Scalextricträffslotteriet 2008

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 19 maj 2008, 17:14

Svenska Scalextricklubben lottar ut en ny Scalextricbil på 7 st Scalextricträffar 2008. Alla medlemmar i Svenska Scalextricklubben deltar automatiskt i dragningen så fort de visar sig på följande av Svenska Scalextricklubbens träffar 2008.
6 April Nostalgimässan
17 Maj Jönköping
14 Juni Stockholm
30 Aug Skåne
28 Sep Nostalgimässan
18 Okt Göteborg
16 nov Bryssel
Jag redovisar lottdragningarna i Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri 2008 i denna tråd.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 19 maj 2008, 17:42

På Nostalgimässan i Göteborg 6 April räknade jag under dagen in 8 medlemmar i Svenska Scalextricklubben, som då också deltog i utlottningen av en ny Scalextricbil. Kl 15 var det dock bara vi kvar som skötte Scalextricbanan på plats, så vi sa att vi gör själva dragningen på Jönköpingsträffen, då säkert några av medlemmarna dyker upp igen, för det är rätt så spännande att vara på plats vid själva dragningen. Nu var det ju 8 man som skulle vara med så denna gång skrev vi våra namn på papperslappar, och först till 3 vinner Scalextricbilen. På första lappen stod det Thom, som då hade ett poäng. Tillbaks med Thoms lapp i högen, och ny dragning. Även denna gång stod det Thom på lappen. JAAA skrek Thom, som nu hade en stor fördel att vinna en Scalextricbil. Tillbaks med Thoms lapp igen, och blanda noga. Alla lappar såg exakt likadana ut, så ingen kunde fuska. Den tredja lappen var det Thom som drog och han skrek högt när han tittade på lappen, men ingen trodde på honom, när han sa att det stod Thom på lappen.Det var helt osannoligt att det kunde stå Thom, även denna gång. Men det var faktiskt sant, och helt otroligt tog Thom 3 raka poäng och vann därmed den första Scalextricbilen i Scalextricträffslotteriet 2008.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 19 maj 2008, 18:09

Då var det dags för andra utlottningen i årets Scalextricträffslotteri 2008. Eftersom vi gjorde Nostalgimässans dragning alldeles nyss, så fick vi lugna ner oss lite, åtminstone Thom, som fortfarande var på högvarv.
Ja, till Jönköpingsträffen var det i alla fall bara 5 st på plats som betalt medlemsavgiften. Några av de övriga som var på plats funderade på att betala medlemsavgiften nu, så de också kunde vara med i denna dragning, men så blev det inte. Denna dragning fick man välja en siffra på en tärning, och först till 3 poäng vinner Scalextricbilen. Nr 4 var det ingen som valde, och naturligtvis blev första slaget en 4. På andra slaget fick Axel ett poäng. Sen Thomas och sen Anders. Thom tog 5:e slaget innan Axel tog sitt andra poäng på 6:e slaget. Sen en fyra igen och sen Anders igen. Nu var det lite extra spännande för Axel och Anders som båda hade 2 poäng. Nionde slaget blev en 4!!!! och alla retade sig på att de inte tagit nr 4 istället, som nu då hade varit 3 gånger. Ja, på tionde slaget tog i alla fall Dick sitt första poäng, innan det hela avgjordes på det elfte slaget. Det var ett öronbedövande skrik när tärningen stannade på 3:an och Axel vann den andra Scalextricbilen i Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri 2008.
Jag återkommer efter nästa dragning i Scalextricträffslotteriet 2008 som görs på Stockholmsträffen i Juni.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 17 nov 2008, 19:07

Stockholmsträffen försökte vi flytta ett par gånger, men de där Stockholmarna hade alltid nåt annat på gång. Var det inte STCC, så var det skolavslutning, semester, veteranbilsmarknad eller nåt annat viktigt. Jag och Axel åkte i alla fall upp till Stockholm 26-27 juli och passade på att följa Stockholms Poker Run, en båtträff för Powerboats och det var häftigt värre. Ljudet vid Djurgårdsbron var enormt när nästan 100 V8:or startades upp samtidigt för en utflykt. Senare på dagen besökte vi även Veteranbilsmarknaden på Tullinge och där fanns det grejer i långa, ja väldigt långa rader, och det fanns några knallar som sålde Scalextric också, så vi handlade där. Till denna Scalextricträff var det sedan länge bestämt att vi skulle få låna en Honda Civic av en bilaffär, så det gjorde vi också, och nu när vi klubben håller på att köpa en egen bil att åka i till tävlingarna, så skaffade sig den bilaffären några extra ++++, som kan vara bra att ha, när det blir dags för affär. Någon egentlig träff blev det ju inte, så någon utlottning av en Scalextricbil gjorde vi inte, utan den går vidare till nästa utlottning.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 17 nov 2008, 19:39

30 Aug skulle vi ju haft en Scalextricträff i Skåne, men då var jag i Tjeckien, så den Scalextricträffen flyttades till Jönköping 6 dec istället, så vi tar den utlottningen där istället.

28 September var det däremot dags för utlottning av en helt ny Scalextricbil, i samband med Svenska Scalextricklubbens deltagande på Nostalgimässan i Göteborg. Mer info om själva mässan läser ni i Nostalgimässan 2008tråden. Som vanligt var det fullt ös, så en del medlemmar tänkte inte på att fylla i sina namn, när de gick förbi, men också som vanligt fyllde jag i deras namn, när det var dags för Svenska Scalextricklubbens Träfflotteri. Jag fick ihop till 14 st medlemmar, men det är möjligt att jag missade någon i alla fall, men vi var 6 st närvarande vid själva dragningen som som vanligt var stämningen hög. Denna gång drog vi bara en lott ur högen, och det namn som stod på lappen vann en Scalextricbil, och det blev Thomas Werner som vann bilen. Jag tar ju inte ut några vinster från klubben, så den Scalextricbilen går vidare till nästa år.

18 Okt skulle vi ju haft en Scalextricträff i Göteborg, men då stövlade ett annat bilbanemärke in, och skulle köra nån kvaltävling, och så stort är inte Bilbanesverige, att vi kan köra 2 bilbanetävlingar samma datum. Nu fick vi flytta den träffen, och den den kommer att bli 6 dec i Jönköping, så också den utlottningen kommer att ske där.

16 nov var det dags för Bryssels Scalextricklubb att anordna den årliga 24-timmarstävlingen där. När jag förhörde mig i aug om att kunna få starta där, var det redan fullt. Vi hade dock kunnat få ett wildcard, men då hade ett Belgiskt lag fått stiga åt sidan, men jag anmälde i alla fall ett lag från Svenska Scalextricklubben till 2009 års tävling, men vår anmälan var inte först till den tävlingen heller!!!!!
Jag rapporterar lite, åtminstone resultaten, från den tävlingen i den tråden.
Så även den utlottningen kommer att ske den 6 dec på Jönköpingsträffen, och har jag inte räknat helt fel så blir det 3 st nya Scalextricbilar som skall lottas ut i Svenska Scalextricklubbens Träfflotteri den 6 Dec.

Jag återkommer i denna tråd efter Jönköpingsträffen.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 04 dec 2008, 19:06

Jo, jag räknade nog lite för optimistiskt i förra inlägget när jag fick det till 3 st Scalextricbilsutlottningar på Scalextricträffen 6 Dec. Bryssels utlottning kan vi inte flytta vidare, eftersom vi ställde in den resan, och inte flyttade den, men Skåne och Göteborgsträffarna blev ju flyttade till Jönköpingsträffen, så de 2 utlottningarna flyttar vi med till 6 Dec, men Bryssels utlottning är alltså inställd.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 09 dec 2008, 18:15

Ja, då gjorde vi äntligen den Scalextricträffsutlottning som vi låg efter med ända sen 30 Aug, och vi var även denna gång lite försenade med ett par timmar, men 6 st medlemmar var på plats vid 15-tiden, så vi tog var sitt nummer på en tärning, och först till tre vinner Scalextricbilen. Efter första slaget ledde Axel med ett noll, men sen kom den där Anders P igång och tog 2 raka poäng, innan Arne och Thomas fick var sitt. Men redan på sjätte slaget avgjorde Anders P med sitt tredje poäng, och vann alltså en helt ny Scalextricbil. Det var första vinstbilen för Anders P i år i Scalextricträffslotteriet, men i Jan vann han ju en Scalextricstartsats också, så det går bra för en del, men det gäller ju att komma på Scalextricträffarna förstås.
Jag återkommer i nästa inlägg om nästa utlottning i Svenska Scalextricklubbens träfflotteri 2008, som gjordes ett par timmar senare, när det kommit ytterligare några medlemmar.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextricträffslotteriet 2008

Inläggav Habos 09 dec 2008, 18:34

Vid 20-tiden på Scalextricträffen den 6 Dec hade det kommit in 3 st medlemmar till, så nu var vi 9 st som skulle slåss om en Scalextricbil i Svenska Scalextricklubbens sista Scalextrixträffslotteriutlottning för i år. Eftersom vi var så många, och så sena skrev vi våra namn på lappar och drog en lott, och först till 2 vann Scalextricbilen. Första lotten som drogs stod det Anders P på, men inte skulle han ha sån tur att vinna 2 bilar idag. Andra lotten som drogs stod det Thomas på, och tillbaks med lotten i högen och påt igen. Nu var det Arne som fick ett poäng, och på fjärde lotten stod det Thomas på, så det blev Thomas som vann sin andra Scalextricbil i år i träfflotteriet. Nu gick ju båda dagens utlottningar ganska snabbt, och var relativt odramatiska, men alla som varit med i år vid en utlottning har tyckt att det var både spännande och kul med Scalextricträffslotteriet, så vi kör vidare med Svenska Scalextricklubbens Scalextricträffslotteri även 2009. Då kommer vi att ha 10 st utlottningar av nya Scalextricbilar. Jag återkommer med en ny tråd om Svenska Scalextricklubbens träfflotteri 2009, när vi kollat över lite bättre vilka träffar utlottningarna skall vara på. Jag kan väl redan nu säga att den första utlottningen 2009 kommer att vara den 10 Jan, i samband med andra deltävlingen i Holmgrens Scalextric Nascar Series 2009.
Vi hörs 2009. Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster