Scalextricsamlingsmästerskapet 2008

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Scalextricsamlingsmästerskapet 2008

Inläggav Habos 12 maj 2008, 18:40

Scalextricsamlingsmästerskapet 2008 avgörs kl 12.00 på samma träffar som Svenska Scalextricmästerskapet körs.
17 Maj Jönköping
14 Juni Stockholm
30 Aug Skåne
18 Okt Göteborg
Scalextricsamlingsmästerskapet 2008 är öppet för Svenska Scalextricklubbens medlemmar som har minst 50 olika Scalextricbilar. Startavgift 50 kr.
Vi lottar fram en viss Scalextricbil och de som har denna bil får ett poäng. Först till 5 p vinner deltävlingen.
Man måste ha med sig en lista på sina Scalextricbilar.
Deltävlingsresultaten kommer efter hand i denna tråd.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricsamlingsmästerskapet 2008

Inläggav Habos 19 maj 2008, 18:26

Klockan 12 var det 3 st anmälda till start i Svenska Scalextricklubbens första deltävling i Samlingsmästerskapet 2008
Otroligt nog hade 2 st lämnat återbud pga snöoväder. Jag trodde inte mina öron, men i Dalarna var det visst snöfall. När vi lagt Scalextricträffarna i Mars och April, har det alltid varit nån som inte kunnat komma pga snö, men långt in i Maj!!! Ja, Dalmasarna skall alltid vara värst.
Det blev ett ganska snabbt Samlingsmästerskap när Thomas tog 3 raka poäng, med 2704 Seat, 2814 Merca 300 Fangio och 2637 Nissan Nismo. Vi hade innan start bestämt att först till 3 räcker denna gång. 4:e bilen blev 2806 Mclaren Alonso och det poänget tog Axel, och därmed så ser ställningen i Samlingsmästerskapet 2008 ut så här efter första deltävlingen:
1 Thomas Werner 20 Poäng
2 Axel Werner 17 p
3 Thom Werner 15 p

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricsamlingsmästerskapet 2008

Inläggav Habos 15 nov 2008, 13:31

Inbjudan till 2:a och sista deltävlingen i Svenska Scalextricsamlingsmästerskapet 2008
Vi kör som vanligt en deltävling i Svenska Scalextricsamlingsmästerskapet i samband med deltävlingen i Svenska Scalextricmästerskapet Lördagen 6 dec 2008.
Kl 10 dörrarna öppnas
kl 12 Svenska Scalextricsamlingsmästerskapet 2008 deltävling 2. Startavgift 50 kr
kl 13 Svenska Scalextricmästerskapet
16 Alla bjuds på Scalextricpizza från vår lokala sponsor.
Sen är lokalen öppen tills alla är nöjda.

Nästa år kommer vi att ha en tråd som heter Scalextrixsamlingssnack 2009 där de som vill kan kommentera någon eller några av era samlarbilar eller historien bakom just din Scalextricbil. Jag kan väl redan nu tjyvstarta med att när jag på väg hem från Tjeckien senast, så gjorde jag 4 stopp hos Scalextricsamlare och handlare, som jag har kontakt med, och hämtade rätt många Scalextricbilar som jag beställt, men jag hade inte hunnit skriva in dom förrän efter det att jag varit ytterligare en hämtningssväng uppåt landet hos andra Scalextricklubbsmedlemmar och sponsorer och hämtade och köpte många Scalextricbilar. Och det var inte nu förrän nån vecka sen jag satte mig ner ett par kvällar för att skriva in dem i min Scalextricsamlingslista. Jag trodde nog att jag var ganska nära, men när det var färdiginskrivet hade jag precis passerat, åtminstone min egen magiska gräns,,,, 1000 olika Scalextricbilar med några Scalextricbilars marginal. Nu skrev jag inte in dem i just den ordningen jag beställt dem, utan tog bara en i högen, när jag höll på att skriva in den, så det blev så att min 1000:e inskrivna Scalextricbil blev Gallis gula Peugeot 307, och det var lite roligt att det blev just den, för just runt den bilen hände det en annan ganska rolig grej häromsistens, men det skriver jag inte om förrän nästa gång jag är i denna tråd.
Vi hörs mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben.
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricsamlingsmästerskapet 2008

Inläggav Habos 17 dec 2008, 19:45

3 Scalextricsamlare kom till start i andra deltävlingen i Svenska ScalextricSamlingsmästerskapet 2008. Dalarnagubbsen var massor försenade och efter telefonkontakt var de mer intresserade att vi sköt på starten i Holmgrens Scalextric Nascar Series, så de kunde vara med där åtminstone.
Alla 3 hade lämnat in 2008 års utvikningbara Scalextrickatalog att lotta ur, eftersom alla 3 hade många bilar i den katalogen. Först till 3 bilar vinner. Första framlottade Scalextricbilen blev 2638 Nissan Skyline, och där tog Axel ledningen. Andra bil blev 2788 Peugeot Galli, och Thomas utjämnade. 3 Bil blev2812 Porsche Spyder och nu tog Thomas ledningen med 2-1-0. Thom tog fjärdebilen 2711 Jaguar XKR och även femtebilen 2808 Range Rover Police.
Nu var det lite spännande, för nu kunde det avgöras, och det gjorde det. Sista Scalextricbilen som lottades fram var 2758 Aston Martin och den var det Thomas som hade, och tog då samtidigt hem segern både i denna deltävling och totalt. Men det var väl konstigt då, att det skall behöva bli så spännande, när både Axel och Thom bara har strax öven 50 - 60 olika Scalextricbilar och Thomas har över 1000 st.
Resultat andra deltävlingen i Svenska ScalextricSamlingsmästerskapet 2008
1. Thomas Werner 3 bilar 20 poäng
2. Thom Werner 2 b 17 p
3. Axel Werner 1 b 15 p
Slutställningen i Svenska ScalextricSamlingsmästerskapet 2008 kommer i nästa inlägg
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricsamlingsmästerskapet 2008

Inläggav Habos 20 dec 2008, 12:42

Slutställningen i Svenska ScalextricSamlingsMästerskapet 2008.
1 Thomas Werner 20 + 20 = 40 poäng
2 Axel Werner 17 + 15 = 32 p
2 Thom Werner 15 + 17 = 32 p

Thomas blev åter Svensk ScalextricSamlingsMästare 2008 och Axel och Thom delade på andraplatsen.

Visst är det tunt med startande i Samlingsmästerskapet, men intresset för Scalextricsamling har ökar avsevärt, kanske inte själva intresset, det har alltid funnits, men nu för tiden är det mängder med folk som tar kontakt och snackar samling, och för att öka om möjligt intresset ännu mer, eller i alla fall få folk att komma ut på Scalextricträffar, (och dessutom vinna fina priser på sitt samlande), även om de inte är så intresserade av att tävlingsköra, så kör vi vidare nästa år med Svenska ScalextricSamlingsMästerskapet 2009.
Vi kommer också att starta en ny tråd, där ni kan läsa både tokiga och roliga samt tokroliga händelser från Scalextricinspirerade människor, och även själva skriva in era minnesvärda bilbaneupplevelser
Vi Tackar därmed för i år och hörs nästa år. Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster