Svenska Scalextricklubbens egna årliga Scalextricbil

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubbens egna årliga Scalextricbil

Inläggav Habos 10 dec 2008, 19:03

De stora Scalextricklubbarna har ju sina egna årliga eller evenemangsScalextricbilar som de säljer, och det är en rolig grej som nu även Svenska Scalextricklubben har börjat med. Jag skrev ju en rad om det i Svenska Scalextricklubben 2008 tråden, och det var några som genast hörde av sig och tyckte det var hur kul som helst. Nu blir det inget avanserat ibörjan, men så småningom hoppas jag att det blir Scalextricbilar som säljs med artikelnummer. Den som lever får se.
2008 blev Svenska Scalextricklubbens egen Scalextricbil en Brabham utan vinge, hemmamålad i gult och blått förstås. 13 st medlemmar har beställt en bil, och jag hade fullt sjå att få tag i Brabhams i våras och under sommaren, men det löste sig till slut, men vingar till alla fick jag inte tag i, så det blev att alla bilar levereras utan vinge. Axel sätter in en bild på Svenska Scalextricklubbens Brabham 2008 i denna tråd rätt snart.
2009 års bilmodell har jag inte bestämt än, jag har dock förberett lite med att köpa in några riktiga Scalextricklassiker, men jag har nog inte tillräckligt antal, men vi får se hur många som beställer. Räcker de inte till, så får jag väl samla på mig några till under tiden, så får de väl bli årets Scalextricbil något annat år. Det är väl lite synd att måla om gamla Scalextricklassiker, men jag hoppas att den blir ännu mer klassisk som Svenska Scalextricklubbens årsbil.
Jag återkommer i denna tråd när det är dags att presentera Svenska Scalextricklubbens Scalextricbil 2009.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens egna årliga Scalextricbil

Inläggav _Axel_ 30 dec 2008, 19:40

Här kommer en bild på Svenska Scalextricklubbens egen Scalextricbil 2008. En gulblå Brabham
Bilagor
DSC00787.JPG
Svenska Scalextricklubbens egen Scelextricbil 2008
DSC00787.JPG (38.24 KB) Visad 9631 gånger
_Axel_
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 sep 2007, 11:47
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens egna årliga Scalextricbil

Inläggav Habos 02 jan 2009, 13:40

Ojdå, Brabhamen på bilden blev visst inte så stor som tänkt, men det är i alla fall Svenska Scalextricklubbens egen Scalextricbil 2008. Jag fick 6 st till av Dalarna sist, så är det någon mer som vill köpa Svenska Scalextricklubbens Scalextricbil 2008 finns det nu möjlighet.
Jag målade 13 st och det är de som finns, och de är märkta på ett speciellt vis, så det går att se om de är äkta eller inte. Nu skiljer det ju på däck och fälgar, och insidan på karossen, beroende på vilken modell jag utgick ifrån. Detta års bil saknar sponsorer och dekaler, vilket jag tänker försöka skaffa till nästa årsbil, vilket gör att Svenska Scalextricklubbens egen Scalextricbil 2009 kommer att synas både här och där.
Jag skrev ju inte vilket årtal det gällde i överskriften på denna tråd, för jag tänkte man kunde ha alla våra årsbilar i samma tråd, men det är nu redan bestämt vilken årsbil det blir 2009, och det blir rätt mycket att följa upp där, så det blir en ny tråd för varje årsbil i fortsättningen.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster

cron