kristoffer J
Marcus K
Dennis M
Kalle R.
Nästa KM-deltävling körs i Mullsjö den 8 Nov. Det finns fina priser att vinna i KM
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 17 okt 2005, 20:15

Den 11 Okt var det dags för Höstens första digitalkörning på Play Planet. Och det var massor med bilar på parkeringen utanför, så ikväll blir det körning med alla 12 digitalbilarna, tänkte jag när jag kom. Tyvärr skulle de inte på Svenska Scalextricklubben Jönköpings digitalkörningsträff på Play Planet, utan på nån hockypockymatch med HV, så det var ganska tomt på Scalextricbanan. Vi var i alla fall ett par stycken som körde, men vi fick lön för mödan att komma till Play Planet även denna träff. Dels fick vi träna mycket digitalkörning och dessutom fick vi som vanligt efter Scalextricträffarna på Play Planet handla Scalextric till verkligt förmånliga priser.
Nästa gång Svenska Scalextricklubben Jönköping kör hos Play Planet är den 24 Nov
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 02 nov 2005, 22:40

Nu på Lördag 5 Nov fyller Play Planet i Jönköping 1 år och har bla en Scalextrictävling med en Scalextric startsats som 1;a pris. Svenska Scalextricklubben Jönköping sköter tävlingen och kommer att vara där från kl 12. Jag vet inte än vilket tävlingsupplägget blir, men i Play Planets reklamutskick görs det reklam för 12-bilars digitalkörning.
I samma utskick finns också leksakspengar som man kan handla med, och ger upp till 20% rabatt. Detta utskick kommer enligt uppgift att finnas på plats vid ingången också.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Inläggav Habos 02 nov 2005, 22:49

På Tisdag den 8 Nov kör vi 2.a deltävlingen i Svenska Scalextricklubben Jönköpings klubbmästerskap 2005. Även här är det Scalextric startsats, Scalextricbilar, pokaler och medaljer att köra om totalt.
Lundins Leksaker i Habo är på plats och tar upp förmånliga beställningar på Scalextric, som sedan levereras 15 Dec, när vi kör finalen i klubbmästerskapet i Mullsjö.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben Jönköping
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Nästa

Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster